4 צפייה בגלריה
יצחק מועלם, מרדכי לוי ועלי נבואני
יצחק מועלם, מרדכי לוי ועלי נבואני
(באדיבות המשפחה)
בזמן שברחבי הארץ הסגר נמשך ומשפחות רבות מציינות את חג הסוכות בהרכב חסר, הנגיף ממשיך להתפשט ברחבי הארץ ומניין הקורבנות, שעומד נכון לאמש (שישי) על 1,633 בני אדם, רק ממשיך לעלות. ynet מביא את סיפורי האנשים שהלכו לעולמם במגפה.

הילדים חלו בקורונה וצפו בהלוויית האב מהאמבולנס

יצחק מועלם, בן 88 מחולון, נפטר ביום רביעי האחרון מסיבוכי הנגיף בבית החולים וולפסון שבוע בלבד מיום אשפוזו. הוא פונה לבית החולים לאחר שחש ברע, ויממה לאחר מכן מערכות גופו קרסו. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים, נכדים ונינים.
"תודה לך על שנים של כבוד ואהבה. היית דמות להערצה עבורי", ספד לו בנו, אבי. "נקרע הלב. מחלת קורונה ארורה. היית אדם עם מידות מושלמות: אהבת הזולת, אהבת חינם. תמיד כששאלתי אותך מה שלומך ענית 'מצוין'. היית מלא שמחת חיים, היית בעל, אבא, סבא מסור. אפילו לנינים הייתה לך מסירות ואהבה שאין כמוה. כולם כותבים לי איזה בנאדם טוב לב היית".
4 צפייה בגלריה
יצחק מועלם ז"ל
יצחק מועלם ז"ל
יצחק מועלם ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בתו של מועלם, אתי אלישקוב, נפרדה גם היא מאביה. "מי חשב שבסופו של דבר שנאבד אותך בגלל הקורונה? אפילו לא יכולנו ללוות אותך בימים האחרונים שלך, זה פשוט לא אנושי. היית אבא מדהים, גידלת אותנו לתפארת. תמיד לימדת אותנו לתת לאחר, לא לשפוט, לקבל את השונה באהבה, תמיד אהבת לצחוק ולהצחיק אותנו. היית מרתק אותנו עם הסיפורים שלך שאהבנו לשמוע. אין אחד שלא ראית ובירכת אותו, כמה אהבנו לקבל את הברכות שלך. תודה שהיית שם בשבילנו תמיד".
אתי הספיקה לבקר את אביה עם אחותה סימה לאחר שקיבלו ציוד מיגון מיוחד. בהמשך גילו שני אחים נוספים במשפחה שנדבקו בנגיף - ובסופו של דבר נאלצו לצפות בלוויית אביהם מתוך אמבולנס. אחד מהם, עופר, הספיק להיפרד מהאב יממה לפני שנפטר. "זה מצב מאוד קשה ומתסכל", הוסיף הבן אבי. "כשלקחנו את אבא למיון לא חשבנו בכלל על קורונה. זאת מחלה איומה וההידרדרות הייתה מהירה כל כך".

"אבא היה זקוק שנעמוד לצדו, ונשאר לבד"

אבו עאטף עלי מוחמד נבואני מג'וליס היה בן 81 במותו, אך עד שהתפנה לבית החולים היה בריא לחלוטין וללא מחלות רקע. מפעילות במטע הזיתים וטיולים במרחבי הטבע שמסביב לכפר הגיע נבואני, מהדמויות המוכרות והאהובות בכפר, לבית החולים בנהריה, שם הלך לעולמו אחרי כשבועיים.
"אבא היה איש של עבודה ושל טבע", סיפר אחד מבניו. "החורשים מסביב לכפר היו כמו בית שני עבורו. אנחנו עדיין מתקשים לעכל שהקורונה היא זאת שלקחה אותו", סיפר.
"זאת סיטואציה קשה", המשיך הבן. "אבא נמצא במצב קשה ולא יכול לראות אותנו. הוא היה זקוק לאנשים הקרובים שיעמדו לצידו במצוקה שנקלע אליה, ומבחינתי זה הכאב הגדול. הלב שלנו נקרע", אמר. "כל חייו אבא שלי היה פעיל חברתית, וכל מי שביקש עזרה מצא אותה אצלו. גם אחרי מותו הופתענו לגלות על הדברים הטובים הרבים שעשה גם לאנשים זרים לחלוטין. שלחו לנו תנחומים מאנשים בארץ ובעולם".
4 צפייה בגלריה
אבו עאטף עלי מחמד נבואני
אבו עאטף עלי מחמד נבואני
אבו עאטף עלי מוחמד נבואני
לדברי הבן, "יש פה תחושת שאננות של 'לי זה לא יקרה', אבל זה יכול לפגוע בכל אחד ולהגיע לכל בית. אני לא מאחל לאף אחד לראות אדם יקר ואהוב מפונה במצב קשה בבית החולים מבלי שתוכלו להיות לצדו. זה קורע לב".
בן נוסף של נבואני שיתף בפייסבוק קריאת השכמה שהופצה במהירות בין תושבי הכפר. "כשהאהובים שלכם יפונו באמבולנס לא תוכלו להיות איתם, לשבת לצדם ולהחזיק להם את היד", כתב הבן בכאב. "לא תוכלו לקפוץ בשעות הביקור, ולא יהיה להם אף אחד חוץ מאנשי הצוות האמיצים והמותשים בבית החולים, שיראו אותם מחוברים למכונות הנשמה במשך ימים או שבועות. לא תוכלו להתקשר למחלקה לבדוק לשלומם כי הצוות יהיה עסוק מדי. ובזמן הזה, הקרובים שלכם יהיו לגמרי לבד. זאת הולכת להיות המציאות של רבים מאיתנו בשבועות הקרובים. אנא, הישארו בבית ותצאו רק במידת הצורך. הריחוק החברתי חשוב עכשיו עבור המשפחה שלכם".
יו"ר המועצה המקומית, עורך הדין ויסאם נבואני, שלח תנחומים למשפחה ואמר כי היישוב מתמודד עכשיו עם תחלואה גדולה - ובמועצה פועלים במרץ כדי להחזיר את הכפר לרשימת היישובים הירוקים. "עודדנו את התושבים להגיע להיבדק והצענו חבילות סיוע לתושבים שנפגעו. בנוסף פתחנו בקמפיין הסברתי גדול כדי לעודד את התושבים לשמור על ההנחיות ולהחזיר את גלגלי הכלכלה, החינוך, החברה והרווחה לתנועה. כבר עכשיו רואים תוצאות בשטח".

הבן נפטר מחיידק טורף, האב מקורונה

באשדוד הלך אתמול לעולמו מרדכי לוי בן ה-77, שבוע אחרי שנדבק בנגיף ממקור שעדיין לא ידוע. הוא פונה לבית החולים אסותא בעיר, והועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שהם הורדם והונשם. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים, 38 נכדים ושלושה נינים.
4 צפייה בגלריה
מרדכי לוי
מרדכי לוי
מרדכי לוי ז"ל
לוי, דמות מוכרת בעיר הנמל שניהל בעבר את יחידת החשבות במחלקת החינוך בעירייה, שכל בשנת 2002 את בנו שי-יהודה שנפטר מחיידק טורף בזמן ששירת בצבא והקים לזכרו בית כנסת. רק לפני שלושה שבועות הספיק מרדכי ללוות את נכדו ינון לחתונתו. "הלב פשוט נקרע", סיפר הנכד. "תוך שבוע המגפה הארורה הזאת הצליחה לנצח אותנו. סבא היה איש צדיק. השקיע את כל כולו במפעל החיים שלו, שזה בית הכנסת".
ינון קרא לציבור לשמור על ההנחיות ואמר כי הנגיף לא פוסח על אף אחד: "לכל אלה שמכחישים את הקורונה, שילכו לבתי החולים ויבינו מה קורה שם. צעירים בני 20 נכנסים במצב קשה ונלחמים על חייהם. לקורונה אין גיל".
פורסם לראשונה: 22:28, 02.10.20