1 צפייה בגלריה
כיתה בביה"ס ליאו בק בחיפה
כיתה בביה"ס ליאו בק בחיפה
כיתה בביה"ס ליאו בק בחיפה
הורים ביישובים בצפון הביעו היום (ג') זעם על ההחלטה לאפשר לתלמידים מערים "אדומות" שאינם לומדים ביישוביהם, להגיע לבתי ספר הנמצאים בערים "ירוקות". בין היתר, מדובר בתלמידים דרוזים מרכס הכרמל הלומדים בחיפה, ותלמידים מטבריה הלומדים בבתי הספר בעמק הירדן. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס לנושא: "כל עוד הממשלה לא אישרה סגר בערים האדומות - זה המצב".
בבתי הספר בחיפה - בעיקר בבית הספר הריאלי וליאו בק - שהם פרטיים בחלקם, לומדים עשרות תלמידים מהיישובים דליית אל כרמל ועספיא, הנחשבים יישובים "אדומים".
חדר המצב במשרד החינוך הוציא הבוקר הודעה ולפיה תלמידים אלה רשאים לצאת מהיישובים ולהגיע לבתי הספר: "תלמידים וצוותי חינוך הגרים בעיר אדומה ולומדים/מלמדים במוסד חינוכי שמחוץ לעיר אדומה, רשאים לצאת ולחזור לצורך כך (בעניין זה אין מגבלת תנועה)", נאמר.


בעקבות ההודעה, התעורר כפי שצוין זעם בקרב ההורים, שבא לידי ביטוי בעיקר בקבוצות הפייסבוק הכיתתיות והבית-ספריות. "זה אבסורד", כתב אחד ההורים, "הם (התלמידים - א.ר) לא לומדים אצלם בערים, מגיעים ללמוד בערים ירוקות, אז מה התועלת בקפסולות? זו ממש חוצפה והתנהלות לא-אחראית של משרד החינוך".
אותו הורה הוסיף: "זה בכלל לא משנה מאיזו עיר הם מגיעים. כל עוד העיר שלהם אדומה ולא לומדים בה, הם לא יכולים לצאת לערים אחרות ולהגדיל את סיכויי הדבקה".


ההורים ציינו כי אין קשר למוצאם של התלמידים אלא לכך שהיישובים הינם יישובים המוגדרים אדומים. בהתכתבויות אחרות כינו את ההחלטה "מטורללת", והציעו שלא לשלוח את הילדים לבתי הספר עד שההחלטה לא תשתנה. בהודעה אחרת נאמר, "ההחלטה התקבלה בכעס רב אצל ההורים, ובעיקר לא ברור ההיגיון שלא לקיים לימודים בערים אדומות, כדי לשמור על שלום הילדים, אבל כן לשלבם בכיתות בעיר שאינה אדומה, ולסכן את שלום ילדינו".
גם בעמק הירדן הביעו בעיקר ההורים דאגה לנוכח האישור למעבר מהערים האדומות לאזורם. בתיכון בית ירח שבאזור, הדילמה כפולה: במוסדות החינוך של המועצה האזורית עמק הירדן לומדים כ-100 תלמידים מטבריה, שהיא עיר אדומה. אלא שבמקביל, קרוב למחצית המורים גם הם תושבי העיר.
ראש המועצה, עידן גרינבאום, הסביר כי אם לא הודעת קבינט הקורונה, שלפיה רשאים התלמידים ואנשי הצוות לצאת, ייתכן שהיה צורך לבטל את הלימודים בבית הספר התיכון בשל מחסור בצוות חינוכי.