שני קשישים מטייוואן, שבבעלותם מכבסה בעיירה קטנה, הפכו לאחרונה באופן מפתיע לכוכבי רשת אחרי שהחלו להעלות לאינסטגרם תמונות שלהם בבגדים שנשכחו במכבסה. לשניים, צ'אנג וואן-ג'י (83) ורעייתו הסו שו-אר (84), יש כבר קרוב ל-600,000 עוקבים באינסטגרם, והם הספיקו לככב בשערי המהדורות המקומיות של מגזיני האופנה "ווג" ו"מארי קלייר".
הזוג מנהל כבר עשרות שנים מכבסה בעיירה השוכנת בסמוך לעיר הגדולה טייצ'ונג, ובמשך הזמן הזה היו לקוחות ששכחו לאסוף את הבגדים, והשניים לא היו מסוגלים לזרוק אותם. לריף צ'אנג, הנכד בן ה-31 של הזוג, היה רעיון: "סבא וסבתא שלי היו בוהים ברחוב כי העסק לא הצליח. רציתי למצוא משהו חדש שהם יוכלו ליהנות ממנו". כדי להפיג את השיעמום שלהם החל ריף לצלמם לבושים בבגדים שנשכחו במכבסה, ואז הוא גילה כי הם מתנהגים בטבעיות גמורה מול המצלמה.
10 צפייה בגלריה
טייוואן זוג קשישים דוגמנים בגדים שנשכחו ב מכבסה
טייוואן זוג קשישים דוגמנים בגדים שנשכחו ב מכבסה
הנכד מתרגם להם מכתבי מעריצים מהעולם. סבא, סבתא והבגדים שנשכחו
(צילום: AFP)
"כשאני מדגמן את הבגדים האלה זה עושה אותי צעיר ב-30 שנה", אומר צ'אנג. "הרבה אנשים אומרים לי – 'עכשיו אתה מפורסם ונראה צעיר יותר'". רעייתו מסכימה איתו: "מבחינת הגיל אני מבוגרת, אבל הלב שלי לא הזדקן. אני אוהבת להתלבש יפה ולצאת לבלות".
הנכד ריף הוא שמנהל את עמוד האינסטגרם של סבא וסבתא, wantshowasyoung@, שצבר המוני עוקבים ברחבי העולם. תאוצה מיוחדת צבר העמוד בשבוע החולף, אחרי שכלי תקשורת בינלאומיים פרסמו את סיפורם של הקשישים.
ריף מספר שהוא מתרגם לסבא וסבתא את מכתבי המעריצים והמיילים שמגיעים מרחבי העולם. "אנחנו מתרגשים מאוד מההודעות", אומר הנכד. "הרבה אנשים אומרים שהעמוד הוא החדשות המשמחות הראשונות שהם רואים בשנה החשוכה הזו, שנהרסה בגלל מגפת הקורונה והבעיות שאיתן מתמודדות מדינות רבות".
בעקבות התהילה של זוג הקשישים החלו לקוחות של המכבסה לחזור ולאסוף את הבגדים הישנים ששכחו, ובית העסק בעיירה המנומנמת הפך לאטרקציה המושכת אליה מעריצים של השניים.
צ'אנג כבר הפסיק לספור כמה בגדים נשכחו במכבסה במשך השנים, אך הוא מעריך שכרגע יש בה לפחות 400 פריטים כאלה. בגדים רבים אחרים שנשכחו בה כבר נתרמו לארגוני צדקה ולמשפחות נזקקות.
הזוג מקווה לנצל את הרשתות החברתיות כדי לקדם את רעיון "האופנה הסביבתית". "במקום ללכת אחרי האופנה האחרונה ולקנות בגדים חדשים אנחנו מקווים שאנשים יראו שאופנה ישנה ובגדי יד שנייה יכולים להיות אופנתיים, כל עוד מסדרים ומארגנים אותם בדרכים חדשות", אומר הנכד ריף. "זה יכול להפחית את הנזק שנגרם לכדור הארץ ולסביבה".