מוזיאון הטבע בלונדון הודיע השבוע על הזוכים בתחרות Wildlife Photographer of the Year People’s Choice Award.
במקום הראשון זכתה התמונה "שריפת יער" (Bushfire) של צלם הטבע רוברט ארווין. ארווין צילם את התמונה בקוויזלנד שבצפון אוסטרליה בעזרת רחפן, בעת שריפה שהשתוללה במקום. האזור מהווה בית עבור יותר מ-30 מערכות אקולוגיות שונות ובעלי חיים רבים הנמצאים בסכנת הכחדה.
5 צפייה בגלריה
Bunfire
Bunfire
שריפת יער
(© Robert Irwin, Wildlife Photographer of the Year)
"אני מתרגש לזכות בתחרות. עבורי, צילום טבע עוסק בהעברת סיפור שישפיע על הסביבה ועל כדור הארץ. אני מרגיש שזכייה זו היא מיוחדת לא רק בגלל הכבוד האישי שקיבלתי, אלא גם כתזכורת להשפעה שלנו על העולם הטבעי, והאחריות שלנו לשמור עליו".
התמונה הזוכה נבחרה על ידי הציבור מתוך 25 תמונות אותן בחר מוזיאון הטבע הלאומי של בריטניה מתוך 49,000 תמונות שנשלחו לתחרות השנתית "צלם הטבע של השנה", שהזוכה שלה הוכרז בחודש אוקטובר האחרון. חמש התמונות שזכו למירב הקולות יוצגו בתערוכת "צלם הטבע של השנה" במוזיאון שבלונדון כאשר הוא ייפתח מחדש לאחר שנסגר בשל הקורונה.
5 צפייה בגלריה
The last goodbye'
The last goodbye'
הפרידה האחרונה
(© Ami Vitale, Wildlife Photographer of the Year)
תמונה שזכתה לציון לשבח היא "הפרידה האחרונה" (The last goodby) של הצלמת אמי ויטלי. בתמונה, ניתן לראות את ז'וזף ווצ'ירה מנחם את סודאן, הקרנף השפה הצפוני האחרון שנותר בכדור הארץ, ברגעיו האחרונים. במתקן לשימור חיות בר בקניה.
תמונה נוספת שזכתה לציון לשבח היא "כדור ארנבת" (Hare ball), שצולמה ברמה הסקוטית על ידי אנדי פרקינסון. הצלם שהה באזור חמישה שבועות, ולבסוף שהצליח לתפוס את התמונה לה ציפה.
5 צפייה בגלריה
Hare ball
Hare ball
כדור ארנבת
(© Andy Parkinson, Wildlife Photographer of the Year)
את התמונה "מפגש קרוב" (Close encounter) צילם גוילמרו אסטבס בוויומינג, ארצות הברית. התמונה מראה מפגש מסקרן בין כלב לבין איל קורא (מוס). האיל הראה התעניינות בכלב, אך במזל הוא איבד עניין לאחר כמה רגעים וזז למקום אחר.
5 צפייה בגלריה
Close encounter
Close encounter
מפגש קרוב
(© Guillermo Esteves, Wildlife Photographer of the Year)
את התמונה "שינה בקן סנאי" (Drey dreaming) צילם ניל אנדרסון ברמה הסקוטית בזמן חודשי החורף. שני סנאים מצאו נחמה בקופסה שאנדרסון הציב על אחד העצים ליד ביתו. לאחר שגילה את הסנאים בקופסא, אנדרסון הציב במקום מצלמה ופנס. בעזרת שליטה מרחוק על המצלמה, הצליח לצלם את התמונה הזו.
5 צפייה בגלריה
Drey dreaming
Drey dreaming
שינה בקן סנאי
(© Neil Anderson, Wildlife Photographer of the Year)
התחרות "צלם הטבע של השנה" מופקת מדי שנה על ידי מוזיאון הטבע שבלונדון, בריטניה. למידע נוסף על התחרות לחצו כאן.