ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז היום (ב') על הגדלה משמעותית בסיוע שתעניק ממשלתו על מנת לשקם את הכלכלה בעקבות מגפת הקורונה, שלדבריו חוללה "אסון" בממלכה. במהלך ראיון לתחנת רדיו בריטית, שבו הכריז ג'ונסון על התוכנית, הוא הודה כי כשחלה בעצמו בקורונה משקלו פחת, וקרא לטפל בהשמנת היתר שממנה סובלים בריטים רבים.
עוד חדשות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון בחירות לראשות ממשלת בריטניה
בוריס ג'ונסון בחירות לראשות ממשלת בריטניה
"אנחנו שמנים יותר מרוב האירופים, חוץ מהמלטזים מסיבה מסוימת". ג'ונסון מלקק גלידה, ארכיון
(צילום: רויטרס)
"נקטתי עמדה מאוד ליברטריאנית בנוגע להשמנת יתר, אבל בעצם כשאתה מסתכל על המספרים, כשאתה מסתכל על הלחץ שיש על שירות הבריאות הלאומי, אני חושש שהמדינה הנפלאה הזו שלנו – בהשוואה למדינות אירופיות – שאנחנו הרבה יותר שמנים מרוב האחרים, חוץ מהמלטזים מסיבה מסוימת", אמר ג'ונסון. "זו בעיה", הוסיף ראש הממשלה הבריטי. "כולם יודעים שזו בעיה קשה, אבל אני חושב שזה משהו שכולנו צריכים להתייחס אליו".
ג'ונסון הודה כאמור בראיון הבוקר כי איבד משקל כשחלה בקורונה לפני יותר כשלושה חודשים, מחלה שבגינה אושפז ביחידת טיפול נמרץ בבית חולים בלונדון במשך כמה ימים, ושלאחר החלמתו העיד כי הייתה יכולה להביא למותו. הוא התעקש שלא היה מדובר באיבוד משקל רציני. "הבחנתי בדיווחים – שהיו שטויות מוחלטות – שנראיתי כמו רוח רפאים". אתמול התפרסם ראיון אחר של ג'ונסון ל"מייל" הבריטי, שבו הוא צולם עושה שכיבות סמיכה כדי להוכיח שהוא "בריא כמו שור" (ג'ונסון השתמש בביטוי האנגלי as fit as a butcher's dog).
2 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה עושה שכיבות שמיכה
בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה עושה שכיבות שמיכה
"בריא כמו שור". ג'ונסון עושה שכיבות סמיכה
(צילום: The Mail on Sunday)
בראיון היום ג'ונסון הכריז על תוכנית להשקעה דרמטית בכלכלה הבריטית, שנפגעה קשות במהלך הסגר שהוטל כדי לבלום את נגיף הקורונה. בריטניה, נזכיר, היא אחד ממוקדי ההתפרצות הקשים של הנגיף ברחבי העולם, ומבחינת מספר המתים בשטחה (43,550) היא מדורגת שלישית בעולם. מבחינת מספר הנדבקים (311,151), היא מדורגת חמישית בעולם.
ג'ונסון אמר הבוקר כי זוהי העת לנקוט בגישה ברוח זו שעמדה מאחורי תוכנית ה"ניו דיל" שיזם נשיא ארה"ב פרנקלין רוזוולט בשנות ה-30 של המאה הקודמת. התוכנית ההיא, שבמסגרתה יזמה הממשלה פרויקטים רחבי היקף כדי לספק משרות ציבוריות למובטלים, סייעה להוציא את ארה"ב מהשפל הכלכלי הגדול.
ההכרזה הבוקר של ג'ונסון על התוכנית הזו, שאת פרטיה המדויקים לא חשף בראיון, מגיעה בצל הביקורת הרבה שהוא סופג על האופן שבו ניהל את המשבר, במיוחד כשבשלביו הראשונים הוא נמנע מהטלת הגבלות נוקשות. "אני חושב שראש הממשלה ישן על ההגה, הוא היה אטי, התקשורת הייתה נוראית", תקף הבוקר מנהיג האופוזיציה, יו"ר הלייבור קיר סטארמר.