המשטרה מדווחת הערב (שבת) על התקדמות "משמעותית מאוד" בחקירת פרשת אונס הנערה בת ה-16 במלון "הים האדום" באילת. היום נעצרו שני נערים בני 17 מהדרום, בנוסף לשני חשודים שנעצרו בימים האחרונים. אחד הנערים יובא בפני שופט הערב והאחר מחר.
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)
3 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים על האונס הקבוצתי של הנערה בת ה16 באילת
הפגנה בירושלים על האונס הקבוצתי של הנערה בת ה16 באילת
צפויים מעצרים נוספים. מחאה בעקבות האונס, שלשום בירושלים
(צילום: שלו שלום)
צוות החקירה המיוחד (צח"מ) במרחב לכיש הצליח להגיע להערכה של מספר החשודים המעורבים באירוע. כעת פועלים במרחב לכיש לזיהויים של החשודים, וצפויים מעצרים שלהם בימים הקרובים.
מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר, קיים דיון הערכת מצב עם מפקד מרחב לכיש, ניצב-משנה רונן אבניאלי, ועם צוות החקירה המיוחד שהוקם לחקירת החשד לאונס הנערה. חוקרת נוער מצוות החקירה מלווה את הקטינה וחברותיה. כאמור, מפקד המחוז ציין כי נרשמה התקדמות משמעותית מאוד בחקירה.
בתוך כך, אתמול עוכבה לחקירה צעירה בת 19, תושבת המרכז, בחשד לניסיון שידול לפרסום חומר תועבה - בעקבות צילום שיחת וואטסאפ שהתקבל במשטרה ובו אחד מחברי הקבוצה שאל אם "למישהו יש את הסרטון של 30 הנערים". היא רשמה בתגובה "אל תתקמצנו שתפו". הבחורה, שהתנצלה על הדברים לאחר שהצילום הופץ ברשתות החברתיות, שוחררה בתנאים מגבילים.
3 צפייה בגלריה
תכתובות בעניין סרטוני אונס הנערה
תכתובות בעניין סרטוני אונס הנערה
ההתכתבות שהובילה לחקירת בת 19 מהמרכז

גורמים המעורים בחקירה שמנהלת המשטרה בנוגע לאונס, שזעזע את המדינה והוביל להפגנות נרחבות, אמרו אמש כי ההערכה שלהם היא שבאירוע לא היו מעורבים עשרות גברים כפי שדווח קודם לכן, אלא "בודדים". הערב יתקיימו הפגנות נוספות בעקבות האונס ובעקבות רצח נורה אל כעביה בטובא זנגריה בידיי בעלה.
בידי המשטרה נמצאות מצלמות האבטחה של מלון הים האדום באילת, שבו לפי החשד אירע האונס הקבוצתי של הנערה בת ה-16. צוות החקירה סרק בימים האחרונים את המצלמות במקום ועבר על החומרים כדי להרכיב את זהותם של המעורבים - שחלק מהם כבר זוהו ואף נעשתה אליהם פניה לבוא ולמסור עדות על מה שהתרחש בחדר במלון ועל מידת מעורבותם.
החקירה צפויה להימשך עוד ימים ארוכים עד שיצליחו חוקרי מרחב לכיש לפענח בדיוק מה התרחש ביום רביעי שעבר, החל משעות אחר הצהריים ואל תוך הלילה בחדרה של הנערה.

כפי שפורסם ב-ynet, חברתה של הנערה ערכה שלשום עימות עם אחד החשודים, ודבקה בגרסתה לאירועים. החוקרים התרשמו כי היא דוברת אמת ומתארת בצורה ברורה את מה שהתרחש. במוצאי שבת או בתחילת שבוע הבא צפויה המתלוננת לקיים עימותים נוספים עם החשודים.
בתוך כך, ובעקבות השיח האלים ברשתות החברתיות שהתעורר בעקבות פרסום הפרשה, המשטרה החליטה אתמול לערוך סיורים סביב בית הנערה, שמצבה הנפשי לפי מקורבים קשה ביותר.