שעת הכרעה: קבינט הקורונה יתכנס היום (ה') בשעה 13:00 כדי לדון באסטרטגיית היציאה ולקבל החלטה מתי להתחיל את השלב הראשון - ולפתוח את גני הילדים ואת העסקים הקטנים. שלב זה כולל גם את הרחבת פעילות התחבורה הציבורית, אפשור איסוף עצמי (טייק אוויי) וכן פתיחת פארקים וגנים לאומיים.
2 צפייה בגלריה
חוזרים לגנים בחיפה
חוזרים לגנים בחיפה
הילדים יחזרו לגנים?
(צילום: דוברות עיריית חיפה)
משרד הבריאות מסרב להתחייב על תאריכים ומתנה את התחלת השלב הראשון בנתוני התחלואה - עד 2,000 נדבקים ביום ומקדם הדבקה שנמוך מ-0.8. מומחים אמרו אמש כי מקדם ההדבקה אמנם ירד אל מתחת ל-0.8, אבל לפחות נכון לאתמול מספר המאומתים היומי היה גבוה מ-2,000.

לפי משרד הבריאות, יש לעשות הערכת מצב בבוקר, לבחון את הנתונים העדכניים לפני קבלת החלטה ובמקרה שמספר הנדבקים לא יירד אל מתחת לרף - לא יהיה מנוס מדחיית ההקלות ליום שני. מנגד, ראשי כחול לבן דורשים לקבל כבר היום בישיבת הקבינט החלטה על היציאה לשלב הפתיחה ביום ראשון, מבלי להמתין ל-2,000 נדבקים ביום.
2 צפייה בגלריה
מטיילים בנחל שניר בחג השבועות
מטיילים בנחל שניר בחג השבועות
שמורת נחל שניר. הפארקים והגנים ייפתחו בשלב הראשון
(צילום: אתי קריספל, רשות הטבע והגנים)
היציאה לשלב הראשון כוללת גם את ביטול מגבלת 1,000 המטרים ליציאה מהבית וביטול ההגבלה לבקר בבתים של אחרים. גורמים במשרד הבריאות אמרו שיש אופטימיות זהירה לנוכח הנתונים שכן נרד אל מתחת ל-2,000 נדבקים עד יום ראשון - ויינתן אור ירוק להתחיל בהקלות.
הקבינט גם צפוי להחליט על מסלול נפרד ליציאת הערים האדומות וזאת לנוכח דרישת הפרויקטור פרופ' רוני גמזו להטיל מגבלות חמורות על ערים אדומות-בוהקות. ברשימה נמצאות מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי, אופקים, רמלה, נתיבות ואור יהודה, לצד שכונות בירושלים. על אותן ערים יוטלו סגרים הדוקים - ויינתן להן סיוע מסיבי.

קבינט הקורונה אמור לקבל גם הכרעה על פתיחת מערכת החינוך. משרד הבריאות קיבל את דרישתו של שר הרווחה איציק שמולי לפתוח את הגנים בגילאי אפס עד 6. שר החינוך יואב גלנט לוחץ להרחיב את הפתיחה בערים ירוקות גם לכיתות הנמוכות בבתי הספר, ודורש ממשרד הבריאות להציג מתווה שעל פיו יפעל משרד החינוך.
שרת התיירות אורית פרקש הכהן (כחול לבן), תציג בקבינט הקורונה מתווה ייעודי שהכינה ותדרוש את פתיחת הצימרים. המתווה כולל את פתיחת הצימרים בלי בריכות ובלי חדרי אוכל, והגעה של משפחה גרעינית בלבד. לדבריה, השארת ענף האירוח סגור בזמן שפותחים את נתב"ג אינה החלטה הגיונית.
"ענף התיירות שנפגע קשה ביותר ולמעשה לא מתפקד כבר חודשים הוא מטה לחמם ופרנסתם של מאות אלפי אנשים, בעיקרם בפריפריה", אמרה פרקש הכהן. "עלינו לעשות כל מה שניתן כדי לקדם פתיחה של הענף, ולהתחיל לאפשר לכל מי שיכול לחזור ולהתפרנס. הצימרים הנמצאים רובם במרחב הכפרי יאפשרו בתקופה הזו לסיים גם לבריאות הנפש ולאפשר לאורחים ליהנות מהטבע, לאחר חודשים של סגר".
פורסם לראשונה: 23:48, 14.10.20