העלייה בתחלואת הקורונה באילת מדאיגה את פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שקורא לנופשים לנקוט משנה זהירות. עם זאת, יודגש כי לעת עתה מוגדרת אילת עיר ירוקה והיא בין המקומות האחרונים בישראל ביחס שבין מספר החולים הפעילים לתושבים בעיר.
3 צפייה בגלריה
משבר כלכלי גדול באילת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל
משבר כלכלי גדול באילת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל
אילת
(צילום: מאיר אוחיון)
קבינט הקורונה מתכנס בצהריים לנוכח הנתונים החמורים שפורסמו הבוקר, וצפוי להגדיל דרמטית את רשימת היישובים אדומים ל-31 ערים ויישובים. 12 שכונות בירושלים יוגדרו כאזור אדום - כולן ערביות למעט הרובע היהודי בעיר העתיקה.
באילת יש 60 חולים פעילים, 45 מהם אובחנו בשבעת הימים האחרונים. מאז פרוץ המגפה אובחנו בעיר 446 תושבים. אילת נמצאת במקום טוב בתחתית הרשימה ביחס שבין מספר החולים הפעילים למספר התושבים עם 11 חולים ל-10,000 תושבים. לכן היא מוגדרת כאמור עיר ירוקה.



מתוכנית "מגן ישראל" בראשות פרופ' רוני גמזו נמסר כי "בימים האחרונים נרשמה עלייה בתחלואה בעיר אילת, זאת למרות שהיא עיר ירוקה. כל מי שמתכנן לנפוש בעיר ויש לו סימפטומים של הנגיף מתבקש לגלות אחריות ולדחות את חופשתו. חשוב לציין כי העיר אילת עושה מאמצים כבירים על מנת לשמור על הנופשים בעיר. כמו כן, חשוב לחדד את ההנחיות לציבור התושבים והנופשים בעיר: עטיית מסיכות, שמירת מרחק, ומניעת התקהלויות".

הבוקר נשבר עוד שיא שלילי, ומשרד הבריאות עדכן כי 3,150 נשאי קורונה אובחנו אתמול - המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה. מתוך 32,962 הבדיקות שתוצאותיהן נבדקו, 9.5% חזרו חיוביות. כלומר, כמעט אחד מכל 10 נבדקים קיבל תשובה חיובית.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 855 חולים, 426 מהם במצב קשה. 124 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים עומד על 976 מאז פרוץ המגפה. מתחילת השבוע אובחנו בישראל 9,188 נדבקים חדשים. מספר המאומתים הכולל מאז הגיע הנגיף לארץ עומד על 122,799 ישראלים. כלומר, אחד מכל 75 ישראלים נדבק בקורונה מאז חודש פברואר. ב-23 ביוני היו בישראל 21,500 חולים מאומתים, ומאז זינק המספר ב-100 אלף חולים.
ישראל מדורגת במקום ה-26 בעולם מבחינת מספר הנדבקים, אחרי אוקראינה, קנדה, אינדונזיה והפיליפינים ולפני קטאר, בוליביה, אקוודור וקזחסטן.
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו בירכא
רוני גמזו בירכא
רוני גמזו
(צילום: עידו ארז)
על רקע הזינוק בנתוני התחלואה, אמר בכיר בקבינט הקורונה כי "הסיכויים לסגר כללי בהחלט עלו, אך לא נראה שתתקבל היום החלטה על סגר". לפי ההערכות, ההחלטה תידחה ל-10 בספטמבר, ועד אז תאושר תוכניתו של פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו, ולפיה יוטלו מגבלות רבות על ערים אדומות.
לקבינט הקורונה תובא לבקשתו של גמזו תוכנית מגבלות נרחבת על ערים אדומות, ובראשיתה סגירת מערכת החינוך, עוצר לילי ואף סגר. שרים בקבינט הקורונה אמרו שלא יהיה מנוס מהטלת הגבלות משמעותיות על ערים אדומות, ומנגד נשמעו קריאות בקבינט גם לחזור ולשקול סגר מלא. "אי אפשר להוריד סגר בראש השנה מהשולחן", אמר אחד השרים. גם גורמים במערכת הבריאות נקטו עמדה דומה ואמרו כי אם יתברר שהזינוק בתחלואה הוא כללי ארצי ולא ממוקד רק בחברה הערבית והחרדית – לא יהיה מנוס משקילת החלפת דיסקט ומעבר לסגר כללי ולא על ערים אדומות בלבד.