נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא היום לתושבי צפון קרוליינה להצביע פעמיים בבחירות בנובמבר – למרות שהחוק אוסר על כך. טראמפ הציע לבוחרים לבחון את יעילות המערכת ולהצביע פעם אחת בדואר, בהצבעה המוקדמת, ולאחר מכן להגיע בקלפי כדי להצביע שוב.
"תנו להם לשלוח, ותנו להם ללכת להצביע", אמר טראמפ בראיון לערוץ טלוויזיה מצפון קרוליינה, כשנשאל על בטיחות ההצבעה בדואר. "אם המערכת טובה כמו שהם אומרים אז בוודאי שהם לא יוכלו להצביע (בקלפי)".
3 צפייה בגלריה
"הם היו אלימים, הוא היה נהרג". טראמפ מגן על ריטנהאוס
"הם היו אלימים, הוא היה נהרג". טראמפ מגן על ריטנהאוס
"תנו להם לשלוח, תנו להם ללכת להצביע"
(צילום: רויטרס)
ג'וש סטיין, התובע הכללי של צפון קרוליינה, אמר שהנשיא מעודד את התושבים "לעבור על החוק כדי לעזור לו לזרוע כאוס בבחירות שלנו". הוא הוסיף: "תוודאו שאתם מצביעים, אבל אל תצביעו פעמיים! אני אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח שרצון העם יישמר בנובמבר".
התובע הכללי בארה"ב, וויליאם באר, אמר ל-CNN שטראמפ ניסה להמחיש שקשה לפקח על מערכות ההצבעה בבחירות. אחרי שב-CNN אמרו לבאר שהצבעה כפולה בבחירות מנוגדת לחוק הוא אמר: "אני לא יודע מה קובע החוק במדינות מסוימות".

3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ביקור בעיר קנושה ויסקונסין ארה"ב
דונלד טראמפ ביקור בעיר קנושה ויסקונסין ארה"ב
הנשיא חושש מההצבעה בדואר, שצפויה לעזור לדמוקרטים
(צילום: AFP)
התובע הכללי חזר על דבריו של הנשיא, ואמר שהצבעה מוקדמת בדואר תוביל לזיוף נרחב של קולות. המומחים טוענים שזיוף קולות הוא תופעה נדירה בבחירות בארה"ב, הן בקלפי והן בדואר.
הצבעה מרחוק היא לא דבר חדש בארה"ב: כמעט רבע מהמצביעים בבחירות 2016, שבהן ניצח טראמפ את הילרי קלינטון, הצביעו באמצעות הדואר. ב-3 בנובמבר צפוי להיות מספר גבוה במיוחד של מצביעים מרחוק בעקבות משבר הקורונה - מה שצפוי לגרום לעיכוב משמעותי בפרסום התוצאות. בארה"ב נערכים לאפשרות שעד 50% מהמצביעים יצביעו מרחוק בגלל המגפה. גם טראמפ אמור להצביע מרחוק.
3 צפייה בגלריה
התובע הכללי של ארה"ב וויליאם באר בשימוע ב ועדת המשפט של הסנאט
התובע הכללי של ארה"ב וויליאם באר בשימוע ב ועדת המשפט של הסנאט
התובע הכללי של ארה"ב וויליאם באר
(צילום: EPA)
טראמפ טען שהדמוקרטים מנסים "לגנוב את הבחירות" באמצעות קידום ההצבעה בדואר. צוות הקמפיין של טראמפ הגיש לאחרונה תביעות נגד ניו ג'רזי ונבאדה על הרחבת הזכות להצבעה מרחוק בשתי המדינות.
הדמוקרטים טוענים שטראמפ והרפובליקנים מנסים לדכא את ההצבעה כדי לחזק את הסיכויים של הנשיא להיבחר לכהונה נוספת. הצבעה בדואר צפויה להיטיב עם מועמד הדמוקרטים ג'ו ביידן משום שהיא מגדילה את שיעור ההצבעה, בעיקר בקרב אוכלוסיות חלשות הנוטות להצביע לטובת הדמוקרטים.