מאת: ענתי גלעד
סיון ביצוע, המתמחה ומבצעת עשרות פרויקטים של בנייה מתקדמת, היא אחת מחברות הביצוע המובילות בשוק הנדל"ן הישראלי, וחתומה על בנייתם המוצלחת של אלפי יחידות דיור בעשרות פרויקטים ברחבי הארץ. החברה מאמצת שיטות בנייה מהמתקדמות ביותר בארץ ובעולם וידועה בשימוש בחומרים ובציוד הטובים ביותר הקיימים. בשנת 2020 זכתה החברה בציון גבוה במדד DUN'S 100 של חברת דן & ברדסטריט, המדרגת את חברות הבנייה המובילות במשק הישראלי.
"בכל אתר בנייה שבו אתם רואים מנופים, מערבלי בטון, קורות ברזל או דחפורים – אנו רואים את האנשים, את הלקוחות שלנו", מסביר סיון ברקוביץ', מנכ"ל החברה. "מהיזמים ועד ללקוחות הקצה, כולם מכירים את צוות הניהול של החברה, כמו גם את יתר אנשי המקצוע המיומנים שעובדים בה. אנו מעורבים באופן אישי בכל פרויקט ופרויקט, נמצאים בשטח ודואגים לכל פרט". ברקוביץ' גם מוסיף, כי לצידו שורה של אנשי מפתח החיוניים להצלחתה של החברה, בהם אורי דגן, המשנה למנכ"ל, דוד אמור, סמנכ"ל הכספים, אמנון יחזקאל, סמנכ"ל הביצוע, ומשה ריקובר, סמנכ"ל שירות הלקוחות.
5 צפייה בגלריה
רחובות עלית
רחובות עלית
רחובות עלית
(צילום: יח"צ)

"אבני הבניין שלנו הם ערכים"

כדי להבין עד כמה מורכבים הפרויקטים שבהם לקחה החברה חלק בעבר וגם בהווה, צריך רק לעבור על הרשימה המרשימה והתמונות הרבות באתר החברה ובאתרי החברה בשטח. כיצד ניתן להגיע לרמת מומחיות וביצוע גבוהות כל כך? על כך משיב ברקוביץ': "אבני הבניין שלנו הם ערכים: אנושיות, חדשנות, יצירתיות וחתירה לאיכות בלתי מתפשרת – הם אלה שמאפשרים לנו להצליח".
נציין, כי בעשור האחרון בנתה החברה לא פחות מ־5,400 יחידות דיור ומעורבת בימים אלה בבניית 2,000 נוספות ברחבי הארץ.
אחד הערכים המשמעותיים, שברקוביץ מתייחס אליהם בכל הקשור לפעילות החברה וההון האנושי שבה, קשור לרמת השירות שמוענק ללקוחות החברה. "רמת השירות הגבוהה שלנו היא נר לרגליה של החברה ומה שהופך אותה בעצם לחברת בוטיק", מסבירים בסיוון ביצוע, "כזו שמבצעת פרויקטים בסדר גודל אדיר, אך מקפידה על יחס אישי, נעים ומשפחתי כלפי לקוחותיה. מתן מענה טוב, מהיר ויעיל לדיירים מתאפשר הודות למערך שירות הלקוחות, שעליו מופקד סמנכ"ל השירות של החברה, ותפקידו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שנקבעו למען הלקוחות". עוד מוסיפים בחברה, כי כחלק ממערך זה נהנים הלקוחות ממוקד טלפוני אנושי וממוחשב, המספק מענה מקצועי ומהיר לכל פנייה. כמו כן מאפשרת החברה לדייריה להיות מעורבים בעיצוב הפנים של הדירה לאורך כל הליך הבנייה, ומעמידים לרשותם מעצבי פנים מהשורה הראשונה. "נעשה הכל למען שביעות רצונו של הדייר – נזיז קירות, נשנה ריצופים ונבנה עבורו את דירת החלומות. אנו רואים בבית את מבצרו של האדם, המקום שחייב להיות מושלם עבורו", מדגיש ברקוביץ'.
5 צפייה בגלריה
סביוני סיטי נתניה
סביוני סיטי נתניה
סביוני סיטי נתניה
(צילום: יח"צ)

טכנולוגיה בונה עתיד

עמוד תווך נוסף בפעילות החברה הוא נושא החדשנות. סיון ביצוע חרטה על דגלה את ערך החדשנות, ואנשי החברה הם מחלוצי הענף שאימצו שיטות בנייה מתקדמות. מדובר בשיטות בנייה ששואפות לאפס תקלות מחד ומקסימום מענה ללקוח מנגד. דוגמה בולטת לכך היא העובדה שהחברה הייתה מהראשונות בישראל שהשתמשו בשיטת "ברנוביץ'" לשיפור איכות הבנייה וכן באלמנטים טרומיים ובחומרים מרוכבים, המצריכים עבודה בעזרת טכניקות משופרות. בין הטכניקות הללו נמנה חיפוי הקירות הייחודי שביצעה החברה בפרויקט הרצליה הילס, המועמד לטקס מצוינות הבנייה 2021. מדובר בפרויקט ענק של 600 יחידות דיור בהיקף של 100 אלף מ"ר שטח בנייה עילי ועוד 60 אלף מ"ר שטח בנייה בתת הקרקע.
בסיוון ביצוע מספרים, כי יזמי הפרויקט קיבלו החלטה לא שגרתית ובחרו במערכת תלייה חדשנית בטכנולוגיה מתקדמת. בפועל מדובר בשטח חיפוי של 70 אלף מ"ר - היקף מהגדולים, אם לא הגדול ביותר, שבוצע בישראל אי פעם. בחברה מספרים, כי מהלך זה הפך את הפרויקט למוקד עלייה לרגל של קבלנים, יזמים, אדריכלים ומהנדסים.
5 צפייה בגלריה
מנכ"ל קבוצת סיון ביצוע, סיון ברקוביץ
מנכ"ל קבוצת סיון ביצוע, סיון ברקוביץ
מנכ"ל קבוצת סיון ביצוע, סיון ברקוביץ
(צילום: יח"צ)
ומה הלאה? על־פי ברקוביץ', היד עוד נטויה: "כדי להצליח עכשיו, אנחנו חייבים תמיד להסתכל קדימה – אל מה שצופן העתיד. לכן אנו מבצעים השקעות ושיתופי פעולה עם חברות סטארט אפ מבטיחות מעולם הנדל"ן. שיתופי פעולה אלה הם המפתח לחידושים הבאים ולשיפור המתמיד של החברה". בין ההשקעות ושיתופי הפעולה הללו בולטות במיוחד מספר חברות: INTSITE – מפתחת טכנולוגיה אוטונומית המפעילה עגורנים באתרי בנייה, מגדילה את תפוקתם ומסייעת במניעת תאונות. טכנולוגיה זו מבוססת על בינה מלאכותית, המבצעת עיבוד תמונה וניתוח נתונים בזמן אמת. חברה נוספת היא SAFE GUARD – מערכת שתפקידה לנהל את הבטיחות באתר על ידי מדידה, ניטור ומתן התראות בזמן אמת. המערכת מותאמת לשימוש בסמארטפון ובעלת ממשק ידידותי. חברה שלישית היא OKIBO – רובוט אוטונומי המבצע עבודות גמר, כגון טיח, גבס וצבע. הרובוט נמצא כעת בהליכי פיתוח. החברה הרביעית היא SAMSON LOGIC – מערכת שתפקידה לייעל ולפשר את כל מערך הטיפול בחומרי בנייה, משלב האריזה במפעל, דרך השינוע לאתר ועד לאחסון בשטח. המערכת משתמשת בכלי אחסון חכמים המשלבים טכנולוגיה ייחודית.
5 צפייה בגלריה
חזית "הרצליה הילס"
חזית "הרצליה הילס"
חזית "הרצליה הילס"
(צילום: יח"צ)

"הרצליה הילס": מצוינות בשערי העיר

"הרצליה הילס, הפרויקט שבעבור בנייתו מועמדת החברה לפרס המצוינות בבנייה, הוא פרויקט מגורים חדשני בשער הכניסה המערבי של הרצליה, המציע דור חדש של מגורים באווירה אורבנית המשלבת קהילה וטבע. מדובר במתחם בעירוב שימושים, הכולל גם מרכז ספורט שכונתי, משרדים ומסחר. תחושת העירוניות נוצרת במתחם באמצעות בילוי שכונתי בקפה, במסעדות, במרכולים ובמעדניות שהופכים אותו לקהילה אורבנית חדשה. בפרויקט עשרה בניינים בני 4, 11 ו 18- קומות, הכוללים 600 יחידות דיור במגוון סוגים. בסיוון ביצוע מספרים כי המיקום האסטרטגי לצד דרישות היזם ליצור פרויקט ייחודי, משמעותי ושונה, העמידו את המתכננים של החברה בפני אתגר מעניין ומורכב, הטומן בחובו מחויבות גדולה הן כלפי האזור התעשייתי בו גובל הפרויקט והן כלפי העיר שבשעריה הוא ניצב.
"כדי לחבר בין ההקשר החיצוני של הסביבה התעשייתית בעלת הקצב המהיר, לבין האיכויות הפנימיות השלוות של סביבת המגורים, סודרו המגדלים בקו אלכסוני ובהסטה זה מזה לכיוון מערב, תוך שילוב מספר נסיגות במאסה בנויה עם עלייה כפולה המדורגת בחתך ובגובה, המשווים לפרויקט מקסימום פתיחות לנוף, לרוח, לאור טבעי ולפרטיות מרבית בין הדירות", מסבירים בסיוון ביצוע. "מתחת למגדלים המיתמרים אל על, נמצאות ארבע הקומות התחתונות של מבני המגורים, שגם מחברות בין הבניינים ויוצרות רצף נעים של רחוב עירוני. המרפסות והחלונות במגוון גדלים וטיפוסים הנפתחים אל הרחוב מעצימים את החוויה העירונית הקלאסית ומקנים לה מידה של אנושיות.
"המתחם שופע שטחים ירוקים ותכנון אדריכלי מוקפד, הכולל פארק אורבני עם שטחי גינון ורחבות מרוצפות הקושרות בין המבנים, גינות, כיכרות ואזורי ישיבה נוחים, גבעות ואלמנטים נופיים, המשתלבים היטב עם המראה המרהיב של הפרויקט כולו, עם טיב הביצוע ועם ההכרה שקיבל בתחרות מצוינות בבנייה".
5 צפייה בגלריה
הרצליה הילס
הרצליה הילס
"הרצליה הילס" - מימין לשמאל: קאנטרי קלאב, מכון כושר, בתי קפה ומסעדות
(צילום: יח"צ)

הפרויקטים המובילים

סיון ביצוע בנתה בעשור האחרון פרויקטים מורכבים רבים, המבטאים נאמנה את המקצועיות והחדשנות של החברה. מדובר, בין היתר, בפרויקט חוות גורדון ופארק TLV בתל אביב, בנייני מגורים בשכונות עיר ימים ורמת פולג בנתניה, רחובות עילית ברחובות, מגדל החוף בבת ים. במקביל, החברה חתומה על עוד עשרות פרויקטים שונים בקרית אונו, הוד השרון, הרצליה, לוד ורמת גן. 

הפרויקט שעומד לשיפוט בתחרות
הרצליה הילס
קטגוריה: מתחם מגורים
מיקום: הרצליה
היקף: 600 יח"ד, 100,000 מ"ר שטח בנייה עילי, 60,000 מ"ר שטח בנייה ת"ק
יזם: אזורים ועופר השקעות
אדריכל: קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים

שם החברה: סיון ביצוע
בעלים:
צמח המרמן (50%)
סיון ברקוביץ' (50%)
שנת הקמה: 2005
תחומי פעילות/התמחות: עבודות קבלניות לגופים גדולים וליזמים