לביהמ"ש המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום בגין רצח נגד שני בני דודים מכיסרא שבגליל המערבי. עמיר ברכאת, חייל בן 21, ופראח ברכאת, בן 18, רצחו במכות ובאבנים את קרובם נג'יב עבדאללה, בן 22 במותו, לעיני בנותיו, בת שלוש ובת שלושה חודשים. הרקע, כפי שעולה מחקירת ימ"ר צפון ומכתב האישום, הוא כי המנוח הטריד את אחותו של פראח, "וכשראה אותה בכפר, פנה אליה וקרץ לה".
המנוח ועמיר נפגשו בצהרי יום הרצח, 28 ביוני השנה, ושוחחו על רכב שביקש המנוח לרכוש. בהמשך היום שמעו שני הנאשמים את השמועה על פיה המנוח מטריד את אחותו של הנאשם פראח. עמיר קבע עמו פגישה בערב בטיילת של הכפר, לכאורה בעניין הרכב.
1 צפייה בגלריה
הנרצח כפר כסרא-סמיע
הנרצח כפר כסרא-סמיע
הנרצח, נג'יב עבדאללה
המנוח, שלא חשד בדבר, הגיע לפגישה ברכב שבו היו שתי בנותיו. מהאישום, שהגישה עו"ד רונית גרניק סופר, סגנית בכירה בפרקליטות חיפה (פלילי), עולה שהנאשמים התעמתו עם המנוח בנוגע לחשדם, והחל ויכוח בין השלושה, שבסיומו יצאו הצדדים מרכביהם.
"בשלב זה תקף עמיר בחוזקה את המנוח, היכה אותו והצמיד אותו לרכב, תוך שהוא חובט בו ומטיח אותו בכוח על גבי הרכב. פראח הצטרף וחבט במנוח באגרופים ובמכות לכל גופו. הנאשמים המשיכו להכות ולחבול במנוח בצוותא חדא ועמיר הרים אבן גדולה מצדי הדרך ואחז בה במטרה לתקוף באמצעותה את המנוח. המנוח ניסה להתרחק, אך הם לא הרפו".
הנאשמים הפילו אותו והמשיכו להכותו בעוצמה, תוך שימוש באבן, באגרופים ובבעיטות לגב, החזה, הראש והרגליים, תוך שוויון נפש לאפשרות גרימת מותו. "הנאשמים הוסיפו להכות את המנוח בצוותא חדא ובעוצמה, כשהוא שרוע על הקרקע וחסר אונים", תואר.

נמלט למטע והתמוטט בכביש

בשלב זה הגיע אחיו של המנוח, והנאשמים החלו לתקוף אותו. המנוח קם והחל לברוח, והשניים רדפו אחריו. הוא נכנס למטע זיתים והשניים לא ראו אותו, ועזבו. המנוח המשיך לכביש בקצה המטע, שם התמוטט. עוברי אורח הזעיקו עזרה, אך מותו נקבע בביה"ח. התברר כי סבל כתוצאה מהמכות מחבלות רבות, ומקרע בטחול, שגרם לשטף דם פנימי.
החקירה הוטלה על מחלקת הרצח ביחידה המרכזית במחוז צפון, בראשות רפ"ק אריה לוגסי. זהות הנאשמים הייתה ידועה לחוקרים, ובלחצם הסגירו השניים עצמם בתחנת המשטרה במעלות שעות לאחר הרצח. במהלך החקירה אותרו סרטונים המתארים את הרצח וכן את בריחתו של המנוח מהמקום. השניים טענו בחקירתם כי לא התכוונו לרצוח.
זהות הנאשמים הייתה ידועה לחוקרים, ובלחצם הסגירו השניים עצמם בתחנת המשטרה
גם לאחר הגשת כתב האישום, אמרו הסניגורים, עו"ד עאדל דבאח ועו"ד באסל פלאח, כי השניים מכחישים את הרצח, אך מאשרים שתקפו את המנוח: "הם רצו ללמד אותו לקח".