המחלקה לחקירות שוטרים בוחנת עוד שני אירועים אלימים מההפגנות ליד מעון ראש הממשלה ביום שבת האחרון, ובמסגרת אחת הבדיקות – זימנה היום לחקירה שוטרת בחשד שסטרה לאישה שנכחה במקום. השוטרת שוחררה בתום חקירתה. האישה שהותקפה, נילי לרנר, נעצרה בהפגנה ושוחררה אתמול בבית משפט השלום בירושלים.
היא העידה כי השוטרים פעלו באלימות מופרזת כלפי המפגינים. "היינו בתהלוכה בדרך לכיכר פריז. השוטרים עשו חסימה והאחראי שם התחיל לתקוף מישהו, ומיד הגיעו סוסים מאחור", היא אמרה. "הייתי בצד לבד ואז הגיע שוטר ודחף אותי בכוח. אחת השוטרות דחפה אותי בחזה. כנראה שהגבתי על זה, והם תפסו אותי מיד ולקחו אותי".
לצד הסטירה, בוחנים במח"ש תיעוד נוסף. באותו תיעוד נראה מפקד תחנת לב הבירה, ניצב-משנה שימי מרציאנו, מושך בחוזקה צעירה אל מעבר לגדר שבה נתחמו המפגינים. מרציאנו לא זומן לפי שעה לחקירה, אולם במח"ש ממשיכים לבדוק את התיעוד – ואם יגיעו למסקנה שיש לזמנו – הוא יוזמן לחקירה.
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים
סנ"צ ניסו גואטה בהפגנה
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים
(צילום: שלו שלום)
אתמול הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה בחקירה בעקבות התיעוד מההפגנות בבלפור בשבת, שבו נראה סגן-ניצב ניסו גואטה תוקף את דניאל לוטם, שהפגין בירושלים. לוטם, שנעצר בחשד שתקף את גוטה, העיד בבית המשפט: "הוא ממש חנק אותי". גואטה עצמו שוחרר אתמול ממעצר בתנאי שיורחק מתחנות משטרה למשך 24 שעות.
לוטם, שתועד כשהוא מותקף על-ידי גואטה, העיד בבית המשפט: "ריתקו אותי לרצפה, טענו שחנקתי את אותו קצין למרות שלא היו דברים מעולם. אין לי שום מטרה ושום סיבה לתקוף שוטר. אחרי זה משכו אותי לתוך ניידת משטרה. הרביצו לי תוך כדי שאני אזוק. נתנו לי אגרופים, דרכו לי על הגרון וצרחו עליי להירגע ולא להתנגד למעצר למרות שלא התנגדתי בשום שלב".

מפקדו של גואטה, תת-ניצב עופר שומר, אמר אתמול בריאיון לאולפן ynet שגואטה טען בפניו שהותקף. "לכן הוא ביצע שם מעצרים", קבע. "זה לא נראה טוב בתמונות, אבל מטבעה של הפגנה שהיא בלתי חוקית, שבאה במכוון לרמוס את החוק, נוצרים עימותים. העימותים לא תמיד מצטלמים טוב".
הבוקר התייצבו בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בכירי משטרת מחוז ירושלים. מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, אמר כי המפגינים בבלפור "הגיעו להתעמת", כלשונו. הוא ציין שאינו רואה בעיה בכך שסגן ניצב גואטה ימלא תפקיד בהפגנות הקרובות שצפויות להתקיים באזור מעון ראש הממשלה.