מאז חצות (בין שלישי לרביעי) אובחנו בישראל 1,009 חולי קורונה חדשים. הערב עדכן משרד הבריאות כי מספר החולים הקשים עומד על 342 (עלייה של 11 מאז אתמול), ומתוכם 99 מונשמים. ביממה האחרונה הלכו לעולמם שבעה בני אדם מסיבוכי המגפה, ומספר המתים מתחילת המגפה עומד על 559 ישראלים.
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס הערב למקדם ההדבקה (R), שירד בימים האחרונים והתייצב על 1. "אנחנו רוצים שמקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-1", אמר פרופ' גמזו. "מה זה אומר כשהוא 1? שאדם אחד מדביק אדם אחד. שלושה אנשים חולים - בסופו של דבר שלושה אנשים נדבקים. אנחנו רוצים פחות מ-1, כלומר - שלושה אנשים יגרמו לחולה אחד. כך נדביר את המגפה וננצח את הקורונה".
לדבריו, החל מהיום הוא יציג מדי יום שלישי את מדד ה-R, מדד ההדבקה הלאומי.
3 צפייה בגלריה
פרופ' רוני גמזו מסביר על מדד ה-R
פרופ' רוני גמזו מסביר על מדד ה-R
פרופ' רוני גמזו מסביר על מדד ה-R


3 צפייה בגלריה
הקמת מפקדה בפיקוד העורף לסיוע בהתמודדות עם נגיף הקורונה
הקמת מפקדה בפיקוד העורף לסיוע בהתמודדות עם נגיף הקורונה
חמ"ל פיקוד העורף להתמודדות עם מגפת הקורונה
(צילום: דובר צה"ל)
מפקדת "אלון" למאבק בנגיף הקורונה החלה לפעול בבסיס מטה פיקוד העורף שברמלה, ותוך ימים ספורים תפעיל כ-2,000 חיילים לפחות שיסייעו למערך הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות לפעול מהר וביעילות. היעד של פיקוד העורף – קיצור הליך הבדיקה וקטיעת ההדבקה מחמישה ימים ליממה עד יממה וחצי.
מוקדם יותר היום קיבל צה"ל את המלצת פיקוד העורף ומינה את תת-אלוף ניסן דוידי למפקד המפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה. דוידי אמור היה להשתחרר בימים אלה לאחר שלוש שנים בתפקיד ראש חטיבת הלוגיסטיקה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אך הוא דחה את מועד שחרורו בשל מינויו לתפקיד.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "רמת התחלואה גבוהה וצריך להוריד אותה. זה היעד. יש תהליכים ואנשים מצוינים". הוא דרש להביא תוך 48 שעות מתווה לצמצום המגעים ולהורדת מספר הנדבקים: "ישנה חשיבות רבה לכך שצה"ל נכנס לתוך הפעולה הזאת, בייחוד לגבי מערך קטיעת התחלואה, איתור ובידוד החולים".
בינתיים נראים סימנים לחזרת האמון בתחבורה הציבורית: מאז פתיחתה מחדש ב-22 ביוני טיפס מספר נוסעי הרכבת באיטיות אך בהתמדה והגיע אתמול לשיא תקופת הקורונה עם 78,480 נסיעות - עלייה של כמעט 40 אלף נוסעים מאז חידוש הפעילות. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי ynet. עם זאת, המספר עדיין נמוך ביחס לציפיות הביקושים ברכבת ישראל, ובוודאי נמוך בהשוואה לימי שגרה, אז משתמשים ברכבת 270-250 אלף נוסעים ביום.
שר הבריאות יולי אדלשטיין שסייר בבית החולים וולפסון בחולון אמר בכוונתו להפסיק את ההגבלות על המשק בסופי שבוע: "אנחנו ניפטר מכל מיני שרידים. אין חצי הריון, כמו סגר בסוף השבוע. אין בזה שום צורך ושום הוכחה שזה עוזר למישהו. חוץ מלהפריע לציבור, זה לא עושה כלום".