כמעט ואין יום שעובר בחברה הערבית ללא אירועי ירי שמסכנים עוברי אורח ותושבים חפים מפשע. היום (ראשון) בצהריים נפצע תושב כאבול שבגליל באורח קשה לאחר שאלמונים פתחו באש בשטח בנוי במסגרת סכסוך מתמשך בין שתי משפחות. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. שלושה פצועים נוספים, בהם שני ילדים שנפגעו באורח קל, פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. שלושה מתושבי הכפר נעצרו עם הנשק ששימש לפי החשד לירי.
"הירי מגיע גם לחצרות הבתים. גם בבית אנחנו לא בטוחים", אמרו אזרחים ערבים שחששו להיחשף בשיחה עם ynet. אתמול נפתחה אש לעבר שני בתים במשלוש, ויומיים לפני כן נורו עשרות קליעים לעבר בית מגורים בטייבה. לא היו נפגעים בשני המקרים, ובמשטרה הצליחו להגיע יחסית מהר לחשודים.
3 צפייה בגלריה
ירי לכיוון בתים ורכבים במגזר הערבי
ירי לכיוון בתים ורכבים במגזר הערבי
ירי על בית בסחנין
תושב סחנין ותושב דיר חנא נעצרו לאחרונה לאחר שירו עם M16 ותת-מקלע מאולתר לעבר בתים ומכוניות של שתי משפחות בסחנין, בעודם יושבים רעולי פנים ברכב עם לוחית רישוי מזויפת.
האירוע התרחש בסוף חודש יולי. השניים ירו 22 קליעים על מכונית של אחד מבני המשפחה, וכשבעל הרכב יצא ירו גם לעברו ופגעו בקיר הבית. החשודים המשיכו בנסיעה ואחרי 700 מטר עצרו ליד בית נוסף, וירו עשרות קליעים על מכונית וקירות הבית. בני המשפחה הספיקו להימלט מהמקום.
3 צפייה בגלריה
ירי לכיוון בתים ורכבים במגזר הערבי
ירי לכיוון בתים ורכבים במגזר הערבי
מתוך התיעוד
שוטרים ששמעו את הירי פתחו במרדף אחר החשודים, ואחד מהם הספיק לברוח לתוך מטע זיתים כשהנשק הוחבא בתיק שהיה על גבו. הוא נעצר למחרת. פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדם כתב אישום חמור בגין עבירות נשק וחבלה בכוונה מחמירה - עבירה שהעונש שלה עומד על עד 20 שנות מאסר. כמו כן הוגשה בקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.
בחודש שעבר אירעו עוד שורת מקרי ירי: ביפיע פתחו אלמונים באש לעבר בית, וצעירה שהייתה במקום נפצעה באורח קשה. באירוע אחר בכפר ירה תושב נצרת על ביתו של אדם שהיה מסוכסך עימו. נזק רב נגרם לחזית הבית ולחלון. יומיים לאחר מכן, סמוך לחצות, החשוד רוקן מחסנית שלמה על בית בעיר. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק רב במקום. החשוד נתפס בסופו של דבר בדירת מסתור בעפולה באותו שבוע, והואשם בעבירות נשק, ירי באזור מגורים, היזק בזדון, חבלה במזיד ברכב ובנהיגה ללא רישיון.
3 צפייה בגלריה
ירי לכיוון בתים ורכבים במגזר הערבי
ירי לכיוון בתים ורכבים במגזר הערבי
רכבו של החשוד לפני הפתיחה באש
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל נאבקת יום יום תוך השקעת מירב האמצעים בתופעת השימוש בנשק וארועי הירי בחברה הערבית, כוחות המשטרה נמצאים בישובים וסביבתם בחיפוש ואיתור כלי נשק ועל מנת לתת מענה מהיר לכל ארוע אלימות או ירי, כל מקרה נחקר עד תום תוך ביצוע חקירות אינטנסביות לגילוי זהות היורים, מעצרם והבאתם לדין.
"שוטרי משטרת ישראל מקיימים נוכוחות קבועה בישובים הערבים וסביבתם על מנת לתת מענה מהיר לכל מקרה ירי או אלימות. כל מקרה נחקר עד תום והשוטרים פועלים בכל האמצעים על בסיס יום יומי לאיתור כלי נשק וחשודים באחזקתם".