2 צפייה בגלריה
שמחה ממן , שמואל ממן
שמחה ממן , שמואל ממן
שמחה ושמואל ממן
(באדיבות המשפחה)
שמואל ממן, בן 58 מבאר שבע, נפטר אתמול (שלישי) מסיבוכי הקורונה, שבועיים לאחר שאמו, שמחה ממן מאופקים, נפטרה גם היא מהנגיף. השניים היו מאושפזים במחלקת קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושמחה, שאושפזה במהלך חג הסוכות, נפטרה ימים ספורים לאחר שפונתה.
ראש העיר אופקים, איציק דנינו, אמר כי "משפחת ממן היא ממייסדי העיר אופקים. הם אנשים יקרים ואהובים שגידלו אחים ואחיות לתפארת מדינת ישראל". קרובי משפחתם סיפרו כי שמחה ושמואל היו אנשים צנועים שתמיד עזרו לאחרים.
כמו כן, בסוף השבוע נפטר שמעון בלישע, בן לאחת המשפחות המייסדות של אופקים, לאחר מאבק ממושך בנגיף. שבועות ספורים לפני שנדבק, קיבל בלישע את אות העובד המצטיין בעיריית אופקים שבה הועסק.
2 צפייה בגלריה
 שמעון בלישע
 שמעון בלישע
שמעון בלישע
(מתוך פייסבוק )
בתוך כך, בן 14 מהדרום שנדבק בנגיף אושפז אתמול במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה במצב קשה, עם תסמונת דלקתית נדירה שפוגעת בילדים שנחשפו לנגיף. פרופ' דוד גרינברג, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים בסורוקה, אמר כי "עד כה תועדו בישראל יותר מ-20 מקרים של ילדים ש'החלימו' מקורונה ואובחנו כחולים בתסמונת הנדירה שכוללת חום ממושך וסימנים ל-אי ספיקה של איברים שונים כמו הלב והריאות. התסמונת אמנם נדירה, אך מסוכנת ופוגעת בילדים".
לפי משרד הבריאות, אתמול אומתו 1,165 חיוביים לנגיף הקורונה - המספר הנמוך ביותר באמצע שבוע זה כמעט שלושה חודשים. במקביל, נמשכת גם הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות - אתמול רק 3% מ-39,825 הבדיקות שפוענחו חזרו חיוביות.
בסך הכול מאושפזים בבתי החולים 1,079 חולי קורונה. מצבם של 591 מהם מוגדר קשה, וזו הפעם הראשונה אחרי תקופה ארוכה שמספר החולים קשה ירד אל מתחת ל-600. למכונות הנשמה מחוברים 229 מחולי הקורונה. מפרוץ המגפה נפטרו 2,278 חולים.