משרד המשפטים האמריקני מאיים להפסיק את המימון הפדרלי לערים ניו יורק, סיאטל ופורטלנד. בהודעת המשרד נמסר ששלוש הערים הליברליות מאפשרות לאלימות ולאנרכיה להשתולל ברחובותיהן. בהצהרה משותפת של ראשי הערים הם האשימו את הנשיא דונלד טראמפ ב"משחק פוליטי זול" ובלתי חוקי.
התובע הכללי של טראמפ, וויליאם באר, אמר היום: "אנחנו לא יכולים לאפשר לבזבז דולרים מהמסים הפדרליים כשביטחון האזרחים נמצא על כף המאזניים". לפי משרד המשפטים שלוש הערים הליברליות התנגדו למאמצים לאפשר לכוחות הפדרליים להחזיר את הסדר לרחובות.

2 צפייה בגלריה
אורגון ארה"ב פורטלנד הפגנה הפגנות
אורגון ארה"ב פורטלנד הפגנה הפגנות
מהומות בפורטלנד
(צילום: AFP)
בערים רבות ברחבי ארה"ב התקיימו בחודשים האחרונים הפגנות סוערות, מאז הרצח של העצור השחור ג'ורג' פלויד בחודש מאי. חלק מההפגנות גלשו לאלימות וכללו עימותים בין שוטרים למפגינים וביזה של חנויות.
ממשל טראמפ פתח במבצע לדיכוי ההפגנות. הוא שלח סוכנים פדרליים לפורטלנד ולסיאטל, ועודד תובעים פדרליים להעמיד לדין מפגינים. בשבוע שעבר קרא משרד המשפטים לתובעים הפדרליים לשקול להגיש אישומים על המרדה נגד מפגינים שהציתו בניינים והיו מעורבים בפעילויות אלימות אחרות.
האיום שהשמיע היום משרד המשפטים הוא ניסיון נוסף של הממשל לדכא את ההפגנות לקראת הבחירות בנובמבר, ולחזק את מדיניות "החוק והסדר" שמנהיג טראמפ. החודש פרסם הנשיא תזכיר שמפרט את הקריטריונים לבחינה מחודשת של מימון מדינות וערים ש"מאפשרות אנרכיה, אלימות והרס בערים אמריקניות". הקריטריונים כוללים בין השאר מצבים שבהם עירייה אוסרת על המשטרה להתערב בהפגנות, או מפסיקה את המימון למשטרה שלה.
ניו יורק מתכוונת לנקוט צעדים משפטיים אם המימון אכן ייפסק. ראש העיר ביל דה בלזיו אמר שהאיום של ממשל טראמפ הוא תכסיס פוליטי שמיועד ל"בייס" של טראמפ. "זה רק עוד אחד מהמשחקים של הנשיא טראמפ. זה פוליטי לגמרי, זה חלק מהאסטרטגיה של הקמפיין שלו. מדובר בעלבון לתושבי העיר ניו יורק. המאמצים שלו להפסיק את המימון שלנו מנוגדים לחוקה", אמר ראש העיר.