כשבוע לאחר חשיפת החשדות בנוגע להתעללות ב"גן סיגל" בחולון – משרד העבודה והרווחה הוציא היום (רביעי) צו סגירה למקום. נזכיר כי שש סייעות בגן נעצרו על-ידי שוטרי מרחב איילון בחשד לתקיפת פעוטות, בעקבות תיעוד ממצלמות אבטחה שהוצבו במקום. בינתיים, הן שוחררו למעצרי בית והחקירה נמשכת.
4 צפייה בגלריה
הסייעות בהארכת המעצר
הסייעות בהארכת המעצר
הסייעות החשודות בהארכת מעצרן
(צילום: מוטי קמחי )

4 צפייה בגלריה
צו סגירה לגן סיגל
צו סגירה לגן סיגל
צו סגירה בכניסה לגן סיגל
4 צפייה בגלריה
תיעוד התעללות בפעוטות בגן ילדים במרכז הארץ
תיעוד התעללות בפעוטות בגן ילדים במרכז הארץ
מתוך התיעוד
עם פרסום דבר החשדות, פנו במשרד העבודה והרווחה למשטרה כדי לקבל פרטים על אודות החקירה. בעקבות זאת, הוצא היום, כפי שצוין, צו הפסקה מנהלי לגן למשך שלושה חודשים והוא לא ייפתח.

4 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
עו"ד עדי כרמלי
(צילום: יאיר שגיא)
פרקליטם של ההורים, עו"ד עדי כרמלי, אמר לאחר קבלת צו הסגירה: "אני מברך על ההחלטה על סגירת הפעוטון. זהו צעד קטן, אבל חשוב. כמו כן, יש להגביר את האכיפה ולהחמיר בענישה בכל הקשור לפגיעה בפעוטות חסרי ישע".
עו"ד ששי גז, פרקליטה של אחת החשודות, אמר: "מרשתי שוחררה ממעצר בניגוד לעמדת המשטרה רק לפני ימים ספורים והיא עדיין המומה מכל מה שמיוחס לה. עם פרוץ הפרשה, הייתה מרשתי מופתעת ומאוד מאוכזבת מהמקרים הנטענים שלא היו ידועים לה כלל. בשנה החולפת התמודדה מרשתי עם מצב בריאותי לא פשוט, והיא תשקול את צעדיה לגבי המשך הפעלת הגן".
כפי שצוין, לפני כשבוע התלוננו במשטרה הורי ילדים שטענו כי צוות הגן פגע בילדיהם ותקף אותם, תוך הצגת תיעוד ממצלמות האבטחה, שבו נראים המעשים.
ההורים אספו את תיעוד מצלמות האבטחה שהיו מוצבות בגן, שחזרו את הקבצים שנמחקו מהתיעודים ושם לדבריהם, ראו את אנשי צוות הגן פוגעים בפעוטות. בתיעוד נראות נשות צוות הגן משתמשות בכוח לכאורה כלפי הפעוטות ובאחד המקרים אף תועדה אחת הנשים מטיחה פעוט על מזרן.