אור קטן בקצה מנהרת הסגר: זה היום השלישי ברציפות, נרשמה ירידה קלה בשיעור בדיקות הקורונה החיוביות. לאחר ימים שבמהלכם שיעור החיוביים היה גבוה מ-13% והגיע אף ל-15%, אתמול (יום שבת) הוא ירד ל-11%. ביממה שלפני כן שיעור החיוביים היה 11.8% ולפני שלושה ימים - 12.1%. בכל מקרה, עדיין מדובר באחוז גבוה מאוד של בדיקות חיוביות.
אתמול נוספו 2,557 מאומתים חדשים. עקב השבת ומספר הבדיקות הנמוך - פחות מ-25 אלף - המספר קטן בהרבה מהממוצע בשבועיים האחרונים. בסך הכול נדבקו עד כה בנגיף הקורונה 264,857 ישראלים.
מתוך 70,172 החולים הפעילים (כלל הנדבקים פחות אלו שהחלימו ונפטרו), מאושפזים 1,567 בבתי החולים. מצבם של 830 מהם מוגדר קשה, 223 מחוברים למכונות הנשמה.
לעומת זאת, התמותה ממשיכה להיות גבוהה מאוד. ביום חמישי נרשם מספר הנפטרים הגבוה ביותר ביום אחד - 44 איש. ביום שישי נפטרו 25 ואתמול 22 נוספים. בסך הכול נפטרו מפרוץ המגפה 1,682 איש.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן הצביע בציוץ הבוקר על הנקודות החיוביות: "אופטימיות זהירה. ייתכן שנבלמה העליה בתחלואה במגזר הכללי, ומקדם ההדבקה שם סביב 1 ובמגמת ירידה. במגזר הערבי יש ירידה בתחלואה, בקצב הסגר הראשון. במגזר החרדי - עדיין שיא ההתפשטות. כל המגמות נראות באופן בלתי תלוי גם במאומתים וגם במאושפזים".
סגל ציין לצד זאת כי "רמת התחלואה עדיין גבוהה ולכן בלימה זה צעד הכרחי ראשון. מכאן צריך לראות מעבר מבלימה למגמת ירידה עד לרמות נמוכות שניתן לשלוט בהן עם מערך חקירות אפידימיולוגיות".
בדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה נכתב כי "בימים האחרונים מסתמנת ירידה מסוימת בשיעור הארצי של אחוז הבדיקות החיוביות לקורונה. עם זאת, הערך הנוכחי – כ-10% - עודנו גבוה מאוד ומעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל. יידרשו עוד מספר ימים עד שניתן יהיה לקבוע מגמה ברורה יותר, ובכל מקרה יש לזכור כי היקף ההדבקה היומי גבוה בהרבה (יותר מפי 10) מהערכים שיאפשרו לישראל התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות ההדבקה".
לצד כל אלה, דו"ח הברומטר החדש של צוות גמזו מצביע על התייצבות בכמות המאושפזים בבתי חולים, לצד קושי בפינוי חולים בבתי חולים גריאטריים. בנוסף, התייחסו מחברי הדו"ח לנושא ויסות והעברת החולים בין בתי החולים וכתבו: "ויסות החולים הראשוני והשניוני הוא מרכיב קריטי ביכולת המערכת לשמור אורך נשימה וחסינות לאורך זמן. הטיפול בנושא זה כשל. זהו כשל מתמשך המחייב התערבות מיידית".
בדו"ח של צוות גמזו ישנה גם התייחסות נוספת לשחיקת הצוותים הרפואיים: "קיימת שחיקה רבה של צוותים סיעודיים, כוחות עזר ורופאים, שעובדים בתנאים מאתגרים מבלי שקיבלו חופש כבר חודשים רבים".
בתוך כך, אמש חילקה המשטרה מאות דו"חות למפרי הנחיות הקורונה - ובהם מפגינים וחרדים שהתפללו בישיבת פוניבז'. בבני ברק נסגרו 22 בתי כנסת שפעלו בניגוד לתקנות, ולדברי המשטרה נרשמו דו"חות לגבאים ולמתפללים, כמו גם עשרות דו"חות לאנשים שנראו ללא מסכה במרחב הציבורי, ולעסקים שפעלו בניגוד להנחיות. בין היתר, נאלצו השוטרים לפזר אירוע המוני שהתקיים בסוכה בעיר, שארגן חולה קורונה מאומת. הוא נקנס בגין הפרת חובת בידוד והתקהלות אסורה. המשטרה פשטה גם על טיש גדול שהתקיים בחסידות זוטשקא.