2 צפייה בגלריה
שוטרים אוכפים את ההנחיות בירושלים
שוטרים אוכפים את ההנחיות בירושלים
שוטרות בפעילות אכיפה בירושלים. הפקחים לא עברו הכשרה
(צילום: אלכס קולומיוסקי)
ירושלים ממשיכה להוביל במספר חולי הקורונה בישראל עם 5,510 חולים, שכמעט 3,000 מתוכם נוספו רק בשבוע האחרון. אך מתברר שדווקא עיריית ירושלים אינה פועלת כדי לאכוף את אחד האמצעים הפשוטים והחיוניים ביותר למניעת התפשטות הנגיף – עטיית מסכות.
בתשובה לפניית התנועה לחופש המידע, טוענת עיריית ירושלים שכ"מדיניות" היא אינה נותנת קנסות על אי-עטיית מסכה במרחב הציבורי, ופקחיה מסתפקים במתן אזהרות בלבד. זאת, בניגוד לערים אחרות כמו תל אביב ואשדוד שבהן פקחי העירייה מסייעים במאבק בקורונה.
2 צפייה בגלריה
אכיפה לבישת מסכה
אכיפה לבישת מסכה
פעילות אכיפה בשוק מחנה יהודה. ארכיון
אף שעברה כבר יותר מחצי שנה מפרוץ המגפה, בעירייה הסבירו שהפקחים לא השלימו עדיין את ההדרכה של משרד הבריאות, שאחריה ניתן יהיה להסמיך אותם לתת דוחות בנוגע למסכות. "מפקחי אגף האכיפה והשיטור העירוני עברו הכשרה והינם מוסמכים לרישום דוחות בגין אי-עטיית מסכה בעסקים, אולם לצורך אכיפה במרחב הציבורי המפקחים צריכים לעבור הדרכה נוספת של משרד הבריאות בנושא הנגיף", נכתב בתשובה מטעם אגף היועץ המשפטי בעיריית ירושלים.
עו"ד יערה וינקלר-שליט מהתנועה לחופש המידע הגיבה להסבר של העירייה: "התשובה של עיריית ירושלים חושפת פערים מטרידים במדיניות האכיפה בין הערים השונות. בעוד ערים שונות בישראל מיישמות את תקנות משרד הבריאות והממשלה כולה, עיריית ירושלים הגדירה לעצמה מדיניות אפס דוחות, ללא כל בסיס לסמוך עליו. לא ייתכן שבירושלים אי-עטיית מסכה תסתיים באזהרה, ובבני ברק ובחיפה יחולקו על כך קנסות של מאות שקלים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה אינה אוכפת אי-עטיית מסכות במרחב הציבורי היות שהתקנות לשעת חירום הסמיכו את משטרת ישראל בלבד לבצע אכיפה זו. יחד עם זאת, מפקחי עיריית ירושלים מסייעים באכיפה הסברתית כלפי הציבור אשר לא עוטה מסכה במרחב הציבורי או בבתי עסק פרטיים, כפי שהיא עושה באופן מסיבי בשוק מחנה יהודה – שם היא מפקחת שהעסקים והשוהים במקום שומרים על הנחיות משרד הבריאות".