האם ישראל הסכימה להקפאת הבנייה בהתנחלויות כחלק מהסכם השלום עם איחוד האמירויות בתמורה להקפאת הסיפוח? כנראה שלא. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העלה את הנושא ביום חמישי מיוזמתו בהצהרה שלו לעיתונאים על הסכם השלום. "ישראל גם משעה בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית. זה דבר גדול, צעד אמיץ להשגת שלום", אמר טראמפ.
בישראל הופתעו מהאמירה של הנשיא טראמפ על הקפאת בנייה בהתנחלויות. גורם ישראלי אמר בתגובה ש"לא מוכרת הקפאת בנייה". בהמשך הבהירו בבית הלבן כי טראמפ התכוון להשעיית הסיפוח.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
טראמפ. מה עומד מאחורי ההצהרה?
(צילום: gettyimages)
2 צפייה בגלריה
מעלה אדומים התנחלויות התנחלות סיפוח
מעלה אדומים התנחלויות התנחלות סיפוח
לקראת הקפאת בנייה בהתנחלויות?
(צילום: AFP)
בנאומו לאחר השגת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות אמר טראמפ כי "העסקה שהושגה תאפשר למוסלמים יכולת הרבה יותר גדולה לבקר באתרים ההיסטוריים בישראל ולהתפלל במסגד אל אקצה. זה צעד מונומנטלי למיסוד קשרים ושיתופי פעולה במזרח התיכון, ואני חושב שנראה עוד מדינות שיעשו אותו. אני כבר יכול להגיד להם שאנחנו פועלים בעניין ויש מדינות שרוצות לעשות עסקה. הולך להיות להם שלום במזרח התיכון, זה יהיה פנטסטי".
נשיא ארצות הברית ציין בדבריו כי "ישראל ואיחוד האמירויות גם הסכימו להרחיב ולהאיץ שיתופי פעולה מדעיים לפיתוח טיפול וחיסון אפקטיביים נגד הווירוס הסיני. שתי המדינות האלה נפגעו. כל מדינה הוכתה. נמשיך לעבוד למען עולם משגשג והרמוני".
טראמפ ביקש להודות לראש הממשלה בנימין וליורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זייד, "שני אנשים נפלאים, על החזון והמנהיגות שלהם. אני מצפה לארח אותם כאן בבית הלבן בקרוב מאוד כדי לחתום על ההסכם".