2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
מתחם דרייב-אין לבדיקות קורונה
(צילום: AFP)
פרסום ראשון: משרד הבריאות עדכן הערב (יום ד') את קופות החולים בישראל כי מתחמי הדרייב-אין לבדיקות קורונה בירושלים ובתל אביב ייסגרו מחר ולא ישובו לפעול עוד. מתחמי הדרייב-אין בחיפה ובבאר שבע נסגרו כבר לפני שבוע. בהודעה שהועברה ממשרד הבריאות לבכירי קופות החולים בארץ לא נמסר הסבר לסגירת מתחמי הבדיקות.
"אין לנו שמץ למה סוגרים את המתחמים", אמר בכיר באחת מקופות החולים. "כולנו בהפתעה גמורה". בכיר במשרד הבריאות אישר מנגד את הכוונה לסגור את המתחמים. "אין כמעט ביקוש לבדיקות, זה מיותר", הוא אמר. "הקופות נותנות שירות".
2 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע דרייב אין ברהט
מתחם היבדק וסע דרייב אין ברהט
מתחם "דרייב-אין" של מד"א ברהט. המתחמים הניידים ימשיכו לפעול
מתחמי הדרייב-אין הניידים של מד"א, שנפתחים לעיתים תכופות ביישובים שבהם נרשמת התפרצות נרחבת צפויים להמשיך לפעול בשלב זה. עד היום בוצעו במתחמי הדרייב-אין של מד"א כ-820 אלף בדיקות, שמהוות כ-40% מסך כול הבדיקות שנערכו בישראל מאז פרוץ המגפה.
לצד זאת, הערב עדכן משרד הבריאות את הגדרות ההחלמה של חולי קורונה א-סימפטומטיים או של חולים שלא ניתן לקבוע בוודאות את מועד תחילת התסמינים שלהם. לפי ההגדרה העדכנית, ספירת הימים להחלמה תתחיל מיום נטילת הדגימה - ולא מיום קבלת התוצאה, ועל כן זמן הבידוד של חולים כאלו יקוצר בכ-24 שעות.


לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, אתמול התקבלו תוצאות של 26,360 בדיקות. 1,785 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, מהם 76 מחוץ למה שמוגדר "אזורי ההתפשטות". לפי הנתונים מהבוקר, מספר החולים שמצבם קשה עמד על 377, מהם 110 מונשמים. מספר הנפטרים עמד הבוקר על 622.
מתחמי הדרייב-אין לבדיקות קורונה יצאו לדרך בישראל אחרי פיילוט ראשוני שנערך בגני יהושע בתל אביב בחודש מרץ. אל המתחם הגיעו ברכבם מאות אלפי ישראלים שהציגו זימון שקיבלו לבדיקה במתחם, ובהמשך נבדקו באמצעות מטוש. הנבדקים קיבלו תוצאות תוך ימים ספורים ונדרשו להמתין בבידוד אחרי הבדיקה.