4 צפייה בגלריה
מחמד אבו צלאח
מחמד אבו צלאח
יזן אבו סלאח
(באדיבות תקשרות שב"כ)
שב"כ התיר היום (שלישי) לפרסם כי במסגרת פעילות משותפת עם צה"ל נחשפה וסוכלה בחודשים האחרונים פעילות של ארגון טרור במסווה של ארגון אזרחי הפועל לרווחת הציבור הפלסטיני המכונה "אלשבאב אלקומי אל ערבי". משב"כ נמסר כי חשיפת הפעילות החלה בחקירתו בשב"כ של יזן אבו סלאח, בן 23, פעיל החזית העממית, תושב עראבה שברשות הפלסטינית.
אבו סלאח נעצר לחקירה באפריל האחרון, ובמסגרתה התקבל מידע על מעורבותו בתכנון פיגועים באזור יהודה ושומרון. במסגרת היערכותו לביצוע הפיגועים רכש נשקים ואף גייס פעילים אשר עמדו בראש שתי חוליות שונות - האחת בשומרון והשנייה ברמאללה.
בחקירתו בשב"כ מסר כי תכנן שהחוליות יבצעו פיגועים קשים שונים, בהם פיגוע ביישוב חריש וחטיפת חייל לטובת מיקוח לשחרור אסירים מהכלא הישראלי.
4 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
עוד עלה מחקירתו בשב"כ כי שאב השראה לתכנון וביצוע הפיגועים מהפיגוע של חוליית החזית העממית בעין בובין, שבו נרצחה רנה שנרב ז"ל.
בחקירתו של אבו סלאח נחשפו קשריו לארגון "אלשבאב אלקומי אלערבי", תחתיו פועלת הזרוע הצבאית של הארגון בשם "אלחרס אלקומי אלערבי" אשר פועלת בסוריה. פעילות הזרוע הצבאית מתמקדת בפעילות צבאית בסוריה כנגד דאע"ש, ג'בהת אלנצרה ומתנגדי הצבא הסורי.
החקירה בשב"כ העלתה מידע ביחס למעורבותן העמוקה של איראן וחיזבאללה בקידום פעילות טרור כנגד ישראל. כן עלה במסגרת חקירתו של אבו סלאח כי היה צפוי לצאת לאימונים צבאיים בלבנון הכוללים ירי, יצור אמל"ח, הפעלת רחפנים ועוד.

ראש הארגון: פועל מול גורמים איראנים בסוריה

לאור ממצאי חקירתו של אבו סלאח, נעצר לחקירה בן דודו מחמד אבו סלאח בן 29, תושב ביר זית. במהלך חקירתו של מחמד עלה כי הארגון מקיים אימונים משותפים עם גורמים באיראן, וכן עם חיזבאללה וצבא סוריה, ואלו מהווים גם גורמי מימון עבור פעילות הארגון.
בראש הארגון עומד אסעד אלעאמלי (המכונה "ד'ו אלפקאר") אשר פועל מלבנון, ומהווה איש הקשר של הארגון למול איראן וחיזבאללה. למעשה, מדובר בגורם הפועל באופן מלא מטעם של גורמים איראנים בסוריה.
4 צפייה בגלריה
מחמד אבו צלאח
מחמד אבו צלאח
מחמד אבו סלאח
(באדיבות תקשרות שב"כ)

4 צפייה בגלריה
אסעד אלעאמלי (המכונה "ד'ו אלפקאר")
אסעד אלעאמלי (המכונה "ד'ו אלפקאר")
ראש הארגון אסעד אלעאמלי
(באדיבות תקשרות שב"כ)
בעקבות חקירותיהם של יזן ומחמד נעצרו 8 פעילים נוספים אשר היו מעורבים בתכנון פיגועים נגד מטרות ישראליות.
חקירת הפרשייה הדגישה שוב את הקשרים ההדוקים המתקיימים בין איראן וחיזבאללה לבין ארגון הטרור החזית העממית, לטובת קידום פעילות טרור מול ישראל.