משרד הבריאות באטליה הודיע שביממה האחרונה אובחנו במדינה 1,071 נדבקים בקורונה. זו הפעם הראשונה מאז חודש מאי שבה מדווחת איטליה על יותר מאלף נדבקים חדשים ביממה. במהלך מאי הסירה איטליה חלק מההגבלות המחמירות שהוטלו על תושביה.
איטליה היא אחת המדינות האירופיות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מנגיף הקורונה. יותר מ-35,000 מתו מהנגיף. השיא במספר הקורבנות ביממה היה בחודשים מרץ ואפריל. הסגר שהוטל ברחבי המדינה הצליח לבלום את התפשטות המגפה.
3 צפייה בגלריה
איטליה נגיף קורונה רומא
איטליה נגיף קורונה רומא
מחוץ לקולוסיאום ברומא, אתמול
(צילום: AFP)
מהחודש שעבר נרשמת עלייה עקבית במספר הנדבקים באיטליה, ובימים האחרונים המגמה צוברת תאוצה. ברביעי דיווחה איטליה על 642 נדבקים חדשים, בחמישי על 845 ואתמול על 947. המומחים אומרים שחופשת הקיץ גורמת להתקהלויות ושזו הסיבה העיקרית לעלייה בנדבקים.
הפעם האחרונה שבה היו באיטליה יותר מאלף נדבקים ביממה הייתה ב-12 במאי, אז דווח על 1,402 נדבקים חדשים בקורונה. שישה ימים לאחר מכן איטליה יצאה מהסגר ופתחה את המסעדות, הפאבים והחנויות.
3 צפייה בגלריה
איטליה נגיף קורונה רומא
איטליה נגיף קורונה רומא
הרחובות מלאים, ומספר הנדבקים עולה
(צילום: רויטרס)
למרות העלייה בנדבקים מספר המתים מהנגיף נמוך ובדרך כלל מדובר במספר חד ספרתי. היום דווח על שלושה מתים מקורונה, אתמול על תשעה ובחמישי על שישה שמתו מהנגיף. מספר הנדבקים החדשים באיטליה עדיין נמוך משמעותית בהשוואה לספרד וצרפת.
המחוז שבו מספר הנדבקים החדשים הוא הגבוה ביותר הוא לאציו באזור רומא. היום אובחנו שם 215 נדבקים בקורונה. 60% מהנדבקים הם תושבים שחזרו מחופשת הקיץ באזורים אחרים באיטליה ובחו"ל, כך לפי משרד הבריאות האזורי. בוונטו ולומברדיה, שניים מהמחוזות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בתחילת התפרצות הקורונה, דיווחו היום על 160 ו-185 נדבקים בהתאמה.
3 צפייה בגלריה
איטליה נגיף קורונה רומא
איטליה נגיף קורונה רומא
לא שמים מסכות. רובע טרסטוורה בסוף השבוע
(צילום: EPA)
כדי לבלום את העלייה במספר הנדבקים איטליה סגרה מועדונים ודיסקוטקים, וחייבה את אזרחיה לעטות מסכות במקומות ציבוריים מ-18:00 עד 06:00. ברובע טרסטוורה, שפופולרי בקרב תיירים וצעירים, חילקו אתמול השוטרים ברומא דו"חות של 400 אירו למי שלא עטו מסכה.
במסגרת ההנחיות החדשות, תיירים שהגיעו מכמה מדינות שאינן חברות באיחוד האירופי לא קיבלו אישור להיכנס לאיטליה. בנוסף הוטלו הגבלות על תושבים שחזרו ממדינות אירופיות עם מספר נדבקים גבוה, והם נדרשו להיבדק.