כ-200 בני אדם הפגינו אמש (שבת) ברמלה בעקבות פרשת ההתעללות בפעוטון בעיר. "דרכו להם על הרגליים, זרקו להם את האוכל על הרצפה, נתנו להם מכות בכל חלקי הגוף, שפריצר של חומר חיטוי לפנים", סיפר מרטין סוארז אביו של אחד הפעוטות.

המפגינים צעקו "ילדינו לא הפקר", "החמרת ענישה", "אמא ואבא הצילו" ו"העם דורש פיקוח בגנים". לדברי סוארז, "התעללו בילדים שלנו כל יום שמונה שעות. ארבע סייעות בגן. אני בשוק. לא היה שם כלום, בטח לא חינוך. בית שטן אחד שלם, רק רוע. אי אפשר לקלוט את זה. אני נוסע באוטו ולא מאמין - כל העולם נעלם פתאום. אנחנו רוצים לראות מה קרה לילדים שלנו כדי לטפל בבעיה ולא מראים לנו את כל הסרטונים".
סוארז הוסיף: "חוסמים אותנו מלראות את הסרטונים, כאילו אנחנו הפושעים. תנו לנו את הזכות לדעת מה היה שם כדי לטפל בילדים שלנו".
4 צפייה בגלריה
הפגנה של הורי פעוטות מהגן ברמלה
הפגנה של הורי פעוטות מהגן ברמלה
"שופטים מתחשבים במתעללים". הפגנה של הורי הפעוטות מהגן ברמלה
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
(צילום: נדב אבס, ירון ברנר)
4 צפייה בגלריה
הפגנה של הורי הילדים מהגן ברמלה
הפגנה של הורי הילדים מהגן ברמלה
"אל תגידו לי זה לא יקרה"
(צילום: יריב כץ )
בשלב זה אסר בית המשפט לפרסם את תוכן הסרטונים שבידי המשטרה. בחמישי הוארך עד ליום שני מעצרן של ארבע הסייעות החשודות: רוחמה סעד, נירית שוויד, אורלי שרגני וחני צצשווילי. כולן חשודות בתקיפת קטין חסר ישע. הסרטונים כאמור טרם פורסמו אך מי שצפה בהם מעיד על מראות זוועה.
בת-אל אמין, אם לילדה, כינתה את המקום "מפלצתון". היא אמרה: "הילדה שלי בת שנה וארבעה חודשים שעברה התעללות, חטפה מכות וקשירות מאחורי הגב. ילדה שנרדמת כשהיא מושכת לעצמה בשערות. אני שמתי את הלב שלי אצלם, שילמתי כסף כל חודש. בשביל מה? בשביל שירססו עליהם חומר חיטוי? שיתעללו בהם? המנהלת ידעה הכל, שלא תשקר. רק עכשיו המשטרה עצרה אותה. הלב שלנו מדמם כבר שבוע והיא נופשת וחוגגת עם הכסף שלנו באילת".

4 צפייה בגלריה
יוסי חברה, אביה של ילדה שעברה התעללות בפעוטון של כרמל מעודה
יוסי חברה, אביה של ילדה שעברה התעללות בפעוטון של כרמל מעודה
הגיע לתמוך. יוסי חברה, אביה של ילדה שעברה התעללות
(צילום: אלי דסה)
היא סיפרה כי הבת שלה אושפזה לאחר שככל הנראה ריססו לה חומר חיטוי לעין. "אין לי מילה אחרת חוץ מ'שטן'. אנחנו דורשים שינוי בחוק. שייתנו להם את העונש שמגיע להן. הן צריכות להירקב בכלא. מישהו שמעלים מס נכנס לשלוש שנים וסייעות מתעללות לשנה? איפה ההיגיון?".
ירון יומה, אבא של ילד בפעוטון, סיפר: "אני מרגיש כבר שבועיים שהילד לא ילד רגיל. אני מושיב אותו על הרגליים שלי והוא צוחק ומרביץ לעצמו. הילד שלי כבר מקיא שבוע וחצי מפחדים. לא ישן בלילה, הוא לא נרדם. מרימים אותו הוא מתחיל לבכות. אנחנו פה רוצים להראות למדינה שלא ניתן שזה יקרה לילדים אחרים".
הורים נוספים מפרשות דומות הגיעו לאות הזדהות ותמיכה במחאה. אחד מהם הוא יוסי חברה, שבתו עברה התעללות בגן של כרמל מעודה. "המקרה הזה החזיר אותנו שנה אחורה לאותם סרטים, אותן תחושות", סיפר. הוא אף כינה את הסייעות החשודות "תלמידות של כרמל ולירז". "הגיע הזמן לעצור את זה. לא נעשתה שום הפקת לקחים. יש פה ארבע שלמדו את כתב האישום של כרמל ולירז ויישמו את זה על ילדים קטנים. הגיע הזמן לעצור את זה בחקיקה וענישה".
ניקול דניאל, ששני ילדיה היו בגן של מעודה הוסיפה: "אלו תחושות מאוד קשות. היינו שם. אני מבינה כל כאב, כל רגש שלהם. זה קשה, זה כואב ועצוב לי שעוד מעגל הורים עצובים ושבורים מתחילים את החיים החדשים שלהם".
פורסם לראשונה: 00:03, 02.08.20