שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (ג') כי ישראל בוחנת את הכרזתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שלפיה החיסון לנגיף הקורונה שפיתחה ארצו בטוח לשימוש. "כבר תיאמנו דיונים על החיסון ברוסיה. אם נשתכנע שמדובר בתוצרת רצינית - אז אנחנו גם ננסה להיכנס למשא ומתן", אמר אדלשטיין בביקור במפעל שיאון מדיקל בשדרות שמייצר מסכות N95.
בדבריו מוקדם יותר בנוגע להתמודדות מול הקורונה, ציין הנשיא הרוסי פוטין כי החיסון של ארצו קיבל אישור רגולטורי ממשרד הבריאות במוסקבה. פוטין אף ציין כי הוא מקווה שכבר בקרוב תוכל ארצו להתחיל בייצור המוני של החיסון.
1 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין בסיור, היום
(צילום: בראל אפרים)
אדלשטיין הוסיף בביקור במפעל לייצור מסכות: "אנחנו כרגע חתומים עם שתי חברות, בתקווה שהן יגיעו לפיתוח כמה שיותר מהר. אנחנו עוקבים בדריכות אחר כל ידיעה ולא חשוב באיזו מדינה, נבדוק את הפרסומים. אני לא רוצה להשלות אף אחד, הצוות של המשרד עובד כל הזמן, החיסון לא יגיע מחר. אין עדיין חיסון שעבר את כל השלבים הנדרשים וקיבל את האישורים הנדרשים".
שר הבריאות אמר עוד כי "בימים האחרונים יש קצת ירידה בנכונות של האזרחים להיבדק, אני לא מבין למה. זה לא מזיק, אתם רק עוזרים לעצמכם, לקרובים שלכם ולמדינה. כשהגעתי למשרד היו 3,000 בדיקות ביום ודרשתי שנגיע ל-30 אלף. והוכחנו - תוך כמה שבועות הייתה תקופה של 30 אלף ביום. שמתי יעד שנגיע ל-60 אלף בדיקות, אנחנו נגיע לשם".
בנוגע להעברת החקירות האפידמיולוגית לצה"ל, ציין השר אדלשטיין כי "צה"ל עובד לפי ההנחיות של משרד הבריאות, אנחנו שמחים על השותפות הזאת. חלק מהדברים התחילו לזוז ובתוך שבועות ספורים נראה את השינוי החיובי, אבל צריך לומר זה לא שיושבים ומחכים לאיזשהו תהליך. במספרים של היום, של אלפי נדבקים כל יום, ודאי שלא ניתן להגיע ל-100 אחוזי הצלחה. אבל כל חקירה שמצליחה מורידה את התחלואה".

"מופעי התרבות יחזרו בקרוב מאוד"

בהתייחסו לסוגיית המסכות, אמר השר: "אני מקווה שבימים הקרובים נוכל להתפנות למשימה העיקרית שלנו - לתת מענה לצוותים הרפואיים המסורים שזקוקים לציוד המיגון הזה. דווקא למסכה הזאת (N95) ולא למסכה שאנחנו האזרחים הולכים איתה, על מנת להגן על עצמם בעת שהם נותנים טיפול מסור לחולי הקורונה.
"שאלו אותי מתי חוזרים מופעי התרבות, אז התשובה לכך היא בקרוב מאוד. סיימנו כבר פגישות בנושא הזה, אבל זה תלוי גם באזרחים. אם 75%-80% מהאזרחים ישימו מסכה וישמרו על מרחק חברתי, אז הקורונה פשוט תיעלם, ואני אומר את זה באחריות על פי מחקרים שנעשו. אנחנו נעשה את שלנו, מפעלים נהדרים כמו שיאון מדיקל יעשו את שלהם, ובעזרת השם נתגבר על הנגיף הזה".