משבר הקורונה והשגרה החדשה שנכפתה על אזרחי המדינה גרמה ללא מעט עסקים לחשב מסלול מחדש. חלק מהחנויות נסגרו, חלק פתחו בצורה מצומצמת ויש כאלה שהחליטו לשנות את צורת העבודה בעקבות ההנחיות. כך העסקים הקטנים מתמודדים עם השינויים בעקבות הקורונה.
6 צפייה בגלריה
 בעלי העסקים שחישבו מסלול מחדש
 בעלי העסקים שחישבו מסלול מחדש
בעלי העסקים שחישבו מסלול מחדש
קרן שביט, יזמית לייף סטייל ותיקה, רגילה לשינויים במהלך השנה. התקופה הקשה שעברה, שנחשבת לחשובה ביותר בשנה ולזו שחזקה בדרך כלל במכירות, גרמה לה להחליט על סגירת חנות הדגל בשוק הפשפשים.
"בספטמבר עשינו השקעה גדולה מאוד בחנות, הלכנו מאוד בגדול וכשהתבשרתי שאני צריכה לסגור את החנות הפיזית ולא לקיים אירועי פופ-אפ, זה היה גזר דין לעסק", סיפרה. שגרת הקורונה החדשה, והמשבר שקדם לה, גרם לה אמנם לסגור את חנות הדגל, אך גם לחשוב על כיוון אחר לעסק.
6 צפייה בגלריה
 קרן בחנות הדגל בשוק הפשפשים. "נחזור למקום שבאנו ממנו"
 קרן בחנות הדגל בשוק הפשפשים. "נחזור למקום שבאנו ממנו"
קרן בחנות הדגל בשוק הפשפשים. "נחזור למקום שבאנו ממנו"
בשנים האחרונות קרן ערכה אירועי פופ-אפ רבים ומכרה מוצרים תחת המסר של קבלת גוף האישה ועם קו עיצובי שמתאים לכולן. האירועים יימשכו והמכירות יתבצעו בעיקר דרך אתר האינטרנט. אבל למרות הוויתור על החנות הגדולה והמיקום המרכזי, קרן לא מוותרת על הרצון שיהיה לעסק שלה בית משלו.
"אנחנו נעבור חזרה למקום שממנו באנו, עמק יזרעאל. נקים שם מקום שיהיה חצי מחסן וחצי למי שרוצה להגיע ולמדוד", סיפרה על דרך הפעילות החדשה. "נבחר שעות קבלת קהל שיתאימו לנו, ומשם נצא לאירועים בכל רחבי הארץ".

"בקורונה הבנו שהשוק השתנה"

משבר הקורונה תפס בהפתעה את יותם שילה, בעלים של שלושה ברים פופולאריים בתל אביב. כשהוא הבין שיצטרך לסגור את שלושת הברים לזמן לא ידוע, חשב יותם על רעיון יצירתי שישמר את ההמשכיות של העסק. "החלטנו לעשות קוקטיילים במשלוח לבתים. זה מגיע במארז יפה בשעות של ה'האפי האוור' ועם הסברים איך להרכיב את הקוקטייל".
"אנחנו נותנים המלצה באיזו כוס להגיש את הקוקטייל, אתה מוזג את הבקבוק, מפזר פרחים יבשים, שם ברקע את המוזיקה של הדי-ג'יי שלנו וזו ממש חוויה סביב התהליך", הוסיף. "זה בהחלט סייע לנו מבחינה כלכלית, וגם מבחינה נפשית – כי הרגשנו שאנחנו לא יושבים בבית בחיבוק ידיים".
6 צפייה בגלריה
יותם שילה, בעלים "ספייסהאוס", "דאבל סטנרד" ו"הונולולו"
יותם שילה, בעלים "ספייסהאוס", "דאבל סטנרד" ו"הונולולו"
שילה. "הקורונה גרמה לנו להבין שהשוק השתנה"
שניים מהברים של יותם כבר נפתחו, בהתאם להגבלות שגרת הקורונה, והבר השלישי ייפתח בשבוע הבא. למרות הפתיחה המחודשת, יותם החליט להמשיך ולשווק את מארזי הקוקטיילים. "אנחנו רואים שזה הולך טוב ואנשים מתלהבים מזה, בעיקר כמתנה למישהו שאוהבים. הקורונה גם גרמה לנו להבין שהשוק השתנה, אנשים יושבים פחות בחוץ".
חנות המשחקים "פריק" עברה כמה בעלים מאז שהוקמה ב-1991, האחרון שבהם הוא עומרי אבני, שקודם לכן היה אחד העובדים במקום. בשנים האחרונות החנות משמשת לא רק לרכישת משחקים, אלא למקום מפגש של ממש.
"אנשים מגיעים לשחק אצלנו במשחקי קופסה ומחשב, לעבור הדרכות על המשחקים הכי פופולריים עם שתייה ונשנושים וכל מה שאהוב על האנשים שחיים את העולם הזה", סיפר עומרי. הגבלות הקורונה דרשו ממנו לחשוב מחדש איך להמשיך את פעילות העסק ולשמור על הייחודיות וההווי של החנות.
6 צפייה בגלריה
 אבני. "למרות המשלוחים נותרה החוויה של החנות"
 אבני. "למרות המשלוחים נותרה החוויה של החנות"
אבני. "למרות המשלוחים נותרה החוויה של החנות"
"עשינו משלוחים של משחקים שמגיעים יחד עם חטיפים ומשקאות, כך שבעצם נותרה החוויה המיוחדת של החנות", תיאר. "עשינו גם הדרכות בזום על משחקים, ערכנו הגרלות, והלקוחות הנאמנים שלנו המשיכו לקנות".
לפני כשבועיים, עם פתיחת המסעדות, "פריק" פתחה שוב את שעריה לקהל הנאמן והאוהב, אבל יחד עם זאת עדיין אפשר להזמין את המשחקים האהובים דרך אתר האינטרנט של החנות.
6 צפייה בגלריה
חנות המשחקים "פריק"
חנות המשחקים "פריק"
משחקים ונהנים בחנות המשחקים פריק, גם עם הגבלות הקורונה
השגרה החדשה של אחרי הגבלות הקורונה דורשת מהעסקים לחשוב מחדש על הצורה שבה הם מתנהלים, ומה הדרך הנכונה לשמור על קהל הלקוחות אך לא להפסיד יותר מדי ולשמור על המאזן.
"הרבה עסקים נסגרו ועוד ייסגרו בגלל הקורונה, אלה עסקים שגם קודם לכן לא התנהלו בצורה רווחית, חיו כל פעם לפי אותו חודש, וזו טעות", אמרה שרי זאבי, המתמחה בניהול כספי ואסטרטגיה עסקית לחברות בינוניות וקטנות. "העסקים צריכים להמציא את עצמם מחדש ולחשוב איך הם לא נופלים כשמשהו כזה קורה. מי שלא עושה את זה לא שורד".