4 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט היועמ"ש באוניברסיטת חיפה
אביחי מנדלבליט היועמ"ש באוניברסיטת חיפה
היועמ"ש אביחי מנדלבליט. "פרסומים שקריים, טענות כוזבות"
(צילום: גיל נחושתן)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (חמישי) בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת נגד פעילת הימין אורלי לב. זאת בעקבות פרסומים שהופצו ברשתות החברתיות בעניין בנה של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן ארי, והטענה כי הוא תקף שוטר בהפגנה מול ביתם.
∙ לקריאת הבקשה המלאה לצו לחצו כאן.
4 צפייה בגלריה
נחקרים בלהב 433
נחקרים בלהב 433
אורלי לב
(צילום: אורי דוידוביץ' )
הצו שבית המשפט ברמלה התבקש לתת אוסר על לב לפרסם, באמצעותה או באמצעות אחרים, בדף הפייסבוק שלה או בכל מדיה אחרת, את הסרטון שהיא צילמה ושבו היא טענה כי בנה של עו"ד בן ארי תוקף שוטר - "או כל סרטון אחר שבו מספרת המשיבה כי בנה של הנפגעת תקף שוטר, או כל פרסום אחר הנוגע אליו בהקשר לאירועים שמתוארים בבקשה".
עוד נאסר עליה, לפי בקשת הצו, להימנע מלהפיץ את הסרטונים הללו בעתיד בכל דרך, וכן להסיר לאלתר את הפרסומים המדוברים מכל רשת חברתית".

"הפרסומים נועדו להתיש ולהלך אימים"

בדיון שנערך מוקדם יותר במעמד צד אחד בבית משפט השלום ברמלה, לשם הוגשה הבקשה מאת היועמ"ש, ביהמ"ש קיבל את הסעד הזמני במסגרת הבקשה וקבע דיון נוסף במעמד שני הצדדים ביום רביעי הבא, 12 באוגוסט, בשעה 11:30.
4 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט
"הפרסומים נועדו להלך אימים". עו"ד ליאת בן ארי
היועמ"ש ציין בבקשה כי "בשנים האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה בהיבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, במטרה ברורה לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי. כתוצאה מכך, הוגשו תלונות למשטרת ישראל על ידי עובדי מדינה ועובדי עירייה בגין מעשי אלימות, איומים והטרדה, לרבות כאלה הנוגעים למשפחה ולביתו הפרטי של עובד הציבור. כמו כן הוגשו על ידי המדינה בקשות למניעת הטרדה מאיימת".
בנוגע לאירועים שבהם הפעילה לב מעורבת לכאורה ציין היועמ"ש: "האירועים המפורטים בבקשה ביחס לנפגעת והפרסומים הכוזבים הנוגעים לבנה, בוצעו נוכח מילוי תפקידה של הנפגעת המכהנת כמשנה לפרקליט המדינה במקצועיות ובמסירות, וכפועל יוצא וישיר מהיותה עובדת ציבור. יודגש כי הפרסומים נועדו להטריד את הנפגעת, להתיש אותה נפשית, להלך עליה אימים, ולגרור אנשים נוספים בציבור שיפעלו גם הם להטריד את הנפגעת ולפגוע בשלוות חייה. יתרה מכך, מטרת הפרסומים המיוחסים לבנה של התובעת להטיל על הנפגעת מורא ולרפות את ידיה.
4 צפייה בגלריה
אורלי לב
אורלי לב
פרסומים קודמים של אורלי לב ברשתות החברתיות
"המשיבה, המציגה עצמה כפעילה חברתית, שמה לעצמה למטרה לפגוע בנפגעת, להטרידה ולרפות את ידיה, וזאת אך ורק בשל היותה של הנפגעת התובעת מטעם המדינה בתיק במסגרתו הוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה ואחרים. המשיבה שבה ומפיצה פרסומים רבים כנגד הנפגעת ובני משפחתה, בתדירות גבוהה ובאופן אובססיבי ואינטנסיבי. בפרסומים רבים מבין אלה, מעלה המשיבה טענה חסרת בסיס לפיה בנה של הנפגעת תקף שוטר וכי בשל תפקידה של הנפגעת הוא לא נחקר ולא נעצר".
לפי הבקשה, בן נוסף של בן ארי קיבל איום על חייו בגין סרטון שהופץ על ידי לב. הבן הגיש תלונה במשטרה, והוגש נגדה כתב אישום - "אלא שהגשת כתב האישום לא עוצרת את מחול השדים המתחולל באינטרנט, בין היתר, בעקבות מחזור הפרסומים על ידי המשיבה", נכתב.
עוד הבהיר היועמ"ש: "כפי שיצא בפרסום הרשמי של משרד המשפטים, מדובר בפרסום חסר בסיס - בנה של הנפגעת לא היה כלל במושב בעת ההפגנה. למרות זאת, ממשיכה המשיבה להפיץ את אותו פרסום, ובכך היא ממשיכה להטריד את הנפגעת ובני משפחתה ולפגוע בשלוות חייהם".