עולם ההיכרויות הדיסקרטיות מעורר הרבה סקרנות וסימני שאלה בקרב הקהל הרחב. עם זאת, אין ספק שפעילות זו קיימת בחברה שלנו, והיא אף חוצה מאפיינים של דת, גזע, גיל, מין וסטאטוס משפחתי.
בשיחה עם דניאל, מנהל אתר 'זבנג', הוא עונה על השאלות הנפוצות, על מנת לפזר מעט מן הערפל סביב הנושא. אתר 'זבנג' הוא האתר המוביל בארץ בתחום ההיכרויות הדיסקרטיות וכולל קהילה של כמעט מיליון ישראלים.

מה מושך אנשים לאתרי הכרויות דיסקרטיות?

המחשבה הראשונה שעולה לראש של רוב האנשים היא סקס. ודאי שזה חלק מהעניין, אבל זה לא הכול.
ראשית, רוב האנשים פשוט משועממים. רובנו לא מאלפים אריות או מטפסים על הרים למחייתנו. לרובנו יש שגרה מאוד קבועה שעם הזמן משעממת אותנו. במוקדם או במאוחר כל אחד צריך לשבור שגרה ולהתרענן. באתרי הכרויות דיסקרטיות אפשר למצוא אקשן, ריגושים ולהתנסות בדברים חדשים. ואגב, זה לא בהכרח משהו מיני.

2 צפייה בגלריה
(צילום: pixabay)
שנית, כיום בעידן הרשתות החברתיות כשהפרטיות שלנו הפכה למצרך נדיר, קשה מאוד לעשות דברים באנונימיות באינטרנט. הרי אף אחד לא יעלה לפייסבוק שלו תמונה סקסית שגם אמא שלו תראה אותה. אתרי ההיכרויות הדיסקרטיות מאפשרים לנו לפעול בחופשיות במרחב סגור ובדיסקרטיות מוחלטת.

איזו אוכלוסייה משתמשת באתרים האלו?

כולם. ללא יוצא מן הכלל. טווח הגילאים נע בין 18-75 וכולל אנשים מכל חלקי הארץ, מכל הדתות, ומכל שכבות האוכלוסייה. כולל יהודים, ערבים, דרוזים, חילוניים, דתיים, וכיו"ב.
הגיוון הוא רחב מאוד - מצעירים וסטודנטים ועד לרופאים, מנכ"לים ואפילו סלבס.

האם חרדים גם משתמשים בשירות?

כן ואפילו הרבה. בסופו של דבר כולם בני אדם עם אותם צרכים.

האם אפשר למצוא גם נשואים/נשואות?

כן. היקף השימוש של נשואים/נשואות הוא בערך 30% מכלל המשתמשים שזה יחסית גבוה.
גברים נשואים משתמשים בשירות יותר מנשים נשואות. העובדה הזו אולי קצת מפתיעה אבל זו עדיין עובדה.

מה מושך גברים נשואים להירשם לאתר הכרויות?

גברים נשואים מחפשים באתרי הכרויות את מה שהם לא מקבלים בבית. לחלקם יש צורך פיזי לא מסופק, אך באופן מפתיע רובם המוחלט של הגברים פשוט מתגעגעים לתחושת אינטימיות, מגע, וקירבה שאבדו להם עם השנים בזוגיות. "להרגיש את הפרפרים מחדש", כמו שאומרים...

האם נשים באמת משתמשות בשירות?

כן, נשים אכן משתמשות באתרי הכרויות דיסקרטיות, אך בהיקפים יותר נמוכים מאשר גברים. יחס הגברים/נשים הוא בממוצע אישה אחת לכל 5 גברים, ולפעמים גם נמוך יותר. זה משהו שמשתנה מאתר לאתר ותלוי מאוד באיכות ובפופולאריות שלו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: pexels freestocksorg)

מה נשים מחפשות באתרים האלה?

כל אחת והסיפור שלה. אין גבולות לדמיון... זה מאוד תלוי גם בגיל, מצב משפחתי וכד'. באופן כללי, נשים מתעניינות בעיקר בהתנסות עם אישה, שלישייה, משחקי שליטה או מימוש פנטזיה מאוד מוגדרת שיש להן. מבלי להיכנס יותר מידי לפרטים, אפשר לומר שנשים הן שובבות לא פחות מגברים. הן פשוט מסתירות את זה טוב יותר.

האם יש פעילות של זוגות?

כן. התופעה נפוצה הרבה יותר ממה שאתם חושבים.
יש הרבה זוגות נשואים שמחפשים לגוון במיטה או להגשים פנטזיה אחד לשני והם פשוט עושים את זה ביחד במתכונת של שלישייה או חילופי זוגות.

אנשים באמת נפגשים באתרים האלה?

כן. בכל יום נוצרים קשרים חדשים. אנשים מכירים ונפגשים.
כמו בכל דבר אחר, יש כאלה שמצליחים יותר ויש כאלה שפחות. גם כאן יש מנצחים ומפסידים. כמובן שגם למראה חיצוני וכישורים אישיים יש חלק משמעותי לסיכויים שלך.
באופן כללי, ככל שפעילים יותר, ככה סיכויי ההצלחה גבוהים יותר מכיוון שמלבד העובדה שזוכים להכיר יותר אנשים, גם לומדים מטעויות ומשכללים את השיטה.

איך שומרים על דיסקרטיות המשתמשים בעולם הווירטואלי של ימינו?

הדיסקרטיות של המשתמשים זה קודש הקודשים. מושקעים המון משאבים על מנת לשמור על רמת דיסקרטיות גבוהה ככל האפשר. זהו אינטרס של כל הצדדים.
ב'זבנג' לדוגמא מתבצעות מגוון פעולות לשמירה על פרטיות המשתמשים במספר שכבות: השרתים, המערכת, והתפעול השוטף. 'זבנג' כלל לא שומר על השרתים שלו פרטים אישיים של משתמשים כמו שמות משפחה, ת"ז, מספרי כרטיס אשראי וכד'. בנוסף, כתובות דוא"ל וסיסמאות נשמרות מוצפנות במסד הנתונים, כך שגם אם תתבצע חדירה לא מורשית, הנתונים עדיין יהיו מוגנים.

האם יש סכנות?

ברור. כמו בכל פלטפורמה אחרת שמקיימת אינטראקציה בין אנשים, תמיד יהיו כאלה שיינצלו אותה לרעה. גם בפייסבוק יש סכנות. זה לא משהו שנתקלים בו על בסיס יומיומי אבל זה יכול לקרות לכל אחד.
הסכנות הנפוצות ביותר באתרי הכרויות הם הונאות של התחזות, ניסיונות עוקץ וסחיטה. רוב ניסיונות ההונאה מקורם בחו"ל.

מה עושים על מנת להתגונן מהסכנות?

ראשית, לכל פלטפורמה יש את שכבת ההגנה הראשונית שלה.
ב'זבנג' מופעלים כלים ואלגוריתמים מתוחכמים לזיהוי ספאם והונאות בזמן אמת. כמו כן, ישנו פיקוח אנושי ואפשרות למשתמשים לדווח על כל התנהגות אסורה של משתמש אחר. אלו כלים שלרוב מטרפדים את כל ניסיונות ההונאה באתר.
העצה הכי טובה היא לנהוג באחריות, לא לבטוח בכל אחד והכי חשוב לשים לב לנורות האזהרה כשנתקלים בהן, לדוגמא: התכתבות בעברית עילגת/מתורגמת, מספרי טלפון של חו"ל, התחמקות ממסירת פרטים אישיים, הצעות כספיות למיניהן וכיו"ב.

מה ההבדל בין אתרי הכרויות חינמיים לאתרים בתשלום?

אתרים חינמיים הם ברמה נמוכה בהשוואה לאתרים בתשלום מסיבה פשוטה:
על מנת להפעיל אתר הכרויות צריך להשקיע המון משאבים. לא מדובר פה על אתר של "שגר ושכח". יש פה התעסקות יומיומית שוטפת בניהול, תפעול, עובדים, שיווק, תוכנה, אבטחה, שירות לקוחות וכו'. זה עסק במשרה מלאה לכל דבר. אתר הכרויות חינמי שאין לו הכנסות או כזה שמתבסס על פרסומות, לא מסוגל כלכלית להשקיע את המשאבים האלה לאורך זמן. על כן, בסופו של דבר התוצאה היא אתר ברמה נמוכה יותר על כל המשתמע מכך. כמו שאומרים... מה שלא עולה כסף, לא שווה כסף.

איך הקורונה השפיעה על הענף?

בגל הראשון היתה ציפייה לירידה משמעותית בפעילות כתוצאה מהסגר עקב תחושת הפחד ואווירת אי הודאות הכללית, אבל זה לא קרה. למרבה ההפתעה היקף הפעילות דווקא עלה. מסתבר שאנשים אמנם יוצאים פחות מהבית, אבל הצרכים לא השתנו. אפשר לומר בלשון זהירה שהקורונה עשתה טוב לעולם ההיכרויות באינטרנט.

לסיום, שתף את הקוראים בכמה טיפים שימושיים להצלחה באתרי הכרויות

תשקיעו בפרופיל שלכם, ההשקעה תחזיר את עצמה בהמשך. תעלו תמונה מחמיאה, וכתבו על עצמכם באופן ענייני וייחודי שמשקף מי אתם באמת עם רמה מסוימת של טיפוח עצמי (אבל לא להגזים). חשוב מאוד שתהיו אמיתיים, כנים, תשלבו חוש הומור ושתקרינו ביטחון עצמי כאשר אתם כותבים על עצמכם. נקודה חשובה נוספת היא להתבלט על פני האחרים. צריך לזכור שנשים מקבלות המון הודעות מגברים ואפשר בקלות ללכת לאיבוד ביניהם. חשוב מאוד להתבלט מעל כולם בצורה שתמשוך את תשומת ליבן וכך תגרום להן לענות. זכרו שרוב הנשים מעדיפות גברים שמכבדים אותן, מצחיקים אותן ומעניינים אותן. כמובן שגם גנים טובים תמיד עוזרים.