בריאיון לאולפן ynet התייחס הבוקר (יום ב׳) ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, לנתוני הקורונה ששוב מצביעים על כך שהתחלואה בעיר גוברת. הוא אמר כי לדעתו, אין אפליה באכיפה כלפי הציבור החרדי: "יש תקלות, אבל לא צריך להפוך את זה ל׳משטרת ישראל נגד הציבור החרדי׳".


רובינשטיין הגדיר את שיתוף הפעולה עם המשטרה בבני ברק כ"מצוין", והוסיף: "לא צריך להצדיק שוטר שנתן אגרוף ליהודי חסר אונים בפנים, אבל אני לא חושב שקם בבוקר השר לביטחון פנים, ממלא מקום המפכ"ל או קצין המחוז ויש להם איזו אג'נדה נגד החרדים. בבני ברק לפעמים קורה ששוטר צורח אז מטפלים בו".


על התחלואה בעיר אמר: "בגל הראשון היינו לצערנו, בשיא המחלה, כ-25% מהחולים של ישראל. היום, ברוך השם, אנחנו לא שם, מאוד לא שם".
רובינשטיין טוען כי "צריך לטפל בבני ברק, ואני מטפל בבני ברק עם כל הצוות שלי בצורה יוצאת מן הכלל. סגר זה דבר לא טוב. זה דבר פסול. יש כאלים אחרים ואם מגדילים ראש - אפשר להציל את העיר וגם ערים אחרות". לדבריו, "אנחנו בבני ברק חווינו סגר. זה דבר לא נכון ומיותר. זה מייצר עודף תחלואה".


2 צפייה בגלריה
דרעי ונתניהו
דרעי ונתניהו
דרעי ונתניהו
(צילום: AFP)

דרעי לנתניהו: "יש אפליה באכיפה נגד חרדים"

בינתיים, מוקדם יותר התכנסה סיעת ש"ס לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו. בפגישה - שעסקה בתלונות מצד הציבור החרדי על הסגרים בשכונות החרדיות, כמו גם על הטענות לאלימות מצד שוטרים נגד חרדים - נכחו גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הפנים אריה דרעי.
דרעי אמר לנתניהו: "מתנהלת אפלייה באכיפה נגד הציבור החרדי. אני קורא לכם לפעול לאכיפה שווה. לא ניתן שהציבור החרדי ירגיש מופלה לרעה. הוא ממושמע והיד הקלה נגדו חייבת להיפסק".

2 צפייה בגלריה
חלוקת האוכל לתושבים בבני ברק נמשכת
חלוקת האוכל לתושבים בבני ברק נמשכת
חלוקת אוכל במהלך הסגר בבני ברק
(צילום: מוטי קמחי)

מקלב הטיח בנתניהו: "הציבור שלנו תמך בך, איבדנו את זה"

סגן השר אורי מקלב (יהדות התורה) פנה גם הוא לנתניהו: "הציבור החרדי ניזוק הכי הרבה מהקרונה, מעסיקים מרשים לעצמם לא להחזיר עובדים חרדים מחל"ת. רואים את זה בנתונים. זה פוגע במישור החברתי-הכלכלי-תדמיתי. אנשים עומדים בתור ולא מקבלים שירות כי הם חרדים וחוששים שהם מאזורי הסגר, למרות שזה לא נכון".
סגן השר מקלב המשיך: "הציבור שלנו תמך בך, מוכיר טובה ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך, אך כעת איבדנו את זה ואף מאשימים אותנו בשותפות איתך. לציבור החרדי יש זיכרון ארוך וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך, למעשים ולא לדיבורים."
ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה סיכמו: "מונה ניצב בדימוס, אריק יקואל, לראש הצוות המייעץ לשר לבט״פ בנוגע למגזר החרדי. טענות חברי הכנסת של הסיעה מוצדקות ונפעל לתקן זאת בהקדם".

נתניהו עצמו אמר: "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".