מקורות פלסטינים המעורים בפרטים אישרו היום (חמישי) את הפרסום שלפיו ישראל העבירה לחמאס באמצעות מתווך מתווה חדש לעסקת שבויים. המקורות אמרו את הדברים ל"אלקודס" הפלסטיני ולפיהם המתווה שעליו פורסם ב-ynet לא עומד בתנאי חמאס, ונועד להביא למו"מ עקיף בחסות מצרים ומתווכים נוספים.
המקורות הפלסטינים ציינו כי המתווים הישראלים האחרונים כללו הצעות דלות ביניהן השבת גופות תמורת גופות שני חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, או שחרור אסירים פלסטינים ללא דם על הידיים.
הגורמים האשימו את ישראל בניסיון לייצר מניפולציות בהצעות הללו, ואילו חמאס עומד איתן בדרישתו לשחרור את כלל האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש על ידי ישראל, וכן שחרור של אסירים מבוגרים וחולים. המקורות ציינו כי הנהגת חמאס מעוניינת בעסקה, אך לא בכל מחיר.
1 צפייה בגלריה
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
אתמול פורסם שבשבועות האחרונים העבירה ישראל לחמאס באמצעות גורם שלישי מתווה חדש לעסקה, כך על פי מקור המעורה בפרטים. לפי אותו מקור, עד כה חמאס לא העביר את תשובתו למתווה. לאחרונה הבהיר חמאס שוב כי תנאי מקדים שלו לקיומה של עסקת שבויים כלשהי מול ישראל יהיה שחרור של כל האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש במרוצת השנים.
מדובר בעשרות אסירים, שחלקם היה מעורב ישירות בביצוע פיגועים אחרי שחרורם. חרף אי ההצלחה להביא לפריצת דרך, ממשיכה ישראל לנהל מגעים עקיפים מול חמאס שמטרתם מו"מ תכליתי כדי להגיע לעסקת חילופי שבויים. למרות שנראה היה שהנושא ירד מסדר היום. הטיפול בנושא נמצא באחריות מתאם השבויים והנעדרים במשרד רה"מ, ירון בלום ובאחריות המל"ל.
בשבוע שעבר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למאמצים שנעשים במטרה להגיע לעסקה. בנאום מוקלט שהעביר בטקס הזיכרון לחללי מבצע צוק איתן אמר נתניהו: "כשאנו רואים חלון הזדמנויות אנחנו נותנים לו סיכוי".