הפרשה המזעזעת באילת, שבמסגרתה לפי החשד עשרות גברים אנסו נערה בת 16 בחדר בית מלון, הובילה אתמול (רביעי) לתגובות זועמות. "עשרות תוקפים חייתיים נגד נערה בת 16 אחת, ולא נמצא מי מהם שיעצור את הזוועה", כתב שר הרווחה איציק שמולי בטוויטר. "החשדות מחרידים כל לב. מחובתנו כחברה וכמדינה להילחם עד חורמה בתרבות שמאפשרת מקרים מזעזעים שכאלה, ולתמוך בקורבנות ככל שניתן".
יושב ראש הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, עודד פורר (ישראל ביתנו), התייחס לאונס בטוויטר וכתב: "שוב פרשה מזעזעת שבה חייה של נערה ומשפחתה נהרסו. האבסורד הוא שבבית החולים באילת אין חדר אקוטי, הייעודי לנפגעות אונס, שבו ניתן לאסוף דגימות ולטפל בנפגעת. בשבוע הבא אקיים דיון חירום בוועדה לקידום מעמד האישה, כדי לחייב את הממשלה להקצות את התקציב לפתיחת חדרים אקוטיים בבתי חולים נוספים".
1 צפייה בגלריה
פרשת אונס קבוצתי באילת. ארכיון
פרשת אונס קבוצתי באילת. ארכיון
פרשת אונס קבוצתי באילת. ארכיון
(צילום: shutterstock)
עמותת שדולת הנשים בישראל מסרה: "שלושים גברים עמדו בתור לאנוס נערה בת 16, והעולם עדיין עומד והכותרות עדיין עוסקות באותן סוגיות. חיים של נערה אחת התנפצו לרסיסים. הלב שלנו איתך".
חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) כתבה: "טוב שהמשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לבדיקת אירוע שמסתמן כלא פחות ממחריד ומזעזע. עוד הוכחה כמה דחוף ליישם את המלצות הדו"ח שיצא בעקבות הצעת החוק שלי ושל מיכל רוזין להקמת מחלקות מיוחדות לעבירות מין במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט".
יושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה לשעבר, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), אמרה כי "הידיעות על האונס הקבוצתי באילת מצמררות. עוד אונס קבוצתי, 30 גברים אלימים. הרוע בלתי נתפס. המחשבה שנערה בת 16 הייתה צריכה להתמודד עם סיטואציה כזו מזעזעת. לרשות הנערה הייתה צריכה לעמוד מעטפת תומכת שתטפל בה, תגבה את העדות שלה ברגישות הנדרשת ותאסוף מיד את הראיות הפורנזיות. אי אפשר להמשיך להפקיר את הקורבנות להתמודד עם גיהינום הביורוקרטיה החקירתית והמשפטית לבד".
סגנית יושב ראש הכנסת, קרן ברק מהליכוד, הגיבה: "אחד הסיפורים המזעזעים שהתרחשו בארץ. נערה בת 16 היא ילדה ושאף אחד לא יטען אחרת. איך ייתכן שחבורה כזו מאבדת צלם אנוש ומתעללת בצורה כזו בחסרת ישע. הכל מתחיל בחינוך. חשוב להכיל חינוך חובה מגיל צעיר לכבוד ושוויון מגדרי, בשילוב אכיפה קשוחה וטיפול משטרתי של יחידות מיוחדות".
יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, כתב: "ללא מילים מול האונס האכזרי באילת. הלב עם הנערה והדם רותח על מציאות שבה איבוד צלם אנוש שפל לא פותח מהדורות ומוציא קול זעקה משרי הממשלה. השתיקה הזאת מסכנת כל אישה באשר היא ברחבי הארץ ואת החברה כולה".
חברת הכנסת תהלה פרידמן מכחול לבן התייחסה גם היא לחשד לאונס: "שלושים גברים. נערה בת 16. כי כאשר יקום איש על רעהו לרצחו נפש כן הדבר הזה. סדום".
חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מכחול לבן אמרה: "אי אפשר להירדם בלילה אחרי כותרת על נערה בת 16 שנופלת קרבן לעשרות גברים. זה אירוע מפלצתי שהוא מעבר ליכולת התפיסה של השכל האנושי. זה לא סיפור של עבריין או סוטה חריג, אלא של מציאות חברתית שחייבים למגר. לא מספיק רק מיצוי הדין הפלילי, חובה לבדוק איפה הבעיה במישור החינוכי והחברתי".
חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד כתבה: "חשדות מחרידים שצריכים לזעזע כל אחד ואחת במדינת ישראל. זו חרפה מוסרית שחייבים לטפל בה מערכתית".
חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד: "נחרדתי לשמוע על מקרה האונס המזעזע שהתרחש באילת. 30 מעורבים ואף לא אחד שיעצור את הפשע הנתעב שבוצע בנערה צעירה. אני קוראת למשטרה לחקור את הפרשה עד תום ולמצות את הדין עם הפושעים".
בשל ריבוי החשודים, הוקם במשטרה צוות חקירה מיוחד בניסיון לאתרם. לפי שעה, נעצר חשוד בן 27 מצפון הארץ, בעקבות התכתבות שלו עם המתלוננת - שבה נאמר, בין היתר, כי קיימים סרטונים מאותו מקרה. עם זאת, החשוד טען כי מישהו אחר התכתב בשמו מהטלפון שלו.
החשוד הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון ומיוחסות לו עבירות של אונס, קשירת קשר לביצוע פשע ואי-מניעת פשע. פרקליטתו, עו"ד עופרה סיבוני, טענה בבית המשפט כי החשוד לא היה יכול למנוע זאת: "הגרסה של הלקוח שלי היא שבחלק מהזמן הוא היה בחדר ובחלק לא, ולא יכול למנוע בערך מ-30 אנשים לשכב איתה. הוא פחד מהם. היא זו שקראה להם". מנגד, אמר נציג המשטרה, ערן צמיר, כי "יש ראיות שהוא אנס".
פורסם לראשונה: 00:10, 20.08.20