רבים מאיתנו סובלים מתחושות לא נעימות וכאבים מציקים, הנובעים מפגיעה עצבית, למשל זרמים, עקצוצים, נמלול, דקירות, שריפה, בעירה, קור, גרד, דגדוג ולעיתים אף חוסר תחושה. כל אלה נקראים תסמינים נוירופתיים. הם יכולים להיות זמניים או כרוניים ולעיתים קרובות דורשים התייחסות.
כדי להתמודד עם התסמינים המטרידים ולהקל אותם, משווקת חברת התרופות רפא את נרבו3 (Nervo3), ג'ל המכיל אוזון רפואי ומיועד למריחה על האזור הפגוע.

2 צפייה בגלריה
(צילום: Kosziv | Istock By Getty Images)

פגיעה ממקור עצבי (נוירופתיה)

להופעת תסמינים נוירופתיים ישנן סיבות שונות, ביניהן בעיות אורתופדיות, מחלות אימונולוגיות ונוירולוגיות, הפרעה במערכת העיכול, זיהומים ודלקות, הרעלה, סרטן, חבלה ועוד. התסמינים יכולים להופיע כתוצאה מ"תקלה" במנגנון הולכת הכאב מהגוף אל המוח או בשל נזק גופני או עצבי.
מנגנון הכאב חיוני לנו, שכן הוא מאותת לנו שמשהו לא בסדר בגוף. אם נדרוך על זכוכית שבורה – ניחתך, אם ניגע באש – ניכווה, ובשני המקרים נפנה לטפל בפגיעות ולהרגיע את הכאב שנובע מהן.
במקרה של תסמינים נוירופתיים ישנן שתי אפשרויות:
אפשרות אחת היא "אזעקת שווא" על בעיה כתוצאה ממנגנון "מקולקל" של העברת המידע בין הגוף למוח. במקרה כזה התסמין שחווים הוא אמיתי לגמרי - אבל המקור שלו איננו בעיה גופנית, אלא בעיה נוירולוגית בדמות תאי עצב שיצאו משליטה ומדווחים על "כאב שורף" למשל. זהו מקרה של "תגובת יתר" (over-reaction).
האפשרות השנייה היא תסמינים שנובעים מבעיה גופנית ממקור ידוע. כאן הדיווח על הכאב הוא "אמיתי": משהו בגוף (כמו גידול, זיהום וכד') מעורר תגובה נורמלית של כאב, אולם הכאב אינו חולף.
הטיפול בתסמינים נוירופתיים יכול להיות מורכב, ומומלץ לשלב בו איש מקצוע, כמו נוירולוג, ראומטולוג או רופא המתמחה בכאב.
ההתמודדות עם התסמינים המעיקים יכולה לכלול שימוש במוצרים למריחה על העור, תרופות דרך הפה (במרשם רופא) ובמקרים מסוימים גם התערבויות פולשניות (דוגמת ניתוח לחיבור עצב שנחתך).
2 צפייה בגלריה
(צילום: AdobeBox | Istock By Getty Images)

אוזון רפואי בשימוש ביתי

מדוע נרבו3 ג'ל מתאים בהקלה על התסמינים הנוירופתיים? המוצר מכיל אוזון – כמו החומר שאנחנו מכירים משכבת האוזון שבאטמוספירה, המגן מפני נזקי קרינת השמש.
האוזון מורכב מאטומים של חמצן – אך בניגוד לחמצן שאנו נושמים, המכיל שני אטומים של חמצן (O2), האוזון מכיל שלושה אטומי חמצן (O3), דבר המסייע לו להחדיר חמצן לסביבה.
בשימוש רפואי האוזון נחקר ונמצא כחומר חיטוי חזק מאוד, ונעשה בו שימוש נרחב בענפי רפואה שונים ומגוונים: הוא יעיל נגד מחוללי מחלות, כאשר הוא אינו פוגע בתאי הגוף ולא מייצר חומרי לוואי מזיקים, והוא מסייע גם בריפוי פצעים קלים ותסמינים עצביים של מחלות שונות.
יחד עם זאת, מדובר במולקולה חמקמקה וקשה לייצוב, מה שהיווה אתגר עד היום בייצורו כמוצר למריחה על העור. האוזון בנרבו3 ג'ל מיוצב בעזרת חומצת שמן זית, חומצה אלפא ליפואית וויטמין E אצטט בתהליך שמוגן בפטנט. הג'ל מכיל ריכוזים גבוהים של מולקולות חומצות שומן רוויות באוזון רפואי זמין, לצד תמצית קפסיקום (חומר שמופק מפלפל קאיין אדום חריף ונמצא יעיל בתסמינים נוירופתיים) וחומצות אמינו, החיוניות לתפקוד מערכת העצבים.
נרבו3 ג'ל מאושר על ידי משרד הבריאות כאביזר רפואי (אמ"ר). מומלץ למרוח אותו על האזור הפגוע שלוש פעמים ביום, והשפעתו מורגשת כעבור שבוע־שבועיים.
נרבו3 זמין לרכישה ללא מרשם בכל קופות החולים, רשתות הפארם, בתי המרקחת הפרטיים ובאונליין.


פורסם לראשונה: 06:00, 19.02.21