הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר היום (ו') כי חוליית המפגעים שחבריה חוסלו על-ידי כוח צה"ל בגבול סוריה בתחילת השבוע פעלה בשירות איראן. מדובר בפעם הראשונה שבה צה"ל אומר זאת בפומבי, ובכך הוסרה לחלוטין האפשרות שמדובר היה בניסיון נקמה של חיזבאללה על הרג הפעיל שלו בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק בחודש שעבר.
כוכבי אמר את הדברים במפגש עם צוות לוחמי מגלן שחיסל את חברי החוליה שהניחה מטען בגבול בלילה שבין ראשון לשני. "סיכלתם חוליה בשליחות איראנית שהיא חלק מתהליך ההתבססות של הציר הרדיקלי בסוריה", אמר להם כוכבי.

"ברכות על ביצוע מדויק", הוא שיבח אותם. "בסוף, חוליית מחבלים רוצה לבצע פיגוע ואתם מסכלים אותה. זה מה שנדרש מכם, זה מה שמצופה מכם וזה מה שעשיתם באופן מאוד מקצועי. לסיכול שעשיתם יש אימפקט".
הרמטכ"ל מנה את היעדים של ישראל במב"ם, המערכה שבין המלחמות. "היעד המרכזי שלנו במב"ם הוא מניעת ההתבססות של הציר הרדיקלי בגזרה הצפונית, בדגש על סוריה - אבל לא רק", אמר. יעד נוסף במב"ם, הוא ציין, הוא הפעילות למניעת פיתוח נשק גרעיני איראני ויעד שלישי – מניעת גישה של אויבי ישראל בכל הגזרות לרקטות וטילים מדויקים.
"אנחנו הולכים להמשיך בתהליך הזה של פגיעה באויבים שלנו עם גריעת יכולותיהם. 360 מעלות, זירה צפונית, יהודה ושומרון, זירה דרומית ובמעגלים השונים שלא נדבר עליהם כאן", הוסיף. "על כל אחד מאלה אנחנו עושים מגוון שלם של פעילויות".
1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בשיחה עם לוחמי מגלן
הרמטכ"ל אביב כוכבי בשיחה עם לוחמי מגלן
כוכבי שלל שמדובר בניסיון נקמה של חיזבאללה: "חיסלתם חוליה בשליחות איראנית"
(צילום: דובר צה"ל)
בסוף דבריו כוכבי שיבח שוב את פועלם של הלוחמים, ואמר להם: "לפי רמת הלחימה שלכם ולפי הרוח שאני מזהה פה, הייתי רוצה שיהיו לי הרבה צוותים כמו הצוותים האלה".
התקרית בגולן התרחשה כאמור בלילה שבין ראשון לשני. אחרי חצות זיהו בצה"ל חוליית מחבלים שהניחו מטעני חבלה על קו הגבול עם סוריה. החוליה מנתה ארבעה מחבלים, והם חוסלו בעת שניסו להניח את אחד המטענים. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. התקרית אירעה על קו הגבול מקביל למושב אליעד, באזור ש"מוכר לאויב", מאחר שבעבר פעל באזור בית חולים שדה בתקופת "שכנות טובה".
בסיור באזור התקרית שהתקיים אתמול, נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו כמה מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה"ל. מטענים אותרו במרחק 25 מטרים מגדר המערכת, ובשטח ישראל.
ביום שני בלילה, יממה לאחר התקרית, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מטרות של הצבא הסורי בדרום סוריה. בצה"ל אמרו כי התקיפה נעשתה בתגובה להנחת המטען יממה לפני כן.