2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בן 36 מטייבה נעצר אתמול (שני) בחשד כי איים לבצע פיגוע במהלך אחת ההפגנות שהתקיימו לאחרונה ברחבי הארץ. לפי החשד, הגבר, שמטופל בבי"ח פסיכיאטרי פרסם בפייסבוק "מוות ליהודים, היום יהיה פיגוע בהפגנות ואף יהודי לא יישאר בארץ". בחקירתו הוא הודה בפרסום הדברים, אך טען כי לא התכוון לבצע פיגוע.
מי שדיווחה למשטרה על אותו פוסט מאיים הייתה אשתו של החשוד. בבית החולים "לב השרון" התקשרו להודיע לה שהוא לא הופיע לטיפול שנקבע לו, והיא - שחששה לחייו - דיווחה על כך למשטרה. בהמשך היא דיווחה על האיום שפרסם.
בעקבות הדיווח החלו במשטרה לפעול לאיתור החשוד, ואף הוציאו נגדו צו מעצר, עד שהוא אכן אותר ונעצר לחקירה. מול חוקריו הוא הודה כאמור כי כתב את הפוסט - אך הסביר כי עשה זאת בשל מצבו הנפשי. הוא סיפר כי לקח כדורים שלא מתאימים לו ולא התכוון לממש את איומו.
2 צפייה בגלריה
הפגנות נגד הממשלה ובנימין נתניהו בכיכר הבימה בתל אביב
הפגנות נגד הממשלה ובנימין נתניהו בכיכר הבימה בתל אביב
חשד: איים לבצע פיגוע בהפגנות
(צילום: מוטי קמחי)

במשטרה התייחסו בחומרה לחשד לאיום, והוא הובא לבית משפט השלום בפתח תקווה לדיון בהארכת מעצרו. נציג המשטרה בדיון ביקש להאריך את המעצר ולהמשיך בחקירה, אף שמדובר באדם שנמצא במסגרת טיפולית.
עו"ד אנה שכטמן, המייצגת את החשוד, טענה בדיון כי מרשה אינו מסוכן וביקשה לשחררו. השופטת אליאנא דניאלי ציינה בהחלטתה: "נוכח המסוכנות הנשקפת מהחשוד, אני סבורה כי יש לאפשר למשטרה לסיים את החקירה". היא הורתה להאריך את מעצרו ביממה אחת שבמהלכה הוא יעבור בדיקות פסיכיאטריות.