בשנים האחרונות אנחנו משתמשים יותר ויותר במוצרים הנשלטים מרחוק, או 'בית חכם', המאפשרים שליטה במזגן, בדוד החשמל ואפילו בנורות. שירותים יום-יומיים כמו נטפליקס, ספוטיפיי ו-Airbnb מאפשרים לנו לקבל הכל במהירות וביעילות. בעתיד הקרוב רכבים אוטונומיים יהפכו לסטנדרט על הכביש, כולנו נלך עם מחשוב לביש ונדפיס תרופות בבית המרקחת.
המכנה המשותף של כל השירותים הנוכחיים והעתידיים האלו, הוא שימוש בתשתיות ענן. בשנה האחרונה הענן הפך להיות חלק מהעבודה והלימודים של כולנו, עם המעבר לזום ול-Teams, שירותים היושבים על תשתית ענן גלובלית ומאפשרים זמינות מקסימלית של כוח מחשוב לפי הצורך ובכמות כמעט בלתי מוגבלת.
הענן הוא אחד התחומים הצומחים והמרתקים ביותר בעולם ההיי טק, הנוגע בקדמת הטכנולוגיה ונמצא כמעט בכל פיתוח שישנה את העתיד של כולנו.
ענקיות הטכנולוגיה, כמו אמזון, גוגל ומיקרוסופט זיהו גם הן את המגמה והביקוש, וכיום הן מספקות פלטפורמות ענן אשר מאפשרות לארגונים לבנות מוצרים ושירותים על גבי תשתיות הענן שלהן בקלות ובמהירות. החברות האלה שמות את הענן במרכז הפעילות העסקית שלהן ומגדירות אותו כמנוע הצמיחה המרכזי שלהן לשנים הקרובות.
מובילת תחום הענן בישראל היא Matrix CloudZone, חברת הענן של Matrix, אשר הייתה הראשונה שהציעה שירותי ענן לחברות וארגונים, וכיום מספקת שירותי ענן לסטרטאפים ולחברות ענק גם יחד.
1 צפייה בגלריה
משרדי קלאודזון
משרדי קלאודזון
משרדי קלאודזון
(צילום: סם יעקובסון)

על מנת לתמוך בצמיחה המסחררת של הענן מסביב לעולם, צריך גם כוח אדם שמכיר ויודע להטמיע את שירותי הענן, לנהל ולתחזק אותם. לכן, לא מפתיע לגלות שבשנים האחרונות התפתחו תפקידים ונוצרו מסלולי קריירה חדשים ומרגשים בתחום, המאפשרים לעובדים להיות חלק מחדשנות טכנולוגית משמעותית ולתת שירותים לחברות פורצות דרך. החברות הגדולות בשוק מחפשות ומגייסות עובדים בתחומים אלו - החל מהרכבת תשתית בענן ועד לפיתוח סביב המידע שהארגון מייצג, ניתוח נתונים ועוד.
מה הופך את תחום תשתיות הענן לאחד התחומים המבוקשים ביותר והמשמעותיים ביותר עבור שדרוג קריירה או כניסה לעולם ההיי טק? ומהן 4 המשרות המרכזיות שנותנות לכם הזדמנות לעלות בסולם הדרגות של ה-Cloud?

היתרונות ברורים: אפשרות להיות חלוצים בתחום, על בסיס הסמכות שאפשר ללמוד בבית

לפני הכל, הענן הוא תחום צעיר וצומח במהירות, כך שכל מי שמצטרף לענן היום, יזכה להיות אחד מחלוצי התחום ולהוביל אותו שנים רבות קדימה. עוד תוצאה של החדשנות והטריות של התחום היא העובדה שבתארים האקדמיים עדיין לא בנו תכניות לימוד עדכניות, כך שרוב ההכשרה נעשית דרך קורסים אונליין, הסמכות של אמזון, מיקרוסופט וגוגל והרבה צבירת ניסיון בשטח, תוך כדי תנועה.
מועמדים עם הסמכות מתאימות, זיקה לטכנולוגיה, יחסי אנוש והרבה רצון ללמוד - יכולים לשריין לעצמם משרה משתלמת במיוחד.

4 המשרות הנחשקות שהענן יצר - מי מהן מתאימה לכם?

בתור חלוצת הענן בישראל והחברה המובילה בשוק, אספנו ב- CloudZone את 4 המשרות הנחשקות של תחום הענן, המאפשרות לארגונים לעסוק בחדשנות בלתי פוסקת סביב שירותי הענן:
DevOps Engineer - תפקידו של ה-DevOps (שילוב בין פיתוח, Development לבין מסירה והפעלה של המוצר, Operation) בתחום הענן הוא לדאוג להטמעת מוצרי החברה בפלטפורמת הענן השונות, תוך כדי ניצול מיטבי של תשתיות הענן והתחשבות במדדים כגון ביצועים, עלויות, תחזוקה, יכולת התרחבות, אוטומציה וגיבוי. ההתפתחות של פלטפורמות האונליין להסמכה והכשרה הפכה את הלימוד של עולם ה-DevOps לנגיש מאוד, וכל מי שמחזיק בסקרנות ויכולת לימוד עצמית יכול להתחיל כבר עכשיו את המסע שלו בעולמות האלו.
Cloud Architect - לתפקיד ארכיטקט ענן אפשר להגיע באמצעות לימוד עצמי וניסיון בשטח. בחברות העוסקות בענן, יש מסלולי לימוד מעמיקים, 'מחנות אימונים' ותהליכי מנטורינג. הקסם בתפקידים האלו הוא שקצב הידע הנרכש סביב השירותים השונים גדל מפרויקט לפרויקט ומארגון לארגון. הצורך ביכולת למידה עצמית מהירה הוא החשוב ביותר, בעקבות הריצה המתמדת קדימה.
מקצוע הארכיטקט הוא מהמבוקשים והחשובים בתחום הענן, משום שמלבד ידע טכני, יש צורך ביצירתיות ובחשיבה מחוץ לקופסה.
Data Architect - נתונים שווים כסף. דאטה שווה הגדלת הכנסות בחלק מהמקרים, וחיסכון בהוצאות במקרים אחרים. תפקידו של ארכיטקט הדאטה הוא לאתר את המקורות להפקת ערכים עסקיים עבור הארגון, ולתכנן מערך שלם וחדשני על הענן, המאפשר לבצע ניתוחים מעמיקים באמצעות שירותי ענן, (כמו (Machine Learning ולייצר ערך מהררי הנתונים.
Cloud Analyst - כדי לנצל את הענן באופן מיטבי, צריך מישהו שיכול לנתח את צרכי הארגון ולמנף את יכולות הענן בהתאם. אנליסט הענן משתמש בכלים ואפליקציות SaaS, הוא מכיר את כל הגורמים הפעילים וספקי השירותים בתחום ומסוגל לזקק מהנתונים הגולמיים המלצות שיכולות לחסוך עשרות אחוזים בעלות השימוש החודשית בענן.

ההזדמנות לתת שירותי ענן לסטארטאפים, ולהכניס תרבות 'סטארטאפ' לארגונים הגדולים

CloudZone היא מובילת השוק בשירותי ענן למגוון עצום של חברות וארגונים, החל מסטרטאפים ועד הגופים הגדולים במשק. ב-CloudZone מחפשים בכל רגע נתון כ-20 עובדים לתחום הענן, בכל ארבע המשרות.
מומחי הענן של CloudZone מכניסים לארגונים הגדולים (אנטרפרייזים) אווירת סטרטאפ וחדשנות, והשילוב שאנו מכנים StartUPrise לוקח אותם קדימה, אל העתיד.
עבור מי שיודע ללמוד לבד ולייצר פתרונות יצירתיים, ומחפש דרך להיכנס לתחום ההיי טק או לשדרג את עצמו בתחום, המשרות הפתוחות ב-CloudZone קוראות לכם. ב-CloudZone גאים בעובדים שצמחו בתוך החברה, התקדמו ואז פרחו למשרות הבכירות ביותר בעולם הענן. האם אתם הבאים בתור לצמוח ולפרוח?
כדי להצליח בענן, צריך ללמוד מהמומחים. למגוון המשרות הפתוחות של CloudZone, היכנסו>> https://cloudzone.io/careers/