בעקבות הפיצוץ בביירות שהותיר מאות אלפי בני אדם חסרי בית, וגם ברקע סערת הארת בניין עיריית תל אביב בדגל לבנון, פתח ארגון הסיוע הישראלי Israeli Flying Aid קמפיין גיוס המונים לסיוע לעם הלבנוני. יעד הקמפיין הוא מיליון שקל, והארגון מתכוון להשתמש בכסף לטובת אספקת מזון, טיפול רפואי וביגוד לנפגעי האסון.
4 צפייה בגלריה
לבנון ביירות פיצוץ אסון נמל
לבנון ביירות פיצוץ אסון נמל
הנמל בביירות, אחרי הפיצוץ
(צילום: gettyimages)
גל לוסקי, העומדת בראש הארגון, סיפרה הבוקר (יום ה') באולפן ynet על היוזמה, ועל פעילות הארגון. "אני קוראת לנו, אזרחי ישראל, לתרום למען תושבי ביירות", היא אמרה. "אני חושבת שזה חשוב שנוכל להראות את הלב הפועם של החברה האזרחית, הישראלית, שמבוסס על ה-DNA שמקדש חיים. זו החובה הקטנה שלנו כאנשים. גם כדי להזדהות עם האבל הנוראי וגם עם הסבל".
היא אמרה שהיא גאה בהחלטת עיריית תל אביב להאיר את בניין העירייה בדגל לבנון. "המבצע הזה מביע סולידריות בלתי מתפשרת עם הסבל ומתנגד לפגיעה בחפים מפשע. אני גאה בעיריית תל אביב על המהלך, זה מחמם את הלב, שלי ואני בטוחה שגם את זה של הרבה מאוד ישראלים ויהודים בארץ ובעולם".

4 צפייה בגלריה
לבנון ביירות אסון פיצוץ נמל נשיא צרפת עמנואל מקרון מבקרן ב זירת האסון
לבנון ביירות אסון פיצוץ נמל נשיא צרפת עמנואל מקרון מבקרן ב זירת האסון
מקרון בזירת האסון
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
הריסות בלבנון
הריסות בלבנון
(צילום: רויטרס)
לוסקי סיפרה שארגונה פועל במדינות שלישראל אין קשרים דיפלומטיים עמן. "פעלנו בסודן, בעיראק, באינדונזיה, בסוריה ובעוד הרבה מדינות אחרות. אני חושבת שההישג הגדול שלנו כחברה הוא לא לטבוע בקשיים של עצמנו ובטח שלא לפעול מחרדה קיומית בשיח מול לבנון. יש לבנון ויש חיזבאללה. הייתי שמחה אם הקמפיין, שהוא באמת יוצא דופן, יצליח להתעלות מעל הפוליטיקה, מעל ראשי הממשלות ומעל ראשו של חיזבאללה – ויאפשר שיח וסיוע ישיר מאבות ואימהות בישראל לאבות ואימהות בצד השני".
היום מציינת לבנון יום אבל שני לאסון בבירה ביירות. כוחות ההצלה ממשיכים לחפש נפגעים בהריסות, מאחר שעשרות עדיין נעדרים. במקביל, נשיא צרפת עמנואל מקרון הגיע למדינה וביקר בזירת האסון. הוא המנהיג הראשון מרחבי העולם שפוקד את לבנון לאות הזדהות. מספר ההרוגים הרשמי בביירות עומד כעת על 137 בני אדם, ומספר הפצועים על כ-5,000. עד רבע מיליון תושבים נעקרו מבתיהם.
לתרומה לקמפיין גיוס ההמונים לחצו כאן.