השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש-הכהן (כחול לבן), התייחסה הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet למחאות נגד ראש הממשלה, למתיחות בין הליכוד לכחול לבן סביב סוגיית התקציב ולכוונת יש עתיד להעלות הצעת חוק להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות.
"השיח שמציג אזרחים שכואב להם כמופרעים, לא לגיטימיים ואנרכיסטים מאוד-מאוד קשה לי", אמרה פרקש-הכהן והוסיפה: "ההפגנות הללו לא נעימות לאף אחד, גם אני יושבת בממשלה, ואני חושבת שהדבר הנכון הוא לשאול את עצמנו מה אנחנו צריכים לעשות טוב יותר כדי שלא יהיה צורך במחאה".
2 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
"נמשיך לעמוד על העקרונות שלנו". אורית פרקש-הכהן
(צילום: משי בן עמי )
אתמול אמר ראש הממשלה שההפגנות הן ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה ומהוות עיוות של הכללים. "אני לא אהבתי את הדברים של נתניהו, אני חושבת שהם לא היו צריכים להיאמר. בני גנץ שדיבר לפניו פתח ואמר שהוא מכבד את כל הדעות, מכבד את הכאב ושזכות ההפגנה עומדת בבסיס הדמוקרטיה. כולנו בכחול לבן חושבים ככה, אנחנו אומרים את זה כל הזמן. הממשלה הזו היא ממשלת אחדות, שהתאחדה בשל גודל המשבר. זה לא אומר שהתחלנו לחשוב אותו דבר ושאין פערי תפיסות".
מה נשאר מהאחדות הזאת עכשיו, כשלא מסכימים על שום דבר? מה עם התקציב? "כשמסתכלים על התוצאות של ממשלת האחדות, בעיניי צריך לבחון את המעשים. זו לא ברית אידיאולוגית שבה התחלנו להסכים על כל דבר. כחול לבן מחזיקה בדעות אחרות בתכלית מאנשי הליכוד. אנחנו עומדים על כך שיקיימו את ההסכם הקואליציוני. אחת מהבשורות של ההסכם הזה - שלמדינת ישראל, אחרי שלוש מערכות בחירות וכמעט שנתיים בלי תקציב עדכני, יהיה אופק וודאות כלכלית".
אבל אם אתם עומדים על קיום ההסכם וראש הממשלה מתעקש שיהיה תקציב חד-שנתי, בנובמבר אנחנו הולכים לבחירות. "אין כלכלן אחד בעל מוניטין מקצועי שתומך בתקציב שיהיה בבחינת פלסטר לחודשיים. הסיפור הוא לגמרי פוליטי, ואם הליכוד החליט שהוא מפקיר את מדינת ישראל ואת עם ישראל בתקופה כזאת משיקולים אישיים כאלה ואחרים ורוצה לצאת לבחירות, שיודיע זאת לציבור. חבל לחפש תירוצים. אנחנו נמשיך לעמוד על העקרונות שלנו".
ביום רביעי יש עתיד תעלה הצעת חוק לחקירת פרשת הצוללות. בעבר אנחנו יודעים שכל כחול לבן חתמה על ההצעה הזאת. מה תצביעו? "הנושא הזה ממה שאני מבינה עלה רק אתמול בלילה, אני הייתי עסוקה בלרכז את התוכנית הכלכלית של כחול לבן. אנחנו נשב כסיעה ונבחן את הדברים. אני חושבת, באופן אישי, שכולנו צריכים להתכנס כדי לייצב את ממשלת האחדות הזאת ולכבד הסכמים קואליציוניים, בפרט בנושא התקציב. אני לא עובדת אצל האופוזיציה, שעסוקה כל יומיים בהטרלות שלנו במליאת הכנסת. הרי זו הטרלה".
2 צפייה בגלריה
לוחמי הצוללות
לוחמי הצוללות
"עמדתנו בנושא הצוללות ידועה"
(צילום: דובר צה"ל )
פרשת הצוללות זו הטרלה? "התכוונתי שהאופוזיציה מעלה כל מיני הצעות חוק כדי להטריל את הממשלה, ולפעמים הממשלה אומרת, 'אני לא עוסקת בזה כעת, אני מכינה הצעת חוק משל עצמי, אני אטפל בנושא כשמתאים לי'. זו בעצם מין סדרה של הטרלות, בדיוק כמו שאיילת שקד מטרילה את הליכוד ועכשיו מטרילים אותנו. עמדתנו ידועה, אנחנו חושבים שמערכות החוק צריכות לבדוק מה שצריך לבדוק בפרשות הללו וצריך לתת להן לעבוד".
בסוף השבוע חשף "ידיעות אחרונות" בתחקיר במוסף "7 ימים" תצהירים סודיים שהוגשו בעתירה לבג"ץ בדרישה לפתוח את פרשת הצוללות. לאחר מכן חתמו 15 בכירים לשעבר במערכת הביטחון על תצהירים נוספים - והם דורשים ועדת חקירה. באחד מהם כתב בכיר לשעבר בקהילת המודיעין: "איני מכיר שום מקרה בו מערכת הביטחון כולה מודרה במתכוון מתהליך ביטחוני רגיש".
מסיעת יש עתיד-תל"ם נמסר בתגובה לדברי השרה: "פעם, כשלכבוד השרה לענייני כלום ושום דבר עוד היה מראית עין של ערכים, היא חתמה בעצמה על החוק שמחייב הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות. כל מה שמעניין את חברי הכנסת של כחול לבן מהראשון ועד האחרון שבהם זה הידבקות לכיסא. אפילו את ביטחון ישראל הם מוכנים לזרוק מתחת לגלגלים. העיקר שביבי לא יכעס".
פורסם לראשונה: 12:33, 03.08.20