מטוסי קרב, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו הלילה (בין ראשון לשני) עמדות צבאיות ותשתית תת-קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.
1 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה בשבוע שעבר
(צילום: רויטרס)
עוד נכתב כי "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".
אתמול משעות הבוקר פרצו 28 שריפות בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. בעקבות כך, עצרה ישראל את ייבוא כלי הרכב לרצועה. בכיר בחמאס איים כי אם המצור יימשך - "אנחנו מתקרבים לפיצוץ".
בלילה הקודם ולאחר עשרה ימים רצופים של תקיפות ברצועה, ישראל לא הגיבה על הפרחת הבלונים לשטחה. עם זאת, ישראל הודיעה כאמור על סנקציה חדשה - עצירת ייבוא כלי הרכב, שהתבצע עד כה דרך מעבר ארז.
כוחות צה"ל ממשיכים לאכוף את ההגבלות שהוטלו על הרצועה, גם בגבול הימי. ספינה של חיל הים תועדה מונעת מסירה עזתית לדוג קרוב מאוד לנמל עזה, בניגוד להגבלות.
בתוך כך, ובעקבות הרמיזות העקיפות והישירות של ישראל על חזרה למדיניות החיסולים, הנהגת חמאס ירדה למחתרת. כל הדרג הפוליטי הבכיר, וכן ראשי הזרוע הצבאית של הארגון, נמצאים ופועלים ממקומות מסתור ותוך הקפדה יתרה על מידור תנועותיהם ומקום הימצאם.