1 צפייה בגלריה
צוותי חילוץ והצלה פועלים לחילוץ אדם שהוא ללא הכרה סמוך למחצבות עציונה
צוותי חילוץ והצלה פועלים לחילוץ אדם שהוא ללא הכרה סמוך למחצבות עציונה
זירת האירוע
(צילום: כבאות והצלה)
פועל בן 72 נהרג הבוקר (ראשון) במפולת סלעים במחצבת עציונה, סמוך לבית שמש. מחקירה ראשונית עולה כי הפועל עמד על גבעה במחצבה בזמן פיצוץ מבוקר, ועקב הפיצוץ הידרדרו סלעים לעברו והוא נמחץ למוות בין הסלעים לרכב שהיה במקום.
צוותי חילוץ והצלה מתחנת בית שמש הוזעקו לזירה כדי לחלץ את הפועל. מפקד האירוע רב רשף יהורם חדד אמר כי "הגענו לזירה והבחנו באדם שלכוד בין רכבו לבין סלעים רבים שהוא ללא הכרה, מיד התחלנו בפעולות חילוץ מתקדמות ראשית באמצעות כלים הנדסיים ולאחר מכן בעזרת כלים מכניים תוך כדי סיכון תמידי שהאבנים יקרסו על צוותי הכיבוי. מדובר בחילוץ מורכב שבסופו העברנו את האדם לצוותי מד"א שנאלצו לקבוע את מותו".
חובש בכיר במד"א ישראל נוימן סיפר: "כשהגענו למחצבה ראינו את הפועל שנלכד בין רכב לסלעים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה. כוחות הכיבוי פעלו במשך דקות ארוכות על מנת לחלצו. הוא היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
המשטרה מסרה: "כוחות משטרת ישראל הוזעקו הבוקר למחצבה באזור מטה יהודה בעקבות דיווח על תאונת עבודה שבמהלכה נלכד אדם תחת סלעים, ומותו נקבע במקום. שני פצועים נוספים פונו על ידי צוותי הרפואה". עוד מסרה המשטרה כי היא פתחה בחקירה, והעבירה את הדיווח למשרד העבודה והרווחה.