1 צפייה בגלריה
 מחלקת קורונה
 מחלקת קורונה
מחלקת קורונה
(צילום: AFP)
6,826 בני אדם אובחנו אתמול (רביעי) עם קורונה מתוך 54,990 בני אדם שתוצאותיהם נבדקו במעבדות השונות. מדובר ביום השני ברציפות שמספר החיוביים מתקרב ל-7,000 ישראלים וישראליות. המשמעות - 12.4% מכלל הנבדקים קיבלו תשובה חיובית, כלומר אחד מתוך שמונה.
בשבועות האחרונים דאג משרד הבריאות לעדכן את תמונת המצב מדי בוקר, אך בימים שלישי ורביעי נוצר עיכוב בשל תקלה טכנית, לדברי המשרד, והנתונים לא עודכנו במשך כמעט יממה. ● לעיון בתקנות הסגר - לחצו כאן
במהלך הלילה אישרו שרי הממשלה את הטלת הסגר המלא החל ממחר ועד לשמחת תורה ב-11 באוקטובר. בישיבה, שהחלה ב-23:00 בלילה, נדרשו השרים להצביע על שתי החלטות: הטלת הסגר ותקנות הבריאות שיגבילו את ההתקהלויות.
למרות התנגדותם של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שר האוצר ישראל כץ ונגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון - כל העסקים הלא חיוניים במגזר הפרטי ייאלצו להיסגר. "הגענו לדיון כשהמגזר הפרטי לא אמור היה להיסגר. מה שמוצע כאן עכשיו זה חסר תקדים בעולם, אין מדינה שהחליטה על צעדים מסוג זה", אמר השר כץ שהתנגד להצעה. "ההצעה כאן לא דומה בכלל למרץ-אפריל, היה לנו את הסגר השני בחומרתו בעולם ונגרם נזק כבד למשק".
בנוגע לנמל התעופה בן גוריון הוחלט כי יוקם צוות בין-משרדי בהשתתפות שר החוץ גבי אשכנזי ושרת התחבורה מירי רגב שיקבע ביממה הקרובה ממתי ייסגר השדה לטיסות יוצאות למעט חירום. למעשה, הממשלה מכריזה בחוק על מצב חירום, ושוטרים יוכלו להטיל קנסות על מפגינים שלא ישמרו מרחק של שני מטרים. במקביל תצומצם התחבורה הציבורית למינימום.