"התקפות הסייבר הן הסיכון החדש, המסוכן וההרסני ביותר של העסקים", אומר שלומי נחום, משנה למנכ"ל מגדל ומנהל חטיבת הביטוח הכללי. "כמו הקורונה, זה אויב בלתי נראה. לא יודעים איך בדיוק הוא בנוי, הוא משטה בנו, והמלחמה נגדו היא יומיומית. הצלחה במלחמה זו מתחילה קודם כל במודעות אליו, בעיקר לאור העובדה, שיותר ויותר נתונים מוכיחים את הפיכתה של ישראל ליעד הסייבר מספר אחד עבור האקרים ועברייני סייבר בעולם".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

אכן, לפי מחקר של חברת אבטחת המידע האמריקאית Labs F5 (שפורסם בעיתון "כלכליסט"), רק ברבעון האחרון של 2020 זוהו בישראל כ־180 אלף ניסיונות תקיפה. "מתקפת סייבר גובה מחירים עצומים מבתי עסק וממשרדים", אומר נחום. "מחיר התקיפה מתחיל באובדן מידע ותכנים חשובים, ממשיך לחשיפה והפצה של המידע ללא פיקוח ושליטה, עובר להשבתת מערכות, ומגיע עד הפסקה כוללת של הפעילות העסקית. כל אלו מובילים להפסדים כספיים אדירים לבית העסק עצמו, ולעיתים גם לחשיפה לתביעות כלפיו מצד גוף שלישי, בגין הפרת סודיות בנתונים. מלבד ההוצאות הכבדות, הכרוכות בטיפול באירוע, העסק גם עלול להיפגע קשות תדמיתית".
כדי להשיב מלחמה לסכנת הסייבר, יצרו במגדל ביטוח מקיף וייחודי, שמעניק למבוטחים כיסוי הגנה מלא בזמן אמת. "מוקד המחלקה פעיל 24/7, גם בשבתות וחגים, כשהטיפול באירוע מוגבל ל־72 שעות מרגע הדיווח", מדגיש נחום. "יצרנו למבוטח מעטפת של מומחים בתחום, שכוללת, בין היתר, מומחים לטכנולוגיית מידע, לענייני סחיטה, רואי חשבון, עורכי דין וייעוץ בצעדי המניעה כנגד הפגיעה במוניטין. המומחים משתלטים על האירוע, ומסייעים למבוטח להתמודד במהירות עם הטראומה של הפריצה. כל עלויות הטיפול והנזקים מכוסות, כולל כיסוי לצד ג', אם נפגע".
מהן עלויות הביטוח למבוטחים?
"מדובר בעלויות של שקלים בודדים ליום. בתמורה לכך מכוסים נזקים שנעים בין 250,000 ל־2 מיליון שקל, כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים עם מחזור פעילות של עד 100 מיליון שקל בשנה, והמבוטח זוכה בשקט נפשי חשוב, הדרוש לו לשם ההצלחה. ריבוי התקיפות במרחב הווירטואלי, מחייב לתת את הדעת על חשיבותו של ביטוח ייחודי לתחום זה, ויפה שעה אחת קודם".