4 צפייה בגלריה
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
הקלות - לא לפני 18 בחודש. שוטר במחסום בתל אביב
(צילום: דוברות המשטרה)
אחרי יותר מחמש שעות של דיונים, קבינט הקורונה סיים אמש (שני) את ישיבתו וההערכה הרווחת בקרב השרים היא שההקלות לא יגיעו לפני 18 באוקטובר. כמו כן, תיתכן אפשרות שתהיה דחייה נוספת אם העלייה בתחלואה תימשך - או שלא תרד מספיק לדעת הממשלה.
ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, וגם המומחים, קבעו כי קיים קושי להסיק מסקנות מבוססות מהנתונים עד כה לאור השפעות יום הכיפורים וחג הסוכות שהפחיתו את כמות הבדיקות.
ביום רביעי צפויה הממשלה לאשר את המשך תקנות הסגר בשבוע נוסף - עד 14 באוקטובר. בנוסף, אם ביום שני הבא יוחלט על הקלות כאלה ואחרות, הן יגיעו לאישור הכנסת רק ביום חמישי, כך שיישומן יוכל להידחות עד ה-18.
4 צפייה בגלריה
נתניהו ושטייניץ. הקו השמרן
נתניהו ושטייניץ. הקו השמרן
נתניהו ושטייניץ. הקו השמרן
(צילום: אוהד צויגנברג)
מאחורי הקלעים פרץ ויכוח חריף על ההקלות. שר בכיר אמר כי הוא צופה שבשבוע הבא תפרוץ לא פחות מ"מלחמה" סביב הסוגיה. שר האוצר ישראל כץ וכל שרי כחול לבן אמרו שהם מאמינים בפתיחה מיידית של כל העסקים שלא מקבלים קהל, ובמקביל אף לאשר חינוך לילדים בני 6-0. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ, שאינו חבר בקבינט הקורונה, מתנגדים לכך.
כץ התפרץ בכעס ויצא בחריפות נגד משרד הבריאות. "זה לא מקובל עליי, אני דורש שהשיקול הכלכלי בהקלות יהיה לא פחות משמעותי מהבריאותי", אמר השר. אך נתניהו עצר את ההתכתשות כבר בתחילת הדיון ואמר שלא יהיו החלטות על ההקלות לפני השבוע הבא. לפי ההערכות, העימות בין הקו המקל לקו השמרן יותר יגיעו לשיאו ביום שני הבא.
4 צפייה בגלריה
יזהר שי באולפן ynet
יזהר שי באולפן ynet
יגבשו רשימה מסודרת. יזהר שי
(צילום: מוטי קמחי)

שר המדע יזהר שי אמר בתום הקבינט כי "התאריך הקשה היחיד שיש זה יום שני הבא. סיכמנו שאז נסתכל על אירועי השבוע הזה, על המידע והנתונים, ונפנה לקבלת ההחלטות. עד אז נשב ונעבור על כל התכנית כדי שביום שני נגיע עם טבלה מסודרת של כל מה שצריך לפתוח בשבועות הקרובים: ממערכת החינוך, נתב"ג, עסקים שמקבלים קהל, עסקים שלא מקבלים קהל, אירועי תרבות וספורט".
במהלך הדיון החליטה שרת התחבורה מירי רגב להקדיש דקות ארוכות למפגינים, אותם כינתה לפי משתתפים בישיבה "אנרכיסטים", "מפיצי מחלות" ו"שמאלנים קיצוניים". השרים אבי ניסנקורן ומירב כהן התעמתו איתה וצעקו עליה, בעוד שראש הממשלה נתניהו הביט בהם מבעד למסך בהנאה. לאחר הוויכוח, זעמו שרי כחול לבן על מזכיר הממשלה שאפשר לכל אחד מהם לדבר רק חמש דקות, כשהשרה רגב השתלחה במשתתפי המחאות כמעט רבע שעה.
4 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב . רבע שעה של השתלחויות במפגינים
(צילום: אלכס גמבורג )
גם שר הביטחון בני גנץ התייחס להפגנות בדיון הקבינט: "החברה שלנו קרובה לקריעה. יש היגיון בריא, אנחנו כמנהיגים צריכים לצאת נגד אלימות. אני לא מוכןלקבל שאישה בת 57 תחטוף אגרוף, לא שמפגינים יוכו ולא שיתקפו שוטרים. אנחנו נמצאים במקום מאוד מסוכן. אם יישפך פה דם - מה נגיד לציבור? אנחנו כגורמים פוליטיים לא יכולים לעסוק בנושא ההפגנות".
עוד אמר: "כרגע יש מתווה, וברגע שייגמר הסגר הכולל נחזור למתווה ההפגנות שקבעו גורמי המקצוע ונאפשר את המחאה נגדנו".
בישיבת הקבינט סוכם כי היעד המיידי של הממשלה הוא המשך המיקוד במאמצי הבלימה ובהורדת התחלואה, וכי צוות מקצועי של המשרד לביטחון פנים, משרד הבריאות ומטעם היועמ"ש יבחן את ההצעות שעלו בעניין החמרת האכיפה של ההגבלות - ויגיש את המלצותיו.

כמו כן, ראש הממשלה ידון ביום ראשון במסקנותיו של הצוות הבין משרדי שיגבש הצעה למדדי היציאה. שר הבריאות אדלשטיין הונחה לגבש מענה לעבודתה של השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, שדורשת לאפשר ביקורים לקשישים החיים בגפם.
בנוסף הונחה צוות השרים לנושא השימוש באמצעים דיגיטליים לבחון אפשרות לעודד את הורדת יישומון "מגן 2", והמאמצים בעניין ערכות הבדיקה המהירות וההצטיידות בחיסון יימשכו גם הם.
פורסם לראשונה: 23:13, 05.10.20