2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
מנדלבליט ואוחנה
(צילום: מוטי קמחי)
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה פנה היום (שישי) במכתב אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבו טען: "אינך לוקח ברצינות את האיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו ואתה פועל כמי שיצא לקרב אישי".
אוחנה פתח ואמר כי "ממכתבך הזחוח, עולה כי אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו. נדמה בעת האחרונה כי אתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד רה"מ, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות, דוגמת התערבותך למניעת אפשרותו לקבל מימון להוצאות המשפט שכפית עליו – כשאתה בניגוד עניינים מובנה בהיותך המאשים והתובע המבקש להביא להרשעתו".
אוחנה טען עוד כי "אנו עוסקים בדיני נפשות, במובן הכי מילולי: בזירה הציבורית הסוערת ממילא, נשמעים כיום קריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו. אלה הן קריאות בוטות ומפורשות".
2 צפייה בגלריה
נתניהו על ההמלצות: זה לא מדעי, יהיו תמיד חריגים, אבל זאת הכוונה שלנו - למנוע את ההתקהלות הזאת
נתניהו על ההמלצות: זה לא מדעי, יהיו תמיד חריגים, אבל זאת הכוונה שלנו - למנוע את ההתקהלות הזאת
ראש הממשלה נתניהו
(צילום: איתי בית און, לע"מ)
השר לביטחון הפנים אף נתן דוגמאות להסתה נגד נתניהו. "על פי הפרסומים השבוע, אדם בשם 'איתן עידו', אחד ממשתתפי ההפגנות נגד רה"מ פרסם בקבוצת וואטסאפ כי '...כל אחד מהמפגינים מוכן להיות הקורבן למען המדינה ולהיות היגאל עמיר והמוציא לפועל של חיסול הביבי'. אדם אחר בשם 'מנשה עופר' כתב: 'וואלה צודק, צריך להוריד את ביבי כמו שהורידו את רבין...'.
אוחנה אף טוען לאוזלת יד של מנדלבליט בנושא: "במכתבך אינך מפרט כלל מה נעשה במקרים אותם הזכרתי. האם נפתחה חקירה? האם נעצרו עצורים? מה המקור החוקי לסמכות שנטלת לעצמך להחליט מתי המשטרה תפתח בחקירה בעבירה של הסתה לאלימות? התוכל להפנות לסעיפי החוק?".
לסיום כתב: "ככל שננקטו אמצעים, נפתחו חקירות, נעצרו עצורים – יש לפרסם זאת למען יראו ויראו. מההסתה הפרועה עולה רושם ש'אין דין ואין דיין'. היועץ המשפטי לממשלה – החלטת להפעיל את סמכותך ולהגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. זה איננו מאבק לחיים או למוות".

כתב בוואטסאפ: "מוכן להוציא לפועל את חיסול ביבי"
יש לציין כי איתן עידו שעליו דיבר אוחנה, סא״ל במיל׳, נעצר אתמול בחשד לאיומים על ראש הממשלה ושוחרר למעצר בית. כפי שפורסם ב-ynet, עידו כתב בקבוצת וואטסאפ של קציני צבא במיל׳ כי כל המפגינים מוכנים להיות היגאל עמיר הבא. תלונה הוגשה במשטרה, עידו נעצר והיום לאחר דיון בבית משפט השלום הוא שוחרר למעצר בית.
״הייתי בצנחנים. סגן אלוף במילואים. הם באים, שמים לי אזיקים על הידיים ועל הרגליים״, אמר עידו בדיון בבית המשפט. סנגורו של עידו אמר בדיון: ״הוא כתב משהו בוואטסאפ והתלהם קצת, איזה עיתונאי משך אותו בלשון וזה קל כי הוא איש מאד תוסס".
שופט בית משפט השלום בירושלים איתן כהן כתב בהחלטתו: "אין מחלוקת שהמשיב כתב בוואטסאפ כי הוא 'מוכן להיות הקורבן הבא למען המדינה ולהיות היגאל עמיר הבא והמוציא לפועל של חיסול ביבי'. בהודעתו הכחיש שהוא מתכוון לפגוע ברה"מ. בתיק גם ראיות נוספות על התבטאויות של המשיב שלא אפרטן כאן. מצאתי שקיים חשד סביר לעבירת איומים וכך גם קיימת עילת מעצר הנלמדת גם מהרשעותיו הקודמות של המשיב, בין היתר בעבירת איומים, עבירות נגד שוטרים ועבירת מין״.