זה לא סוד שבעידן הדיגיטלי, ההיצע שכל אחד מאיתנו נחשף אליו בתחומים רבים, וגם בתחום התכשיטים, הוא עצום, ולעיתים עולה על גדותיו. אינספור סוגי תכשיטים, יהלומים, קראט, צבעים, ומרוב עצים, קצת קשה לראות את היער. בכתבה הבאה ננסה לעזור לכם לקבל כיוון ובחירה בנוגע לתכשיט שמתאים לכם. איזו טבעת נישואין אתם מחפשים? מה השרשרת המתאימה לך ביותר? מה חשוב לכם להעביר לסביבה באמצעות התכשיט, והחשוב ביותר - מה הרגש והייחודיות שאתם רוצים שיעלה בכם, או במי שרואה את התכשיט עליכם, באמצעות התכשיט? דפנה פיק כאהן, מעצבת תכשיטים וצורפת, ובעלת המותג DPK Fine Jewelry Design עונה על השאלות המשמעותיות הללו.

טבעות נישואין - כל טבעת ייחודית ועל-זמנית

טבעות נישואין הן אחד הפריטים החשובים והמשמעותיים ביותר בעולם התכשיטים. זהו פריט שמסמל כל כך הרבה מעבר לעצמו, ולכן היצירה של טבעות נישואין חשובה עבור כל מי שנמצא בזוגיות משמעותית. "זהו תהליך אמיתי ומרגש. כאשר אני יוצרת וצורפת טבעת נישואין, אני עושה זאת מתוך חיבור לערך המוסף של הטבעת. נכון, היא יפה, היא מיוחדת, היא משמעותית, והיא גם מעבר לכך. בעיניי, טבעת נישואין היא על זמנית", מסבירה דפנה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דפנה פיק כאהן)
"זהו תכשיט שאינו תלוי באופנה הנוכחית או בגחמות הטרנדים. טבעת נישואין היא הרבה מעבר לכך. זהו תכשיט שיופיו יקרן ויבהק גם בעוד 20 שנה ו-40 שנה, מכיוון שהוא נושא עימו ערך מוסף, תוכן מסוים, מסר אישי וייחודי למי שעונד אותו", מוסיפה דפנה. ניתן לומר כי הטבעת, באיזשהו רובד, אוצרת בתוכה את הברית אשר כורתים בני הזוג, היא מסמלת את הברית הזו, ואין זה משנה באיזה סוג נישואים מדובר, באיזו מסגרת הם מתקיימים ומה הרקע והמסורת אליהם משתייכים בני הזוג.
טבעת נישואין היא אחד הסימבולים העולמיים אשר מסמלים את ברית הזוגיות, ורוב הזוגות בוחרים לענוד טבעת כסמל לברית הקידושין אשר כרתו ביניהם. הטבעת אוצרת ו"מחזיקה" משמעות זו, ולכן היא הרבה מעבר ליפה ומיוחדת, הרבה מעבר לכל פריט או חפץ אחר בחייהם של בני הזוג.
בעולם היצירה, עסקה דפנה בעבר גם בפיסול, ולכן פיתחה יכולת לראות את הדברים בראייה תלת מימדית. זהו אלמנט ייחודי נוסף אשר בא לידי ביטוי בעיצוב ויצירת הטבעות. אפשר להסתכל על הטבעת ממספר כיוונים, בדומה לפסל, כאשר כל טבעת ייחודית, ונעשית בעבודת יד. כל תכשיט נעשה בעבודת יד בלבד, הווה אומר, באמת אין עוד כמוהו בעולם. יכולים להיות תכשיטים דומים זה לזה, אך לא זהים, מכיוון שלא נוצרו באופן תעשייתי.
עובדה זו משמעותית כאשר זה נוגע לטבעת נישואין. לעיתים, העיצוב של הטבעת נעשה בשיתוף עם בני הזוג, אשר נפגשים ביחד עם דפנה, מעלים רעיונות, מעבדים את הדברים שעולים, זוהי חוויה מאוד אישית ומשמעותית לבני הזוג, לשניהם. זוהי הזדמנות ליצור את הטבעת המתאימה ביותר, בתהליך משותף של הפרייה וצמיחה הדדית.

שרשראות ותליונים – השילוב המושלם בין עדינות לנוכחות

השרשראות והתליונים המעוצבים של DPK, עשויים כולם זהב, בעלי אמירה ייחודית ונגיעה עיצובית אישית מאוד. מדובר ביצירות קלאסיות כגון: עיני ספיר (יש אומרים כנגד עין הרע), תליוני מפתחות, תליוני לבבות, תליוני עלה בראשית, סמלי שלום ויצירות נוספות, בעלות אלמנטים עיצוביים ייחודיים, אשר מאופיינים בעיקר בשילוב החכם והמדויק בין עדינות ורוך, לבין נוכחות ועוצמה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דפנה פיק כאהן)

השרשראות והתליונים של DPK מיועדים לנשים שאוהבות תכשיטים עדינים, ופחות מתחברות לתכשיטים גדולים ובולטים. רוב התליונים בעולם התכשיטים מאוד דקים כיום, אך ב-DPK התליונים עבים יותר, מה שתורם לנוכחות שלהם ולעוצמה השקטה שלהם. אלו תכשיטים קלאסיים, עדינים, אשר למרבה הפלא, בולטים מאוד בעדינותם, ותורמים מראה אלגנטי, קלאסי, ייחודי ושלם, לאישה העונדת אותם.
התכשיטים הללו עשויים זהב צהוב, זהב לבן, או זהב אדום וברוב המקרים 14 או 18 קראט, כאשר כמובן ניתן לבצע התאמה אישית.
את התליונים תוכלו לבחור לענוד לפגישת עבודה אלגנטית, או לאירוע בשעות הערב, וגם לבילוי בו פשוט חשוב לך להיראות טוב ולהקרין את הטוב הזה החוצה. המיוחד בתליונים הללו הוא שהם משדרים ומקרינים את עולמה של העונדת או העונד אותם; הם משדרים אלגנטיות, קלאסיות, פיין טיונינג, עדינות ודיוק, לצד עוצמה, נוכחות, שלמות, והמון שקט פנימי.

טבעות – להפיץ את האור באלגנטיות

הטבעות של DPK הן לא עוד תכשיט. הטבעות הן תכשיט שיוצר דיאלוג עם העונד/ת אותו, נוצר ביניהם קליק, נוצר חיבור, הטבעת היא אמצעי להפיץ את האור של העונד/ת. אם היה לכם קליק כזה עם טבעת, סביר להניח שאתם יודעים מה הכוונה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: דפנה פיק כאהן)
טבעת היא תכשיט מאוד אישי, זהו תכשיט שאנו עונדים על היד שלנו, והיד שלנו, מן הסתם, רוב היום ממש מול העיניים שלנו, נכון? הטבעת מהדהדת בנו משמעות מסוימת, סמל מסוים, הרגשה כלשהי, וזוהי היצירה אשר יוצרת דפנה. הטבעת בפועל היא הדרך בה היצירה הזו באה לידי ביטוי, אך היצירה מתחילה הרבה לפני כן.
היצירה מתחילה בסיפור, ואין שתי טבעות זהות. הן יכולות להיות דומות, אבל מכיוון שהכל נעשה בעבודת יד, ולא בפס ייצור, כל טבעת היא ייחודית ואין שנייה לה.
תוכלו לבחור בין טבעות עם קווים יותר נקיים, טבעות עדינות, טבעות עם יהלומים ושאר אבני חן, טבעות ספירלה, ומבחר עשיר נוסף של טבעות ייחודיות, יפהפיות, וזוהרות ביופיין.

תכשיטים בעיצוב אישי – היצירה הפרטית שלכם

בנוסף למגוון הרחב של התכשיטים אשר קיים ב-DPK, אחד התהליכים האהובים על דפנה ביצירה של תכשיט חדש הוא עיצוב אישי בהתאם לבקשת הלקוחות. בתהליך של עיצוב אישי, אתם מגבשים ביחד את התכשיט ואת העיצוב שלו, ויכולת הראייה התלת ממדית של דפנה, כתוצאה מניסיון העיסוק בפיסול ובטכניקות שונות בעולם היצירה, מקנה לה את האפשרות לראות את התכשיט מכל מיני כיוונים, להכיל אותו באופן הטוב ביותר, ולדייק את יצירתו אל מול בקשת הלקוח.
ההזמנה האישית כוללת לעיתים קרובות היכרות בינאישית, בין המעצבת למזמין/נה ובעקבותיה, הכנת סקיצה, הדמיה, של הפריט לפני העשייה בפועל. הלקוח מאשר את המודל ודפנה יוצאת לדרך. תוכלו לבחור בין חריטה של מילה, תאריך, טביעת אצבע, בין יהלומים וסוגי אבני חן, לזהב או כסף לסוגיהם. אם אתם לא בטוחים מה הכיוון, מה אתם רוצים, אל תדאגו, דפנה כאן על מנת לעזור לכם בתהליך הגיבוש של הרעיון, המסר, הייחודיות, מהשלב הראשון ועד הגימור המושלם.
"אולי זה המקום להוסיף אמירה אישית, אם כבר בעיצוב אישי עסקינן", מוסיפה דפנה בחיוך. "התכשיטים והיצירות שאני יוצרת ומעצבת מיועדים בעיקר לאלו מכם אשר מבקשים ליצור דבר שלא תמצאו במקום אחר. זהו אחד האלמנטים הייחודיים של DPK ואני מציינת זאת על מנת שתיעזרו באלמנט הזה כדי ליצור את היצירות המקוריות שלכם, בנגיעה הייחודית שלכם, בדרך האישית של כל אחד ואחת מכם. אני כאן לרשותכם, אוהבת יותר מכל לעזור לכם ליצור ביחד איתכם את התכשיט שלכם או של אהוביכם, בשלמות מההתחלה ועד הסיום".
אחד הדברים המיוחדים בתכשיטים הוא שכאשר אנו מקפידים לשמור עליהם ולנקות אותם באמצעים המתאימים והאיכותיים, לא נס לחם גם לאחר 20, 30 ו-50 שנה. תכשיט איכותי הוא זה אשר גם לאחר שנים רבות עדיין נושא חן, הדר, יופי ואת ייחודיות המשמעות שלו. זוהי מתנה משמעותית ועצומה, לכם או ליקירכם. מתנה על זמנית, נצחית, מקורית, ומיוחדת.

את קולקציית ניצוצות ראיתם?

קולקציה פרי DPK אשר סיימה דפנה לעצב לאחרונה, אחת הקולקציות האהובות עליה, היא קולקציית ניצוצות. המהות של הקולקציה, התמצית של הרעיון היא שבכל אחד מאיתנו קיים ניצוץ פנימי. יש כאלו אשר קוראים לה "האש הבוערת", יש כאלו אשר מכנים אותה "הפן הנשמתי", המשמעות היא אותה משמעות, בסופו של דבר. "בעקבות מסע אישי אשר עברתי", מספרת דפנה, "שעזר לי להתחבר לעצמי באמת, ולניצוץ הפנימי בתוכי, נולדה הקולקציה הזאת".
4 צפייה בגלריה
(צילום: דפנה פיק כאהן)
"היא נולדה על ידי איסוף אלמנטים ומוטיבים מחיי היום יום שלנו, אשר גורמים לניצוץ הפנימי שלנו להידלק, אשר מסבים לנו אושר רב. אלו היו ההשראה לעיצוב הקולקציה, אשר מורכבת מעגילים, טבעות, שרשראות ותליונים, צמידים, וכל תכשיט עוצב עם מלוא המשמעות ותשומת הלב. הקולקציה הזו מאופיינת בנוכחות שקטה ועוצמתית, על זמנית, ואולי אפשר לומר גם נצחית. נוכחתי לדעת כי התכשיטים הללו מתאימים לאירועים משמעותיים בחיינו, ומעניקים נופך נוסף של עומק וסמליות", מספרת דפנה בהתרגשות.
תוכלו לבחור אותם כמתנה ליום הולדת מיוחד, לידה חדשה, חתונה מרגשת, ועוד. התכשיטים עשויים זהב, וישנה אפשרות לשבץ יהלומים או אבני חן, אשר מוסיפים פן ייחודי וטאצ' אישי נוסף. דפנה בחרה להציב במרכז הקולקציה את התליון דמוי הלב האנושי.
"התליון כולל פתח בצורת מנעול, כאשר בצידיו מונחים תליונים זעירים, דמויי מפתחות. ראשי התליונים מעוצבים בצורת עין, ואפשר לפרש את הסמל הזה כשמירה והגנה, כמו גם כברכה למפתח בלב התליון המרכזי. החיבור בין כל תליון זעיר לבין התליון המרכזי, מציתים את הניצוץ, הניצוץ אשר חבוי בכל אחד מאיתנו וגורם לנו לשייכות, אהבה, עומק, שמחה, שלווה, וקירבה", מוסיפה דפנה.

הדרך הייחודית שלכם להביע את עצמכם ואת אהבתכם

"אני מזמינה אתכם להתרשם מהמגוון הרחב של התכשיטים הייחודיים שעיצבתי וצרפתי, במלוא תשומת הלב, העדינות, הדיוק, והאהבה", כך דפנה.
באתר של DPK תוכלו למצוא אפשרויות רבות בין תליונים, טבעות, עגילים ותכשיטים נוספים, אשר יעזרו לכם לבטא את עצמכם ואת מי שאתם, כמו גם לבטא את אהבתכם ליקירכם, במידה ומדובר במתנה משמעותית.
דפנה תשמח כמובן לעזור לכם לבחור את התכשיט שמתאים לכם, לייעץ, להקשיב, וכמובן לסייע בתהליך עיצוב אישי של התכשיט שלכם, באופן אשר יאפשר לכם את הקליק הזה, את החיבור, את הערך המוסף, ואת המשמעות האצורה בכל תכשיט ופריט, באופן השלם ביותר עבורכם.
דפנה פיק כאהן היא צורפת ומעצבת תכשיטים מקוריים, עדינים ואלגנטיים ובעלת המותג DPK Fine jewelry Design