1 צפייה בגלריה
תגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס
תגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס
תקיפה של צה"ל בעזה
(צילום: מעיין שניאור)
דובר צה״ל הודיע הלילה (בין חמישי לשישי) כי מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה״ל תקפו מספר יעדי חמאס ברצועת עזה. עוד נמסר כי הותקפו מוצב של מערך ההגנה האווירית של חמאס, וכן "תשתיות תת-קרקעיות" ועמדות תצפית של הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה מעזה לישראל במהלך השבוע האחרון.
אתמול (חמישי) פרצו לפחות 10 שריפות באזור עוטף עזה, בין היתר במועצה האזורית אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב. צרור בלונים אחד נחת במושב יכיני, אחד אחר הגיע עד לחצר גן שעשועים בקיבוץ רוחמה. איש לא נפגע.
בשל התמשכות הפרחת הבלונים, צה"ל פרס תצפיתנים בנקודות מסוימות לאורך הגבול. מטרת הכוחות היא לדווח על הבלונים החשודים באוויר, ובכך לסייע לצוותים בשטח לאתר את מוקדי האש ולכבות את הדליקות.

טרור הבלונים התחדש לפני כשבוע. עד כה עלו באש יותר מ-3,000 דונמים בשטחים הפתוחים. על רקע המצב, אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי נפגש עם ראשי רשויות בעוטף, ודן עמם בהיערכויות השונות. בין היתר הוא נפגש עם ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו ועם ראש מועצת אשכול גדי ירקוני. האחרון אמר בשיחה כי "שיתוף הפעולה היעיל בין כלל גורמי הביטחון מוכיח את עצמו בשטח. הבלונים לא ישברו אותנו. יש לנו את הצבא החזק בעולם ואני מציע לצד השני לא לנסות אותו".
שר הביטחון בני גנץ הורה אתמול על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה. זאת לאחר שבתחילת השבוע הוא הורה על סגירת מעבר כרם שלום לכניסת סחורות. ההחלטה התקבלה לפי המלצת הרמטכ"ל כוכבי, ובתום התייעצויות ביטחוניות. בהודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים בנושא נמסר כי "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת נגד אזרחי ישראל".