"שמעתי את אחד מהם אומר לחבר שלו - תזרוק את הסכין מהחלון": אחר הצהריים (יום א') נמשכה חקירת רצח יאשיהו בלום בסוף השבוע בראשון לציון, ועדותה במשטרה של אחת הצעירות שופכת אור על החקירה שהובילה למעצרם של שמונה צעירים. מעצרם של חמישה מהם הוארך עד יום חמישי, שלוש הצעירות הנוספות שנחקרו שוחררו בינתיים למעצר בית.
חוקרי ימ"ר מרכז, שהגיעו לזירת הרצח אתמול בחוף הים, הבינו מיד כי מדובר באירוע מורכב עם מספר רב של מעורבים. לאחר בדיקה ראשונית הם גילו כי החשודים במעורבות ברצח בלום - בן 22 מעלי שבשומרון - הגיעו למקום בשני כלי רכב. במשטרה מנסים לברר מי מחמשת העצורים היה זה שהחזיק בסכין.
3 צפייה בגלריה
יאשיהו בלום
יאשיהו בלום
יאשיהו בלום וזירת הרצח
(צילום: אלי סניור)
3 צפייה בגלריה
השחזור
השחזור
שחזור הרצח
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
עו"דמעיין חיימוביץ, שוקרי אבו טביק
עו"דמעיין חיימוביץ, שוקרי אבו טביק
עו"ד מעיין חיימוביץ ועו"ד שוקרי אבו טביק
הנהגות היו צעירות תושבות אזור השפלה, ידידות של הצעירים שנטלו חלק בקטטה. אחת מהן סיפרה בחקירה: "בילינו קודם לכן בתל אביב והגענו מאוחר יותר לחוף הים בראשון לציון. ישבתי באוטו עם כמה מהחברים בחניון, ופתאום מישהו צעק שיש מכות".
לדבריה, אותה חבורת צעירים שישבה ברכבה הגיבה במהירות. לאחר שובם לרכב, בתום הקטטה הקטלנית, הם ביקשו ממנה לנסוע. היא יצאה מהחניון, ובחקירה סיפרה על מה שהתרחש בנסיעה: "היה שקט, הם לא דיברו על הקטטה. רק יותר מאוחר בנסיעה שמעתי את אחד מהם אומר לחבר שלו - 'תזרוק את הסכין מהחלון'. לא ידעתי מה קרה ובטח שלא ידעתי שמישהו נדקר ומת".
על פי החשד, הצעירים התכנסו בביתו של אחד המעורבים, שם התנהל ביניהם ויכוח. לאחר מכן כל אחד הלך לביתו, וכך גם הצעירה. מאוחר יותר, כאשר נעצרה על ידי החוקרים, היא שיתפה איתם פעולה, חזרה עימם למסלול שבו נמלטו עם הרכב לאחר הקטטה, ואף הצביעה על המקום שאליו הושלכה הסכין. החוקרים איתרו את הסכין ולמחרת אף הביאו את הצעירה הנוספת לשחזור בזירה.
עורכת דינה של החשודה, מעיין חיימוביץ', מסרה בתגובה: "מרשתי שיתפה פעולה באופן מלא עם חוקריה, מסרה גרסה סדורה, ענתה לכל השאלות ושוחררה בתנאי מעצר בית. מרשתי מכחישה מכל וכל ידיעה או מעורבות כלשהי בדקירה ובאלימות. מדובר בבחורה צעירה, מלח הארץ, כל עולמה חרב עליה, על לא עוול בכפה, היא במצב נפשי קשה מאוד".
היום הובאו חמשת הצעירים החשודים במעורבות בקטטה (בני 17, 18, 19 ו-21) להארכת מעצר בבית המשפט השלום בראשון לציון. מעצרו של אחד מהם הוארך עד ליום חמישי וכעת מתקיים דיון בהארכת מעצר של האחרים. שלוש החשודות (בנות 17, 20 ו-22) שוחררו אמש בתום חקירתן למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאים מגבילים.