3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
(צילום: AFP)
משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 1,493 מאומתים חדשים עם קורונה אובחנו במהלך השבת. מדובר בנתון הנמוך משמעותית מהנתונים בימים האחרונים, אך הוא נובע מירידה חדה מאוד במספר הבדיקות שפוענחו.
אתמול פוענחו כ-15 אלף בדיקות קורונה וכמעט 1 מכל 10 בדיקות הייתה חיובית, כך שמדובר בנתון מדאיג מאוד. גם היום אחוז הבדיקות החיוביות עד כה עומד על 10%.
מספר המאושפזים ממשיך להיות יציב. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 930 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 445 מהחולים מאושפזים במצב קשה, 119 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-1,010.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו 1,738 חולים חדשים בירושלים, 875 בבני ברק, 679 באשדוד, 481 במודיעין עילית, 474 בבית שמש, 345 בפתח תקוה, 297 בחיפה, 293 בתל אביב, 286 בנתניה, 272 בטירה, באום אל פחם 260, באשקלון 249, באלעד 236, בבאר שבע 234, בנתיבות 206, בבית עילית 192, בכפר קאסם 188, בחולון 183, בראשון לציון 166 וברהט 165.
זו הפעם הראשונה שבה מאובחנים יותר חולים בחיפה מאשר בתל אביב: בשבוע האחרון אובחנו בעיר 300 מאומתים, וביממה האחרונה 38. בסך הכל, 560 תושבים נושאים כיום את הנגיף.
בתוך המספר הזה ישנם 58 דיירים בבית האבות "מרגוע" שבקריית אליעזר, שאובחנו בימים האחרונים, יחד עם כ-20 אנשי צוות. בעירייה אומרים כי מוקדי התחלואה הם בהדר, מרכז נווה שאנן (השכונה הגדולה בעיר ובישראל בכלל), בקריית שפרינצק ובמערב חיפה (האזור שבו שוכן בית האבות). כמו כן נרשמה התפרצות בשתי הקריות שהן שכונות של חיפה, קריית שמואל וקריית חיים. בעירייה אמרו כי בשתי השכונות אובחנו 117 בני אדם, כ-20% מכלל החולים בחיפה.
בעירייה אמרו כי יגבירו את הפיקוח על עטיית מסיכות ושמירת התו הסגול, בעיקר בשכונות ה"כתומות". ראש העיר עינת קליש רותם אמרה כי "אנחנו רואים בדאגה את ההתפרצות של הקורונה בחיפה, ובודקים בשיתוף משרד הבריאות סדרה של החלטות להגבלות משמעותיות של התושבים בעיר, ביניהם גם אכיפה מוגברת וקפדנית.
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה
(צילום: AFP)
"נעשה הכל כדי לצמצם את ההתפשטות ולהחזיר את חיפה להיות עיר ירוקה כפי שהיה בגל הראשון. אני מבקשת מהתושבים להפנים שוב את הסכנה המתגברת, ולעזור לנו בשינוי ההרגלים, על מנת שלא נגיע לחגים במצב של סגר כמו בפסח האחרון, אלא עם האפשרות לחגוג את חגי תשרי בחיק המשפחה".
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר אתמול בביקור בדליית אל-כרמל כי "בקרוב יהיו עשרות מתים בחברה הערבית". לדברי גמזו, "בכל יום במגזר הערבי יש כ-750 נדבקים, וזה עוד יעלה. חצי אחוז עד אחוז יכולים ללכת לעולמם, זו הסטטיסטיקה. במצטבר זה עשרות ויכול להגיע למאות, ברור שזה מה שיקרה". גמזו ישתתף היום גם בדיוני ועדת החוקה שתדון בהארכת מצב החירום ובתוכנית הרמזור שהגה לסיווג היישובים.
אתמול אובחנו 2,617 חיוביים לקורונה - היום השלישי ברציפות עם יותר מ-2,500 מאובחנים ביממה, והיום החמישי ברצף עם מעל 2,000 נדבקים. אתמול התקבלו 31,603 תוצאות בדיקות, ושיעור החיוביים מכלל הבדיקות הראשוניות נותר גבוה - 8.5%.
33 רשויות מוגדרות כעת "אדומות" על פי מודל הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, אבל עדיין לא ברור מי יהיו אותן רשויות שעליהן יוטל מיום שני סגר. ככל הנראה, הסגר יוטל על 8-10 רשויות בלבד, לאחר שהמשטרה הודיעה כי אין לה מספיק כוח אדם להטלת סגר על מספר רב של יותר של יישובים. בין היתר, ככל הנראה יוטל סגר על בני ברק, אלעד, טירה, כפר קאסם ואום אל פחם - אבל החלטה סופית עדיין אין. הרשויות שעליהן יוטל סגר, אותן רשויות ב"אדום בוהק", לא יהיו כנראה אלו שציון הרמזור שלהן הוא הגבוה ביותר. לעומת זאת, צפויה עדיפות במתן סגר לערים אדומות עם מספר גבוה של מקרי תחלואה - כלומר לא רק שיעור גבוה של חולים באוכלוסייה אלא גם מספר נדבקים גבוה. בכל הרשויות האדומות לא אמורים להתקיים לימודים.