האלימות בחברה הערבית נמשכת: סמיר עומריה (53) נורה למוות אמש (שבת) וארבעה נוספים נפצעו ביישוב אבטין שבעמק זבולון. הבוקר נמצא חוסיין אבו דיב, תושב כפר קאסם בן 55, ירוי באתר בנייה בפתח תקווה. כעבור זמן קצר נורה למוות גבר בן 55 בטירה.
לאחר חקירה שכללה סריקות בסיוע מסוק ואיסוף ממצאים מהזירה עצרה הלילה המשטרה חשוד במעורבות ברצח באבטין. החשוד, תושב היישוב בן 36, נעצר על ידי בלשים ולוחמי יס"מ. הוא יובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בעכו.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הירי
(צילום: דוברות המשטרה )
4 צפייה בגלריה
הנרצח סמיר אבטין מיישוב אבטין
הנרצח סמיר אבטין מיישוב אבטין
הנרצח מאבטין סמיר עומריה
הקריאה למד"א התקבלה ב-20:45. החובש הבכיר יוסף מנחם סיפר: "כשהגענו עם האמבולנס סמוך לכניסה לכפר חברנו עם רכב פרטי שהביא אלינו שני גברים שסבלו מפצעי ירי. מייד התחלנו בבדיקות וטיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים. הפצועים הועברו לניידת טיפול נמרץ".
תושבת אבטין שביקשה שלא לפרסם את שמה אמרה ל-ynet שהירי הרעיש את כל הכפר. "זה היה מאוד מפחיד. לצערי האלימות ממשיכה ומסכנת את החיים שלנו. אני מפחדת לצאת לרחוב, לא יודעת גם אם יפגעו בי ובילדים שלי".
הבוקר, כאמור, נמצא גבר ירוי באתר בנייה בצומת גנים בפתח תקווה. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו, והמשטרה פתחה בחקירה נסיבות האירוע. על פי החשד הראשוני מדובר ברצח על רקע סכסוך דמים.
4 צפייה בגלריה
חוסיין אבו דיב
חוסיין אבו דיב
חוסיין אבו דיב שנרצח בפתח תקווה
4 צפייה בגלריה
תושב כפר קאסם נמצא הבוקר ירוי באתר בנייה בפתח תקווה
תושב כפר קאסם נמצא הבוקר ירוי באתר בנייה בפתח תקווה
זירת הרצח באתר בנייה בפתח תקווה
הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 05:48. על פי הדיווח גבר נמצא פצוע ומחוסר הכרה סמוך לתחנת הדלק בכביש 483 (גבעת השלושה לכיוון פתח תקווה). חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום דיווחו על גבר בשנות החמישים ללא סימני חיים.
פרמדיק מד"א דניאל גפרי וחובש על אופנוע מד"א עזריה כהן סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו גבר בשנות החמישים מוטל מחוסר הכרה, הוא סבל מפציעה קשה, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".
בשעה 8:18 התקבל במד"א דיווח על מקרה נוסף: גבר בן 55 נורה בטירה. צוות מד"א קבע את מותו.
מתחילת השנה נרצחו ביישובי המגזר הערבי 50 בני אדם. למרות הבטחות למבצעי איסוף נשק ופעולות משטרתיות, לא נרשמת ירידה של ממש - וברבים מהמקרים לא נעצרו כלל חשודים.
פורסם לראשונה: 22:37, 18.07.20