לקראת 2021 וחידוש מסגרות האשראי לשנה הקרובה על ידי הבנקים, יכול מאוד להיות שקיבלתם עדכון בנוסח על 'צמצום קרוב במסגרת האשראי הבנקאית שלכם' בדואר, בהודעת טקסט או בדוא"ל. אם לא התייחסתם לעדכון ולמה שעומד מאחוריו, זה הזמן להבין שמדובר בשינוי משמעותי שעלול להשפיע על הרגלי הצריכה שלכם. מהי הסיבה שמאחורי השינוי? ומהם הפתרונות הנוחים ביותר למחסור הצפוי באשראי שוטף?
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

החוק שנועד ליצור תחרות והשפעתו על הצרכנים

לפני הכל, מהי מסגרת אשראי בכרטיס הבנקאי? אם אתם לקוחות אחד מהבנקים הגדולים ויש לכם כרטיס בנקאי עם לוגו הבנק, מסגרת האשראי היא הסכום המקסימלי שאתם יכולים להוציא בכרטיס האשראי בין חיוב לחיוב. כאשר רכישה כלשהי מוחלקת לתשלומים, יתרת התשלומים 'תופסת' חלק ממסגרת האשראי.
הצעד לצמצום האשראי הבנקאי נובע מרפורמה שנבעה ממסקנות ועדת שטרום בראשות עו"ד דרור שטרום, אשר הוקמה ב-2015 מתוך מטרה לחולל שינוי בענף הבנקאות והאשראי באמצעות הגברת התחרות. 'חוק שטרום', שנחקק ב-2017, קובע, בין היתר, כי הבנקים הגדולים יצמצמו את מסגרות האשראי ללקוחותיהם ב-50% עד סוף 2020. יש הטוענים כי החוק שמטרתו המקורית היתה להיטיב עם הצרכנים, מוביל גם ליצירת קושי בהתנהלות הפיננסית השוטפת.
כתוצאה מהצעד המדובר, חלק מהלקוחות המתכננים הוצאה בהיקף גדול יחסית המסתמכת על מסגרת האשראי, יגלו ככל הנראה כי אין להם את רשת הביטחון הנדרשת, וכי הם זקוקים למסגרת אשראי רחבה יותר.

איך זה משפיע עליכם ביום-יום?

עבור לקוחות הבנקים הגדולים המחזיקים בכרטיס אשראי בנקאי, המהלך עשוי להשפיע על ההתנהלות הכלכלית השוטפת. לכן, ההמלצה היא לא להתעלם מההודעה שקיבלתם, ולמצוא פתרונות למצב הצפוי, במידת הצורך.
ברוב המקרים, חלק ממסגרת האשראי מנוצלת להוצאות שוטפות, בעוד שהיתרה מיועדת לרכישות גדולות כמו קניית מוצרים לבית או לטובת חופשה. כעת, לאחר צמצום מסגרת האשראי בחצי, ייתכן שמסגרת האשראי החדשה לא תאפשר לכם לשלם את ההוצאות הגדולות שמצטרפות מידי פעם להוצאות השוטפות. זו הסיבה לכך שחשוב מאוד להיערך למצב החדש ולהבין את ההשלכות שלו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

איך מתמודדים עם המצב מבלי להפוך את שגרת החיים? הזמינו כרטיס אשראי עם ערך מוסף אמיתי

צמצום מסגרת האשראי לא חייב לאלץ אתכם להפוך את סגנון החיים שלכם על פיו. אחרי הכל, הצמצום לא נובע מחוסר יכולת שלכם לכסות על הסכום החודשי שהוצאתם עד כה, אלא כתוצאה מרפורמה כוללת שלא קשורה אליכם ספציפית.
אחד הפתרונות היעילים והמשתלמים ביותר להתמודדות עם מסגרת האשראי המופחתת הוא כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, אשר לא כלול ברפורמה ולכן יכול לספק לכם מסגרת אשראי נוספת.
כרטיס האשראי CalFix Back מספק מסגרת אשראי נוספת להשלמת הרכישות שתכננתם או ההוצאות ש"נופלות" עליכם, ובנוסף גם מחזיר לכם כסף בכל קנייה.
בעלי הכרטיס קונים וצוברים החזר כספי על כל קנייה, ללא הגבלה. בשנה הראשונה ההחזר עומד על 1% מהיקף הקניות, ובשנה השניה ואילך ההחזר יעמוד על 0.75% מסך הקניות.* את ההחזר מקבלים בשובר BuyMe למימוש במאות תחומים, רשתות ובתי עסק ברחבי הארץ.


בנוסף לכך, מזמיני כרטיס CalFix Back שעושים עסקה ראשונה בכרטיס מקבלים 100 ₪ מתנת הצטרפות למימוש ב-BuyMe, ונהנים מפטור מדמי כרטיס בשנה הראשונה.**
מלבד ההחזר הכספי, מתנת ההצטרפות המשתלמת והפטור מדמי כרטיס לשנה הראשונה, הכרטיס של Cal כולל עולם שלם של הטבות במגוון תחומים - כאל עד הבית, הטבות בקניות אונליין, שוברים דיגיטליים ועוד.


* בתשלום עבור משרדים ממשלתיים (ביטוח לאומי, חברת חשמל, חברת הדואר), מקבלים החזר של 0.5% בשנה הראשונה ו-0.38% בשנה השנייה ואילך. מימוש הצבירה ומתנת ההצטרפות החל ממרץ 2021.
** לאחר השנה הראשונה דמי הכרטיס בהתאם לתעריפון
הנפקת הכרטיס ומסגרת האשראי כפופה לאישור המנפיק. הצבירה, ההחזר ומתנת ההצטרפות בכפוף לתקנון המועדון. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. המלווה: כאל מימון בע"מ.
פורסם לראשונה: 11:21, 05.01.21