2 צפייה בגלריה
ילדים בקייטנה בעוטף עזה
ילדים בקייטנה בעוטף עזה
פעילוית הקיץ יימשכו כרגיל. ארכיון
ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (ה') את סיכום ראש המל"ל מאיר בן שבת, שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, הקובע כי בשלב זה פעילות "בתי הספר של החופש הגדול" ופעילות הקיץ של משרד החינוך יימשכו במתכונת הנוכחית עד 6 באוגוסט.
2 צפייה בגלריה
שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט. נתניהו קיבל את המלצתו
(צילום: אבי מועלם)
ביום שני האחרון קיים נתניהו דיון על מתווה פעילות מערכת החינוך עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, עם השר גלנט ועם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי. אז הוחלט שלא לסגור את מסגרות הקיץ, ונקבע כי היום תיערך הערכת מצב נוספת שבה יעלו כל האפשרויות שיעמדו על הפרק. כאמור, בתום הערכה זו הוחלט להמשיך כרגיל עד למועד המתוכנן.
מנתונים על התפלגות גיל החולים, העדכניים ליום שני, עלה כי ככל שהחולה מבוגר יותר - כך גם שיעור ההדבקה גבוה יותר. בדו"ח האחרון של המטה לביטחון לאומי עלה כי בני 5-9 היו בין 4% ל-5% מכלל הנדבקים, בעוד בני 10-17 היוו בין 6% ל-10% מסך כל הנדבקים במערכת החינוך.
האפשרות לסגירת מסגרות הקיץ במסגרת ההגבלות החדשות עוררה ביקורת והתנגדות - גם בקרב פוליטיקאים וגם מטעם הורים וגורמי חינוך.
בתחילת השבוע איים יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "אנחנו נעמוד על הרגליים האחוריות ולא נסכים שיסגרו את בתי הספר. 600 אלף משפחות יישארו בבית בלי מסגרת! איך הציבור יתמודד עם הגזרה הזאת במשך עוד חודש וחצי? נעשה הכול כדי לעזור להורים ולילדים. אני קורא לשרים להתעשת. סגירת בית הספר של הקיץ היא סגירה של כלכלת ישראל".
לדבריו, יש לפתוח גם את הגנים ואת השכבות הנמוכות בספטמבר ולחזור לשגרת הוראה.